Retromobil Club Romania, sub Inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regelui Mihai I al Romaniei, in parteneriat cu Primaria Orasului Sinaia, cu sprijinul Muzeului National Peles, a organizat sambata 27 iunie 2015 a V-a editie, in forma moderna, a Concursului de Eleganta Sinaia, un eveniment inscris in calendarul international Fédération Internationale des Véhicules Anciens (FIVA).
Am avut ocazia sa participam la acest eveniment, organizat in mod traditional in ultimul sfarsit de saptamana al lunii iunie la invitatia BMW Romania, care s-a alaturat ca si partener al Concursul de Eleganta Sinaia 2015, pentru a marca aniversarea a 40 de ani de BMW Seria 3.
„Acest parteneriat ne onoreaza, suntem mândri să putem fi parte într-un proiect încărcat de traditie, care beneficiază de o participare valoroasă, un decor remarcabil şi parteneri de marcă. Ne bucurăm să putem prezenta aici şi puţin din istoria mărcii. Putem astfel marca încă o dată 40 de ani de la debutul BMW Seria 3, un model esenţial al mărcii,” a declarat Alexandru Seremet, manager de comunicare BMW Group România.
Aflat la cea de-a sasea generaţie, BMW Seria 3 este cel mai de succes model al marcii. În prezent mai bine unul din patru modele vândute la nivel global este un Seria 3. Cu tracţiune spate, distributia perfectă de mase 50:50 şi motorizări de excepţie, BMW Seria 3 a fost mereu un etalon în segment pentru plăcerea de a conduce.
Cele 26 de vehicule istorice selectate de juriul concursului au fost expuse pe Domeniul Regal Peles defiland pe parcursul unei ore (11.00-12.00) prin fata juriului si a publicului spectator. Printre oficialitatile prezente la eveniment s-au numarat ASR Principele Radu, membru de onoare al Retromobil Club Romania, sosit la Sinaia la bordul unui automobil istoric Volvo, Presedintele Senatului, dl. Calin Popescu Tariceanu, Presedinte al Comitetului Organizatoric si Membru Fondator al R.C.R., primarul orasului Sinaia, dl. Vlad Oprea, viceprimarul orasului Sinaia dl. Gheorghe Badaran, Directorul Muzeului National Peles dl. Mihail Ion Gorgoi, si directorul adjunct al Muzeului National Peles dna. Anca Hogea.
Automobilele au ramas expuse pana la ora 18:00 cand a fost organizata o parada pe bulevardul central al orasului Sinaia. Incepand cu ora 19:00 in fata Casino-ului Sinaia s-a desfasurat festivitatea de premiere. Automobilele participante au concurat la sapte categorii. Ca in fiecare an, in paralel cu concursul, in parcajul din zona Economat s-a organizata o expozitie cu vehicule istorice la care printre participanti s-au numarat si trei automobile sosite din Rebublica Moldova.
Editia din acest an a concursului a fost castigata de automobilul CORD 812 Custom Beverly (1937) exemplar care poate fi admirat la Otopeni in Tiriac Collection si care a primit titlul Best of Show. Este primul automobil american cu tractiune fata si suspensie independenta fata, si in premiera in industria auto, prima masina cu faruri escamontabile.
Publicul prezent la Peles a acordat cele mai multe voturi automobilului Kaiser Darrin (1954), masina careia in epoca i se spunea “arata de parca ar vrea mereu sa te sarute”.
Juriul a acordat doua premii speciale. Primul a fost decernat pentru impecabila restaurare realizata de pilotul brasovean Dan Spuderka (Dacia 1300 – 1972)
Al doilea premiu special al juriului a fost decernat pentru eleganta automobilului si a echipajului (Nash 960 Sedan – 1932).
La editia din acest an a concursului si-au facut debutul nu mai putin de sapte marci : Oldsmobile, Ferrari, Oltcit, Kaiser, Maxwell, Cord, DeSotto si Messerschmitt. In preziua evenimentului peste Sinaia a cazut toata ziua o ploaie rece insa in ziua concursului vremea a fost superba.
Pe langa trofeul realizat de vicepresedintele R.C.R. Florian Marin, toti participantii su primit tablouri realizate de pictorul Adrian Mitu, evident fiecare cu propriul automobil. Pictorul bucurestean este si autorul afisului editiei din acest an, pentru realizarea caruia s-a consultat cu realizatorul afiselor de la Concorso d\’Eleganza Villa d\’Este.
Mai mult, în concursul oficial a fost înscris şi un model BMW 1602, cel care a fost considerat predecesorul linie de modele BMW Seria 3. BMW 1602 a fost dezvoltat la propunerea celebrului Max Hoffman, cel care se ocupa de la importurile mărcii în Statele Unite. Acesta a recunoscut potenţialul pentru un sedan cu două uşi, sportiv şi accesibil. Modelul era bazat de o versiune a celebrului motor al mărcii M10, dezvoltat de Alex von Falkenhausen, cu un bloc cu patru cilindrii în linie. Acesta avea să fie, în diverse versiuni îmbunătăţite de-a lungul vremii, unul din cele mai longevive modele ale vremii. Dezvoltat în perioada în care şef de design al mărcii era Wilhelm Hofmeister, BMW 1602 prezintă multe din detaliile moderne de design BMW, precum integrarea farurilor rotunde în grila, linia mediana de contur sau celebra curbă „Hofmeister” a montantului C.
