Noul BMW X1 – primele imagini si informatii oficiale

0

BMW a prezentat primele imagini si informatii oficiale cu noua generatie a mezinului gamei sale de modele Sport Activity Vehicle (SAV), noul BMW X1. Noua generatie urmareste sa continue succesul primei generatii, un model de succes care a deschis o nouă categorie în segmentul premium si s-a vândut pana acum în peste 730.000 de unitati.

P90183653_highRes

Noul model vine cu un design exterior plin de forta, care isi dovedeste clar apartenenta la gama BMW X si este mult mai evident profilat pe tiparul modelelor SUV, cu proportii robuste, o prezenta puternica si impunatoare si linii dinamice, in comparatie cu prima generatie care arata mai degraba ca un break inaltat sau un crossover. Noul model a crescut în inaltime în comparatie cu predecesorul sau (+53 milimetri), ceea ce a contribuit la mărirea spaţiului interior. Pozitia scaunelor este semnificativ mai înalta (+36 milimetri în faţă, +64 milimetri în spate) ceea ce optimizează vizibilitatea asupra drumului.

Totodată, interiorul noului BMW X1 ofera o crestere semnificativa a spaţiului pentru pasageri şi bagaje, o ambianta premium de ultimă ora si o functionalitate ce se bazează pe tehnologii avansate. În spate, spaţiul pentru picioare a crescut cu 37 de milimetri în specificaţia standard şi cu pană la 66 de milimetri cu scaun spate ajustabil (dotare opţionala), în timp ce portbagajul cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri fata de cel al modelului anterior. Rabatarea spătarului banchetei – divizată 40:20:40 în echiparea standard -, care opţional poate fi comandată şi cu ajustarea unghiului de înclinare, permite extinderea capacitatii de încarcare la un maxim de 1.550 de litri. Disponibil optional, scaunul pasagerului din fata, al cărui spătar poate fi rabatat, şi bancheta spate ce poate culisa înainte-înapoi cu 13 centimetri oferă o variabilitate suplimentara.

P90183684_highRes resize

A doua generaţie BMW X1 dispune de o selectie complet nouă de motoare cu performante remarcabile de eficienta a consumului (consum mediu mixt: 6,4-4,1 l/100 km; emisii CO2: 149-109 g/km). Două propulsoare pe benzină şi trei versiuni diesel  cu patru cilindri din noua familie de motoare a BMW Group vor fi disponibile de la lansarea din octombrie 2015 oferind o gama de puteri care variaza între 110 kW/150 CP si 170 kW/231 CP. Motoarele sunt combinate fie cu transmisia manuala cu sase trepte, fie cu cea Steptronic cu opt trepte, ambele reprezentând cutii noi. Cutiile automate cu 8 trepte sunt furnizate de Aisin.  Motoarele sunt dispuse in fata si montate transversal si furnizeaza puterea fie prin noua versiune a sistemului inteligent de tractiune integrala BMW xDrive, fie prin tractiune fata (in premiera pentru BMW X1), în funcţie de varianta de model. Distributia aproape perfecta a maselor (aproximativ 50:50), ecartamentul lat, consolele scurte, masa optimizata si rigiditatea impresionanta a caroseriei si sasiului, promit sa ofere o experienta a condusului specifica marcii si fara egal în segment.

P90183676_highRes resize

Sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive este disponibil şi el sub o forma actualizata pentru a doua generaţie BMW X1, fiind mai compact, cu masa redusa si mai eficient. In plus, pierderile de cuplu ale sistemului de propulsie în situatii normale de condus sunt reduse cu aproximativ 30% datorită noului ambreiaj multidisc. Eficienţa functionala îmbunătatita a noului diferenţial spate contribuie si ea la furnizarea unei experiente extrem de eficiente în ceea ce priveste tractiunea integrală.

