DACIA LODGY Laureate 1.5dCi 110CP – Pentru familia ta

0
1370

 

Dacia este probabil cea mai buna afacere a lui Renault iar succesul de care s-a bucurat Logan a facut ca planurile sa poate merge mai departe, constructorul francez urmarind sa largeasca rapid gama producatorului de la Mioveni. Lodgy ataca clasa monovolumelor beneficiind de aceeasi filosofie de produs ca si Logan: tehnologie fiabila preluata din banca de organe a Grupului, finisaje durabile, costuri de intretinere reduse si un pret extrem de avantajos. 

Succesul nesperat al lui Logan nu a facut decat sa-i ambitioneze pe cei de la Renault, sa-i faca sa creada si mai mult in acest produs ce se numeste Dacia si de care noi, romanii, suntem din ce in ce mai mandri chiar daca comentariile rautacioase nu vor disparea niciodata. Dupa comercializarea cu succes a lui Logan pe multe piete europene concluzia a fost una singura si probabil unanima la nivelul conducerii grupului Renault-Nissan: reteta este nu buna, ci extrem de buna. Largirea gamei de modele a fost deci o consecinta fireasca, un pas natural usor de sustinut din punct de vedere tehnic si cu investitii limitate, chiar daca deloc mici. Asa s-a nascut Duster si apoi Lodgy si Dokker. Ambitia francezilor este de a oferi un monovolum competent, bine construit si corect motorizat la un pret extrem de accesibil.

Am testat pentru dumneavoastra Dacia Lodgy Laureate 1.5dCi 110 CP in varianta cu 7 locuri.

IMG_5588

Exterior

Dimensiunile lui Lodgy sunt extrem de generoase iar privit din lateral acesta pare chiar mai mare decat este, in mare parte din cauza usilor de mari dimensiuni. Alura de monovolum inalt nu este poate pe placul tuturor insa Lodgy trebuie sa fie in primul rand o masina practica. Partea frontala este probabil cea mai impresionanta, grupurile optice avand o forma moderna, interesanta iar buza inferioara a barei fata inspira dinamism. Parbrizul este mare si inalt iar linia laterala este desenata simplu si nu prea reuseste sa ascunda masivitatea portierelor. Rotile de 15 inchi par usor subdimensionate pentru o masina atat de mare, insa bandourile inferioare de protectie de culoare neagra aplicate pe portiere sunt foarte placut integrate in imagine. Oglinzile sunt corect dimensionate, iar partea din spate prezinta un hayon extrem de generos incadrat de doua blocuri optice simple pozitionate in zona mediana, departe de orice incident nedorit. Pragul de incarcare este suficient de jos, iar accesul nu putea fi mai bun de atat. Lodgy are o lungime de 4,498 mm,  o latime de 1,751 mm si inaltime de 1,680 mm . Este un model foarte bine crescut pe inaltime, iar latimea deasemenea generoasa anticipeaza un spatiu interior mare.  Lodgy este usor de manevrat chiar si in aglomeratiile urbane.

IMG_5503

Interior

Daca din exterior Lodgy clar nu te da pe spate, odata urcat la bord lucrurile se schimba. Am fost extrem de placut surprinsi de oferta de spatiu atat in fata cat si in spate. Din pacate spatiile de depozitare nu sunt chiar asa de multe precum intr-un Scenic, daca vreti, insa cele care exista sunt mari si usor de folosit. Portierele mari nu ridica niciun fel de problema iar pozitia la volan este confortabila, inalta si cu putine posibilitati de reglaj: volanul poate fi reglat doar pe inaltime la fel ca si scaunul soferului. Plansa de bord este masiva caci altfel nici nu se putea considerand dimensiunile masinii, insa comenzile sunt simple si la indemana, sistemul multimedia cu touchscreen simplificandu-ti foarte mult viata la bord. Buzunarele din usi sunt mari iar spatiul de depozitare de deasupra consolei centrale este generos si practic. Butoanele pentru geamurile electrice au migrat pe portiera si fetele usilor sunt in doua culori. Materialele sunt tari, nu foarte prietenoase la atingere insa extrem de rezistente si bine asamblate. Accesul in Lodgy este de nota 10 gratie portierelor mari, bancheta spate are un sezut lung si confortabil iar cele 2 locuri din portbagaj pot gazdui chiar si pasageri adulti, nu doar copii cum era in cazul vechiului Logan MCV. Deasemenea accesul la cele doua locuri suplimentare este facil gratie inaltimii lui Lodgy. Manevrele pentru rabatarea locurilor suplimentare sunt putine insa necesita putin antrenament pentru a fi efectuate rapid. Portbagajul este imens in configuratia cu 5 locuri dar chiar si cu cele doua scaune suplimentare montate tot mai ramane ceva loc.

