Noul MINI Clubman, informatii si fotografii oficiale

0

MINI accelereaza ritmul de schimbare a generatiilor in familia sa de modele si prezinta primele informatii si fotografii cu noul MINI Clubman. Aceste reprezinta un concept diferit fata de predecesorul sau, pozitionandu-se in mod declarat in segmentul premium al clasei compacte.

Sa ne reamintim de prima generatie MINI Clubman. Aceasta era un fel de model touring al MINI-ului Hatchback cu 3 usi, imbracand o caroserie cu o configuratie a usilor inedita, cu o singura usa spate pe partea dreapta, cu deschidere inversa si de dimensiuni reduse (gen Mazda RX-8 dar pe o singura parte) si doua usi spate simetrice (gen Logan MCV de prima generatie, dar simetrice). Era vorba de fapt de o versiune mai practica a MINI-ului Hatchback cu 3 usi. Acest rol fiind preluat acum de MINI-ul Hatchback cu 5 usi, cei de la MINI au decis sa impinga MINI-ul Clubman mai sus, dandu-i dimensiunile unui model de clasa compacta.

Fata de precedentul MINI Clubman, noua generatie vine cu o configuratie cu 6 usi, adica patru usi clasice laterale si usile spate simetrice, in loc de hayon, specifice conceptului Clubman, unul cu bogata traditie. Este cel mai practic model din gama MINI de pana acum, oferind o combinatie unica de functionalitate si caracter practic in utilizarea cotidiana.

P90187466-lowRes

Aceasta evolutie conceptuala a noului MINI Clubman face parte dintr-o initiativa de realiniere a strategiei de produs si brand in ceea ce priveşte marca MINI, asa cum a fost explicata cu ocazia premierei mondiale a noului MINI Clubman de catre Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administratie BMW AG, responsabil pentru MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad şi After Sales: “De la crearea sa în 1959, brandul MINI s-a evidentiat mereu pentru idei, inspiratie si pasiune. Acest lucru nu se va schimba. Noul MINI Clubman este simbolul filosofiei noastre rafinate de brand: în viitor ne vom concentra pe cinci modele principale, cu caractere puternice. În acelaşi timp, suntem deschisi către noi idei şi noi domenii de afaceri şi dezvoltăm identitatea vizuală a mărcii. Extindem actuala noastră ofertă în segmentul premium al clasei compacte şi oferim noi dotări şi servicii, care vor transforma clienţii noi în fani MINI pasionati. Cred cu convingere că această realiniere vastă ne va permite să continuăm povestea unică de succes a mărcii MINI“.

In privinta celor 5 modele principale, putem sa speculam faptul ca acestea vor fi reprezentate de MINI Hatchback cu 3 usi, MINI Hatchback cu 5 usi, noul MINI Clubman, MINI Countryman si cel mai probabil un model cabrio sau roadster costruit pe baza conceptului Superleggera. Pe langa modelele Coupe si Roadster a caror iesire din productie este programata deja, este foarte probabil ca MINI va renunta si la modelul Paceman.

Partea frontala puternica a noului MINI Clubman preia tema de design cunoscuta de la noul MINI Hatchback cu 3 si 5 usi, dispunand de prize de aer Air Curtain la pasajelele rotilor fata, in timp ce silueta este extinsă dinamic prin cele patru usi şi o linie de contur a umerilor puternica care accentueaza latimea automobilului. Linia acoperisului este una lunga, iar pe pavilion se află o aripioara cu rol de antena, care include şi lumina rosie martor pentru starea sistemului de alarma. Partea din spate, cu un profil vertical, este recunoscuta dupa usile divizate atât de caracteristice pentru acest model, inscriptia „Clubman” dar si stopurile orizontale integrate, cu dimensiuni mari si un design spectaculos. Noul MINI Clubman inaugureaza si doua noi culori metalizate pentru caroserie Melting Silver si Pure Burgundy, precum si acoperisul si capacele oglinzilor retrovizoare finisate în nuante contrastante – alb, negru sau argintiu.