Noul BMW X1 sDrive18d este echipat standard cu o noua transmisie manuala cu sase trepte, la care functia de control al vitezei de cuplare asigura o cursivitate optimizata. Un senzor de selectare a vitezelor adapteaza turaţia motorului la cea a arborelui de intrare în transmisie, rezultatul fiind schimbari de viteze mai rapide.

Disponibilă ca optiune la cutia de viteze manualq este transmisia Steptronic cu opt trepte, de asemenea nou dezvoltata, de provenienta Aisin, care este dotare standard la toate celelalte modele. Cu masa redusă si eficienta interna îmbunatatita, noile transmisii – manuală cu sase trepte si Steptronic cu opt trepte – contribuie si ele al optimizarea eficientei. Patinarea redusă a convertorului noii transmisii automate elimină pierderile de energie, iar rapoartele mai lungi menţin turatiile reduse la viteze mai mari ale automobilului.

P90183667_highRes

Toate motoarele din cea mai noua generatie de propulsoare a BMW Group beneficiază de cea mai recenta versiune a tehnologiei BMW TwinPower Turbo. Aceasta prezinta cea mai recenta generaţie VALVETRONIC pentru motoarele pe benzina si un sistem de injectie directă common-rail, care funcţionează la presiune si mai mare, pentru motorizările diesel. Eficienta functionala a noilor motoare este sustinuta de carterul si chiulasele din aluminiu, arbori cotiti din otel forjat cu cardan de echilibrare integrat, pistoane cu masă redusa, biele forjate, învelisuri cu frecare redusă pentru cilindri şi pompe de ulei cu program de gestiune.

Schimbarea de generaţii BMW X1 aduce evolutii semnificative şi în domeniul conectivitatii inteligente si a echipamentelor high tech. O nouă completare a gamei de dotări BMW ConnectedDrive este BMW Head-Up Display (premiera la BMW X1) care, asemenea celui de la modelele BMW X mai mari, proiectează informaţiile legate de condus direct pe parbriz (spre deosebire de sistemul de la BMW Seria 2 Active Tourer cu geam retractabil in bord).  De asemenea, in premiera pentru BMW X1, noul model poate fi comandat cu Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizata de aplicatii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalitati de confort, navigatie si infotainment.

P90183688_highRes

Variante de model
BMW X1 xDrive25i:
motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998 cmc, putere: 170 kW/231 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 350 Nm între 1.250 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,5 secunde, viteză maximă: 235 km/h. Consum mediu de combustibil*: 6,6-6,4 l/100 km, emisii CO2*: 152-149 g/km, standard de emisii: EU6.

BMW X1 xDrive20i: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între 1.250 şi 4.600 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,4 secunde, viteză maximă: 223 km/h. Consum mediu de combustibil*: 6,4-6,3 l/100 km, emisii CO2*: 149-146 g/km, standard de emisii: EU6.

BMW X1 sDrive20i: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între 1.250 şi 4.600 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,7 secunde, viteză maximă: 225 km/h. Consum mediu de combustibil*: 6,0-5,9 l/100 km, emisii CO2*: 139-136 g/km, standard de emisii: EU6.

BMW X1 xDrive25d: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor în mai mult etape, cu presiune ridicată şi joasă, cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.500 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 170 kW/231 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.500 şi 3.000 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,6 secunde, viteză maximă: 235 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,2-5,0 l/100 km, emisii CO2*: 137-132 g/km, standard de emisii: EU6.

BMW X1 xDrive20d: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.000 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,6 secunde, viteză maximă: 219 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,1-4.9 l/100 km, emisii CO2*: 133-128 g/km, standard de emisii: EU6.

BMW X1 sDrive18d: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.000 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 330 Nm între 1.750 şi 2.750 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 9,2 secunde (transmisie automată: 9,2 secunde), viteză maximă: 205 km/h (205 km/h). Consum mediu de combustibil*: 4,3-4,1 (4,5-4,3) l/100 km, emisii CO2*: 114-109 (119-114) g/km, standard de emisii: EU6.

*in functie de tipul de transmisie.