IMG_5687

Dinamica

Motorul de 1,5 litri dCi in versiunea de 110 CP pare a fi alegerea ideala pentru acest MPV romanesc. Lodgy este o masina mare, nu neaparat grea, insa aerodinamica isi spune cuvantul, mai ales la viteze de croaziera unde doar cuplul generos al motorizarii diesel de origine Renault poate asigura reprize bune si un consum potrivit. In oras Lodgy este agil si economic daca te obisnuiesti repede cu cele 6 trepte ale cutiei de viteze manuale. Gabaritul consistent nu ridica probleme nici la parcari, senzorii spate fiind foarte utili, iar directia chiar nu ofera prea mult feedback si este cam greoaie la viteze de oras. Reprizele sunt bune atata timp cat mentii motorul in zona optima de cuplu. La peste 4.000 ture acesta se plafoneaza si este necesara o treapta superioara. In zona inferioara de turatie micul dCi se comporta foarte bine, nici nu face prea multa galagie si trage viguros inca de la 1.500 rpm. Cele 6 trepte de viteza sunt demultiplicate astfel incat sa obtii un consum cat mai mic de motorina, primele doua fiind parca putin cam scurte insa te vor ajuta mult atunci cand masina este incarcata. Treptele 5 si 6 sunt lungi, numai bune pe autostrada la viteza ridicata, iar pentru o depasire mai din scurt noi am folosit preponderent treapta a 4-a in care poti trece direct din a 6-a pentru a obtine un demaraj bun. Stabilitatea nu este chiar punctul forte al niciunui monovolum, insa Lodgy a fost destul de bine setat pentru a fi previzibil si manevrabil. Masina se inclina puternic si pe virajele luate in forta se dezechilibreaza destul de usor, insa odata ce te obisnuiesti cu limitele ei reusesti sa anticipezi corect reactiile si sa te deplasezi destul de rapid. Ne-a placut mult confortul oferit pe orice fel de suprafata de rulare, garda la sol mare foarte utila pe drumurile patriei si insonorizarea buna, zgomotul motorului patrunzand foarte discret in habitaclu.

IMG_5568

Buget

Lodgy in varianta testata de noi costa 14.200 Euro cu TVA dar fara dotari optionale. Pretul este extrem de bun tinand cont ca vorbim de un monovolum, un MPV veritabil, cu motorizare diesel de 110 CP si nu mai putin de 7 locuri. Pretul final ajunge la 15.250 Euro daca adaugam sistem Media Nav, ESP, volan imbracat in piele si vopsea metalizata. De mentionat ca pentru doar 100 euro in plus poti opta pentru scaune fata incalzite,4 iar harta completa a Europei pentru sistemul de navigatie costa tot 100 Euro. Se stie ca Dacia nu ofera discounturi insa pentru cei circa 15.000 de euro primesti extrem de multa masina in schimb. Consumul este un alt capitol la care Lodgy este campion. In traficul ingrozitor din Bucuresti la ore de varf, Lodgy-ul nostru a consumat intre 8 si 10 litri/100km la un stil de condus mai agresiv si multe ambuteiaje. La drum intins insa, conducand relaxat si respectand limitele legale am obtinut o medie de 6 litri/100km cu 2 persoane la bord si ceva bagaje. Nici in regim de autostrada Lodgy nu s-a dovedit gurmand, la viteza de 150km/h constant consumul afisat de computerul de bord fiind de 7.8 litri/100km.

