Dacia a prezentat astazi primele informatii si imagini oficiale cu Dacia Duster facelift, care va fi prezentat in premiera cu ocazia celei de-a 65-a ediţii a Salonului Auto de la Frankfurt, reprezentind vedeta Dacia pentru acest Salon. Fără a renunţa la atributele care au contribuit la succesul incontestabil al modelului intial, facelift-ul marchează o evoluție în ceea ce privește designul, accentuând şi mai mult valenţele sale 4×4.
Partea frontala a Daciei Duster facelift afiseaza un design mai expresiv, dominat de calandrul restilizat care include o nouă grilă cu bandouri cromate, încadrată de noile blocuri optice, cu lumini de zi incorporate. Bara ramine aceeasi, dar design-ul sitei din cadrul barei este diferit, fiind mai modern si mai sportiv.
Noile bare de pavilion longitudinale, purtind inscripția Duster, accentuează caracterul de SUV al autovehiculului. Vor fi disponibile noi jante de aluminiu 16″ cu aspect „dark metal”, care alături de pneurile « Mud and Snow » dau un plus de dinamism Noului Duster.
În partea din spate, blocurile optice noi reiau linia stilistică a părții frontale, în special prin prezența elementelor cromate. Zona de semnalizare abandoneaza design-ul rotund si abordeaza un design rectangular, cu margini rotunjite. Inscriptia numelui modelului, Duster, precum si bandoul pe care este scrisa aceasta, au si ele o infatisare noua, inedita. Inscriptia « 4WD » absenta la vehiculul din poze, este, conform comunicatului Dacia, diferita. In plus, modelul Dacia Duster facelift din poze este dotat cu senzori de parcare, acest echipament nefiind disponibil in cazul versiunii initiale. Teava de esapament pare pozitionata diferit, permitind un unghi de degajare mai bun, si are un ornament cromat nou.
Nu avem nici un fel de informatii in privinta interiorului, insa ne putem astepta la integrarea sistemului multimedia cu touch screen Media Nav. Ramine de vazut in ce masura Dacia va alege bordul pe care il stim de la noile Logan si Sandero, sau pe cel de la Lodgy si Dokker Van.
In privinta motorizarilor, se asteapta inlocuirea motorului aspirat pe benzina de 1.6 litri cu 16 V si 105 CP cu motorul turbo 1.2 TCe. Presa auto franceza speculeaza despre aparitia unei versiuni de 125 CP a acestui motor, care ar deveni astfel cea mai puternica Dacia de serie oferita pe piata romaneasca din istoria producatorului auto (excluzind aici versiunile Renault cu motor de 2 litri aspirat pe benzina cu 140 CP oferite in alte tari).
Toate aceste evoluții pun in valoare Dacia Duster facelift ca fiind un vehicul stabil si robust, un veritabil 4×4.
« Am capitalizat toate acele elemente care i-au sedus încă de la început pe clienții noștri, păstrând totodată proporțiile inițiale ale autovehiculului. Elementele de identitate ale modelului, precum calandrul, au fost modernizate. Am reafirmat detaliile de veritabil 4×4 ale vehiculului, fără a renunța la elementele de utilitate deja cunoscute. Noul Duster își reafirmă caracterul puternic dar își păstrează genele sale inițiale » a declarat David Durand, Director de Design al gamei Dacia.