Concursul de Eleganţă de la Sinaia este organizat, ca în fiecare an, de Retromobil Club România (R.C.R.), sub înaltul patronaj al MS Regele Mihai I al României şi cunsprijinul Primăriei Sinaia şi al Muzeului Naţional Peleş. În forma modernă, evenimentul se află la a cincea ediţie, Mai multe detalii pe www.retromobil.ro
Rezultatele Concursul de Eleganta Sinaia – 27.06.2015
Best of show : CORD 818 Custom Beverly (1937) – Tiriac Collection (Bucuresti)
Premii speciale :
Premiul publicului : KAISER DARRIN (1954) – Axel Kohnen (Bucuresti)
Premiul pt. cel mai vechi automobil din concurs : OLDSMOBILE Curved Dash Model 6C (1904) – Gabriel Lucian Balan (Constanta)
Premiul de restaurare : PLYMOUTH P2 (1936) – Razvan Badulescu (Bucuresti)
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pt. participarea la concurs : MERCEDES 220 S (1958) – Aniko Peschak (Ungaria)
Premiul de conservare : OLTCIT CLUB (1982) – Adrian Honoriu Ghizdavu (Sighisoara)
Premiu special al juriului : FORD V8 48 Roadster (1935) – Gabriel Lucian Balan (Constanta)
Premiu special acordat de sponsorul principal R.C.R. – Alliantz Tiriac : DACIA 1300 (1972) – Dan Spuderka (Brasov)
Premiu special al juriului : NASH 960 Sedan (1932) – Gabriel Garlea (Iasi)
Clasamente pe grupe :
Grupa : Antebelice Cabriolet
Nr. | Marca/Model | An | Participant |
1 | MG SA Tourer Charlesworth | 1935 | Tiriac Collection |
2 | FORD V8 48 Roadster | 1935 | Gabriel Lucian Balan |
3 | MAXWELL A Runabout | 1909 | Axel Kohnen |
4 | OLDSMOBILE Curved Dash Model 6C | 1904 | Gabriel Lucian Balan |
Grupa : Antebelice Sedan
Nr. | Marca/Model | An | Participant |
1 | CORD 812 Custom Beverly | 1937 | Tiriac Collection |
2 | PLYMOUTH P2 | 1936 | Razvan Badulescu |
3 | NASH 960 Sedan | 1932 | Gabriel Garlea |
Grupa : Postbelice Cabriolet
Nr. | Marca/Model | An | Participant |
1 | KAISER Darrin | 1954 | Stela Kohnen |
2 | MERCEDES 190 SL | 1956 | Karoly Buzas |
3 | MORGAN 4/4 | 1957 | George Barbu |
4 | FORD Mustang | 1967 | Gina Comanescu |
5 | MESSERSCHMITT KR 200 | 1957 | Axel Kohnen |
6 | MERCEDES 280 SL | 1984 | Nicolae Socarici |
Grupa : Postbelice Coupe
Nr. | Marca/Model | An | Participant |
1 | FERRARI 328 GT | 1984 | Adrian Bortica |
2 | PORSCHE 911 Turbo | 1982 | Daniel Catalin Niculescu |
3 | CHEVROLET Camaro LT | 1977 | High Class Auto |
4 | DeSOTTO Custom Club Coupe | 1947 | Valentin Ghicuta |
5 | BMW 1602 | 1972 | Augustin Plesea |
Grupa : Postbelice Sedan
Nr. | Marca/Model | An | Participant |
1 | ROLLS ROYCE Silver Down | 1954 | Gabriel Lucian Balan |
2 | MERCEDES 220 S | 1958 | Aniko Peschak |
3 | CADILLAC Sedan DeVille | 1959 | Sindie Paul |
Grupa : Fabricat in Romania
Nr. | Marca/Model | An | Participant | |
1 | DACIA 1300 | 1972 | Dan Spuderka | |
2 | OLTCIT Club | 1982 | Adrian Honoriu Ghizdavu | |
3 | DACIA 1310 | 1985 | Alexandru Alexandrescu |
Grupa : Automobile de competitie
Nr. | Marca/Model | An | Participant | |
1 | ALFA ROMEO Giulia 1600 Sprint Speciale | 1965 | Autoclasic Club | |
2 | PORSCHE 911 Carrera | 1985 | Serus Racing Club | |
3 | DACIA 1300 | 1972 | Dan Spuderka | |
4 | DACIA 1310 | 1985 | Alexandru Alexandrescu |