IMG_5693

Verdict

3_5 stars

Lodgy primeste de la noi 3 stele si jumatate din totalul de 5 disponibile si este recomandarea noastra pentru orice familie numeroasa. Lodgy poate transporta pana la 7 pasageri in conditii foarte bune de confort sau doar 5 pasageri si o cantitate impresionanta de bagaje. Motorizarea diesel de 110 CP pare a fi alegerea ideala, valoarea buna de cuplu obtinuta la turatie joasa ajutand marele Lodgy sa fie destul de vivace la drum intins. Ne-am fi dorit o suspensie mai echilibrata si o directie mai precisa si mai usoara in oras. Interiorul este corect finisat insa materialele nu sunt atat de placute la atingere precum ti-ai fi dorit insa par foarte rezistente in timp. Oferta de spatiu este imbatabila, portbagajul este imens si are un acces foarte bun. Calitatea fabricatiei este buna iar dotarile sunt suficiente. Dacia Lodgy este o afacere excelenta daca cauti o masina spatioasa de familie, daca ai nevoie sa transporti 6 pasageri sau daca pur si simplu ai nevoie de foarte mult spatiu interior.

PLUS - garajul.ro spatiu interior, pret achizitie, consum redus

MINUS garajul.ro tinuta de drum, raspuns frane, zgomot la viteze ridicate

Opinie Stefan Frangulea – Director Editorial

“Monovolumele nu sunt printre modelele preferate ale romanilor, astfel incit modelele din aceasta categorie sunt o aparitie destul de rara pe soselele de la noi, desi sunt foarte frecvente in Vestul Europei sau in Statele Unite, spre exemplu. Acest lucru nu are o explicatie rationala, pentru ca din punct de vedere al conceptului, un monovolum este masina de familie perfecta pentru o familie numeroasa. Din acest motiv, Dacia Lodgy va fi o aparitie mai rara pe soselele romanesti fata de colegele sale de gama Logan sau Duster, si probabil ca si localizarea productiei in Maroc nu va sustine filonul patriotic al vinzarilor, Lodgy fiind primul model Dacia care nu este fabricat in Romania. Cine are nevoie de foarte mult spatiu, avind o familie numeroasa, cu peste 5 membri, sau are nevoie sa transporte un volum mare de bagaje (poate un amator de mers la pescuit, de exemplu), poate gasi insa in Dacia Lodgy un raspuns foarte corect si cinstit la nevoile de spatiu, la un pret imbatabil. Urmatorul cel mai ieftin monovolum de gabarit similar, cu 7 locuri, Chevrolet Orlando, costa, in versiunea de baza pe benzina cu motor de 1.8 litri peste 20.000 EUR la echipament similar. Dacia Lodgy 1.5 dCi bate la pret si modelele monovolum de clasa mica si compacta cu motoare diesel ale competitorilor.  Noua ne-a placut finisarea corecta, dinamica suficient de alerta a motorului 1.5 dCi precum si pozitia la volan inalta, similara cu a unui SUV compact. Am apreciat insa mai putin volanul reglabil doar pe inaltime care combinat cu reglarea in doar doua pozitii a inaltimii sezutului scaunului, mi-a facut imposibila obtinerea unei pozitii perfecte la volan. De asemenea, ruliul pronuntat precum si sensibilitatea la vint lateral necesita putina atentie suplimentara la condus.”

Date Tehnice

DACIA LODGY
Motorizare 1.5dCi
Cilindree (cc) 1.461
Numar cilindri 4
Numar supape 8
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 107/4.000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 240/1750
Carburant motorina
Norma de poluare EURO 5
Cutie de Viteze manuala/6 trepte
Rezervor (l) 50
Portbagaj (l) min. 207
Viteza maxima (km/h) 175
0 – 100 km/h (sec) 11.6
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 8
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 7.3
Emisii CO2 (g/km) 168
Masa proprie (kg) 1.337
Lungime x Latime x Inaltime (m) 4.50×1.75×1.68

 

Galerie foto