În comparatie cu predecesorul sau, noul MINI Clubman este un model mult mai matur în ceea ce priveste versatilitatea, spatiul şi prestanta. Atât la exterior, cât şi la interior, noul model vine cu dimensiuni semnificativ mai generoase, nu doar raportat la generatia precedentă, ci şi la noul MINI Hatch cu cinci uşi. Fata de acesta are un plus de 27 centimetri în lungime, o latime mai mare cu noua centimetri şi un ampatament extins cu 10 centimetri. Toate această crestere a dimensiunilor are efect asupra spatiului pentru pasageri – cinci locuri integrale -, dar şi a portbagajului al carui volum standard de 360 de litri poate fi extins la un maximum de 1.250 de litri – totul datorită spătarului rabatabil al banchetei în raport 40:20:40.

P90187489-highRes

Interiorul vine cu un design complet nou, în care se remarca panoul de instrumente lat, tabloul de bord pe coloana de directie şi elementul circular central integrat armonios, cu inel luminos LED şi afişaj pentru functiile automobilului, de infotainment, comunicare şi navigatie, in linia deja inaugurata de noile MINI Hatchback cu 3 si 5 usi. Nu lipsesc, sub ecranul central, comutatoarele caracteristice MINI, în timp ce consola centrala si panourile ornamentale ale usilor sunt decorate cu benzi continue de decor de cea mai bună calitate.

La lansarea pe piata a noului MINI Clubman, clienţii vor putea alege una dintre cele trei variante de motorizare (consum mediu mixt: 6,2-4,1 l/100 km; emisii CO2: 144-109 g/km), doua fiind propulsoare pe benzina, si unul diesel – toate echipate cu cea mai noua generatie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo Technology. O premiera va fi echiparea modelului MINI Cooper D Clubman cu motorul diesel cu patru cilindri (110 kW/150 CP) – celelalte doua variante, MINI Cooper Clubman şi MINI Cooper S Clubman, vor dispune de motoare pe benzina, cu trei cilindri (100 kW/136 CP), respectiv cu patru cilindri (141 kW/192 CP).

În echiparea standard, puterea va fi transferata către puntea faţă prin intermediul transmisiei manuale cu sase viteze. În premiera pentru MINI, optional este disponibila si transmisia Steptronic cu opt trepte (MINI Cooper S Clubman şi MINI Cooper D Clubman), iar clienţii care vor opta pentru modelul MINI Cooper S Clubman vor putea alege şi o transmisie sport Steptronic cu opt viteze. Pe de altă parte, pentru modelul MINI Cooper Clubman există şi varianta opţională de echipare cu transmisie Steptronic cu sase trepte. Numeroasele tehnologii din portofoliul MINIMALISM includ, printre altele, funcţia auto start/stop şi modul optional de condus GREEN care include functia coasting (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea acceleraţiei pentru un consum minim).

P90187479-highRes

Noul MINI Clubman ofera cel mai înalt nivel de confort oferit vreodată de un model MINI, fiind practic un automobil echivalent ca dimensiuni de lungime si latime cu noul BMW Seria 2 Active Tourer (cu care de altfel imparte platforma si mecanica) dar care promite sa pastreze si sentimentul “go-kart” specific marcii, datorita tehnologiei suspensiei, unica în acest segment. Puntea fata ofera suspensie cu brat simplu, cu componente nou dezvoltate integral, în timp ce puntea spate beneficiază de suspensie multibrat, optimizată special pentru acest model. Pe de altă parte, agilitatea noului MINI Clubman se datorează ecartamentului foarte lat, construcţiei cu masă optimizată şi nivelului mare de rigiditate. Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilităţii), care include Dynamic Traction Control (DTC / funcţie optimizata a DSC care permite o patinare uşoară pentru condusul dinamic sau la rularea pe suprafeţe cu aderenţă scăzută, precum zapada) şi Electronic Differential Lock Control (EDLC/control electronic al diferenţialului blocant), este disponibil standard şi este completat, la MINI Cooper S Clubman, de Performance Control (program de funcţionare al DSC care, alături de o frânare usoară a unei roti, accelerează roata opusă de pe aceeaşi punte). Optional se poate comanda suspensia sport şi sistemul Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor). Conform specificaţiei standard, modelele din noua generaţie MINI Clubman sunt echipate cu jante din aliaj uşor, de 16 inci sau 17 inci (MINI Cooper S Clubman), dar pe lista de opţionale se găsesc şi versiuni cu dimensiuni de până la 19 inci. Suspensia adaptiva este ajustata prin intermediul modurilor MINI Driving, optionale (MID, SPORT şi GREEN), care pot fi activate prin intermediul unui comutator rotativ aflat la baza schimbatorului. Aceste moduri au capacitatea de influenta curbele caracteristice ale acceleraţiei şi direcţiei, dinamica schimbării treptelor cu transmisia Steptronic şi controlul dinamic al amortizoarelor.

