Ediție limitată VW POLO R – din WRC direct pe șosea

0


Este cel mai puternic Polo din toate timpurile și va fi fabricat în doar 2,500 exemplare. Motorizarea de 2 litri TSI cu injecție directă de ultimă generație va furniza micului Polo nu mai puțin de 220 CP și 350Nm cuplu maxim, suficient pentru a atinge o viteză maximă de 243 km/h.

După lansarea versiunii ce va lupta pentru supremația în WRC din ianuarie 2013, VW vine cu o surpriza pentru fanii mărcii din Wolksburg: ediția limitată Polo R WRC. Spre deosebire de mașina ce va alerga în WRC, cu tracțiune integrală și cutie secvențială, versiunea de stradă va avea tracțiune doar pe roțile din față și cutie de viteze manuală în 6 trepte. Polo R va fi livrat într-o singură variantă de culoari: alb cu dungi albastre și gri precum mașina de raliu, aripile fiind însă la fel de evazate precum cele de competiție.  Jante de 18 inchi Cagliari cu anvelope de 215/35, faruri bi-xenon, scaune sport în Alcantara inscripționate WRC, pedalier sport finisat în aluminiu, volan multifuncțional cu design special și îmbrăcat în piele – acestea fiind doar câteva dintre dotările cu care vine în standard pe această ediție limitată.

Încă de la prima generație, Polo a fost oferit și în versiuni sportive, primul exponent ,  numit simplu Polo GT era oferit in 1975 cu motor de 1,3 litri. Au urmat Polo GT G40 în 1987, revizuit în 1990 și scos din producție la sfârșitul lui \’92 din cauza vânzărilor reduse. A 3-a generație Polo a fost oferit și în versiune sport GTI cu un 1,6 16v pe benzină, după care a urmat o pauză până după 2005 când Polo Mark IV facelift a fost oferit cu motorul pe benzină de 1,8 litri atât in versiune de 150CP (GTI) cât și de 180CP ( GTI Cup Edition).

Actuala generație Polo oferă o versiune sportiva botezată GTI, cu motorul 1,4TSI de 180CP și 250Nm ce poate fi cuplat la cutia  DSG in 6 trepte, cu versiuni atât in 3 cât și în 5 uși.

Seria limitată vine însă cu un design mult mai agresiv preluat direct de la modelul de competiție, cu un motor mai mare și mai puternic ce deja face furori pe Golf GTI, și suspensii orientate exclusiv spre performanță. Prețul se situează undeva peste 32,000 euro.