Sustinute de portofoliul de modele puternic si in continua extindere, de dezvoltarea retelei de dealeri si de noi servicii, marcile BMW Group Romania au incheiat anul 2015 cu o crestere importanta, totalizand un numar de 1941 de unitati comercializate fata de 1430 in 2014.
„Am avut o crestere puternica in 2015 pentru toate marcile noastre. Cu BMW suntem într-o pozitie unica, cu un portofoliu exceptional de produse – de la ecologicul BMW i3 la puternicul BMW X6 M. În acelasi timp, am lansat modele precum Seria 2 Active Tourer si Seria 2 Grand Tourer, care se adreseaza unei categorii absolut noi de clienti pentru marca si creeaza noi oportunităti de dezvoltare a pietei. La MINI, noua generatie a încântat clientii cu un plus semnificativ de calitate si rafinament, dar si un caracter practic îmbunatatit semnificativ. Gama de motociclete cu motor boxer este înca o data cheia succesului pentru BMW Motorrad, dar marca performeaza bine si în celelalte segmente”, a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
BMW a înregistrat, în anul 2015, o crestere de 35,7% şi a atins pragul de 1941 unitati. Încă o data, ultimul trimestru este cel în care marca a performat cel mai bine, 578 de automobile ajungând la clienti, cu decembrie luna cea mai de succes cu 278 livrări.
BMW X5 ramâne, si în acest an, cel mai de succes model al mărcii în România, cu 374 de automobile ajunse la clienti (2014: 294, +27,21%). Pe locul al doilea în topul preferinţelor rămâne BMW X3, cu 291 unitati (2014:219, +32,88%). Pentru prima dată în ultimii ani, BMW Seria 3 Sedan urca pe locul al treilea în topul preferințelor clienţilor, ajungând la 215 modele livrate (2014:161, +33,54%).
Creşterea BMW a fost susţinută şi de lansări care au deschis segmente noi de piata. Astfel, BMW X4, în primul an complet pe piaţă, a reuşit un total de 143 livrări. O noutate completa în orientarea marcii, noile BMW Seria 2 ActiveTourer si BMW Seria 2 GranTourer au ajuns la 29 de clienti.
MINI a avut cea mai puternica crestere pentru marcile din portofoliul marcii, cu un plus de 52,38%, atingând 160 de unităţi în 2015 (2014:105). O performanta foarte buna a avut-o noua gama MINI Hatch, cu 3 şi 5 usi, care a totalizat aproape doua treimi din totalul livrarilor marcii si a încheiat anul cu crestere importanta, în contextul în care gamele MINI Countryman si Paceman au rămas la o performanta similara cu anul precedent.
Raportat la anul precedent, BMW Motorrad România a livrat 154 de unitati, înregistrand o crestere de 41,3% (vânzari 2014: 109 unitati). Segmentul motocicletelor propulsate de motorul boxer, BMW R, a fost din nou cel mai popular, cu 107 unităţi (69,5% din totalul vânzarilor). Acesta este urmat de segmentul propulsoarelor cu patru cilindri în linie, BMW S, cu 21 de unitati (13,6% din total) şi de cel al bicilindrelor în linie, BMW F, cu 17 unitati (11% din total).
Alături de un portofoliu de produse foarte apreciat, cresterea marcilor BMW Group România a fost sustinuta si de investitii importante si constante în reteaua de dealeri. Ultima perioada a marcat deschiderea de centre complet noi, sustinute de investitii importante, asa cum este AutoCobalcescu Bucuresti si APAN Iasi. În acelasi timp, s-au înregistrat investitii importante în echiparea de service, asa cum este implementarea standardelor de reparatii BMW Advanced Body Repair, demarată o dată cu sfarsitul anului 2014 începând cu Automobile Bavaria Otopeni. În acelasi timp, întreaga retea a investit în modernizarea showroom-urilor, introducând concepte noi precum „Product genius” – consultant specializat în prezentarea de tehnologii şi echipamente optionale sau sisteme car configurator în showroom de înalta calitate.
Anul 2016 marchează lansarea noului site dedicat marcii BMW – BMW.ro, ca parte a strategiei BMW.Digital Stage2. Aceasta aduce doua noutati foarte importante în contextul actual al comunicarii digitale. Astfel, pentru prima dată, site-ul mărcii a fost optimizat pentru afisare perfecta, indiferent de platforma – de la desktop de rezoluţie mare la telefon. Un punct central al site-ului este acum noul car configurator construit pe platforma HTML 5 pentru o viteza mai mare de operare. Acesta vine cu un mare avantaj pentru client – o prezentare foarte detaliata, însotita de explicatii complete ale fiecarui echipament optional în parte. În acelasi timp, masina configurata este afisata în detaliu atât pentru exterior, cat şi pentru interior, ajutând clientul să înteleagă mult mai clar modificarile aduse configuratiei.