Noua MINI Clubman vine si cu o gama largă de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului, vazute deja pe noul MINI Hatchback cu 3 si 5 usi: MINI Head-Up Display, Parking Assistant, camera pentru mers înapoi şi Driving Assistant ce include tempomat activ bazat pe camera video, avertizare în caz de coliziune şi pentru pietoni cu functie de frânare initială, asistare a fazei lungi şi detectare a indicatoarelor rutiere. Dotarea standard este bogata incluzand echipamente precum aer condiţionat, radio cu interfata USB şi conector de sunet AUX-IN, facilitate hands-free pentru conectarea telefonului prin Bluetooth, senzor de ploaie şi lumini, frână de parcare operata electric.

P90187475-highRes

Şi din perspectiva tehnologiei de iluminare, noul MINI Clubman oferă o varianta opţionala inovatoare: faruri LED, ce includ lumini de zi LED, şi stopuri LED. De asemenea, noul mode dispune de distribuţie adaptiva a luminii şi de semnalizatoare cu LED-uri, tehnologie care este prezentă şi la proiectoarele de ceata. Gama de echipamente optionale este foarte vasta, cuprinzand spre exemplu scaune reglabile electric cu funcţie de memorie pentru conducator – o premieră MINI -, precum si scaune sport şi scaune sport John Cooper Works, pachet Comfort Access exclusiv pentru MINI Clubman cu deschidere non-contact a usilor divizate (comandă de deschidere se face printr-un gest cu piciorul), aer condiţionat cu control pe doua zone, scaune încalzite, acoperiş panoramic din sticlă operat electric, oglinzi retrovizoare operate electric (încălzire şi rabatare), volan multifuncţional, sistem de încărcare cu spătare al banchetei rabatabil în raport 40:20:40, cârlig de tractare, sistem de navigaţie MINI Professional, radio MINI Visual Boost şi sistem de sonorizare Harman Kardon hi-fi.

De asemenea, gama vastă de optiuni pentru personalizarea interiorului şi a exteriorului include: kit aerodinamic John Cooper Works, exterior Chrome Line, şine pentru acoperiş, selecţie vastă a tipurilor de scaune, suprafeţe decorative şi culori pentru interior, precum şi opţiuni exclusive de accesorii John Cooper Works şi MINI Yours.

P90187478-highRes

Prin MINI Connected se oferă oportunitatea de extindere continuă a funcţiilor de infotainment prin integrarea continuă de aplicaţii noi în automobil prin intermediul unui smartphone. În prezent sunt oferite functii MINI exclusive precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement şi MINIMALISM Analyser, MINI Connected XL Journey Mate, conexiune online care permite utilizarea reţelelor de socializare precum Twitter, foursquare şi Glympse, dar şi recepţia fluxurilor RSS de ştiri şi a programelor de entertainment precum GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, sau TuneIn Radio.

Variante de model:
MINI Cooper S Clubman: motor pe benzină, cu patru cilindri şi tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, gestiune complet variabilă a supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm la 1.250 rpm (300 Nm cu funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde), viteză maximă: 228 km/h (228 km/h), consum mediu de combustibil*: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisii CO2*: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard emisii: EU6.

MINI Cooper Clubman: motor pe benzină, cu trei cilindri şi tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, gestiune complet variabilă a supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came), capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 220 Nm la 1.250 rpm (230 Nm cu funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 9,1 secunde (transmisie automată: 9,1 secunde), viteză maximă: 205 km/h (205 km/h), consum mediu de combustibil*: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisii CO2*: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard emisii: EU6.

MINI Cooper D Clubman: motor diesel, cu patru cilindri şi tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă common-rail), capacitate: 1.955 cmc, putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 330 Nm la 1.750 rpm, acceleraţie (0-100 km/h): 8,6 secunde (transmisie automată: 8,5 secunde), viteză maximă: 212 km/h (212 km/h), consum mediu de combustibil*: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisii CO2*: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard emisii: EU6.

* Date conform ciclului de testare EU, consumul de combustibil depinde de formatul anvelopelor alese.

Dimensiuni exterioare:
Lungime: 4.253 milimetri
Lăţime: 1.800 milimetri
Înălţime: 1.441 milimetri
Ampatament: 2.670 milimetri