Kia la Geneva: cee\’d in centrul atentiei

0
386

Noul Kia cee’d isi face debutul astazi in cadrul celei de-a 82-a editii a Salonului International Auto de la Geneva. Alaturi de cee’d, la salonul elvetian sunt prezentate vehiculul electric Kia Ray si conceptul Track’ster, de asemenea in premiera pentru publicul european.

“Cele trei premiere Kia de la Geneva acopera mai multe segmente auto si subliniaza diversitatea gamei actuale si viitoare”, a declarat Thomas Oh, Senior Executive Vice President si COO, Kia Motors Corporation.

“cee’d-ul original a fost o borna importanta pentru Kia in Europa, care ne-a permis sa concuram pentru prima data in segmentul C. A doua generatie a acestui model este, din nou, o masina de referinta, cu design, calitate si motorizari imbunatatite. Interesul nostru pentru tehnologii “curate” este reprezentat de Kia Ray EV, iar partea creativa este evidentiata de conceptul Track’ster – o versiune foarte performanta a modelului de succes Kia Soul”, a adaugat acesta.

Desenat, conceput si fabricat in Europa, exclusiv pentru piata europeana, noul cee’d este mai sofisticat, mai economic, mai rafinat si ofera o experienta a condusului mai impresionanta decat predecesorul sau. Noul cee’d va consolida succesul modelului anterior si va pozitiona Kia ca unul dintre producatorii importanti din Europa.

Mai lung, mai putin inalt si mai fluid decat modelul original, hatchback-ul de 4.3 metri are o silueta eficientizata, modelata de testarea intensiva in tunelul de vant de la Namyang, in Coreea. Materialele de calitate din cabina si echipamentele high-tech vor face ca interiorul noului cee’d sa se potriveasca perfect aspectului premium al exteriorului si ii va permite sa concureze cu cei mai buni rivali din clasa din Europa.

In Europa, noul cee’d va fi dotat cu doua motoare pe benzina (1.4 MPI, 1.6 GDI) si doua diesel (1.4 VGT,1.6 VGT), care vor oferi puteri cuprinse intre 90 si 135 CP.

Vedeta este motorul de 1.6 litri Gamma GDI, care a fost numit unul din cele mai bune 10 motoare din lume de catre WardsAuto World in 2011 (‘Ward\’s 10 Best Engines’). Introdus ca o noutate pe modelul cee’d, motorul 1.6 GDI include cea mai noua tehnologie de injectie directa pentru a livra o putere maxima de 135 CP si un cuplu de 165 Nm.

Cuplata la motorul 1.6 GDI este o transmisie cu dublu ambreiaj (Dual Clutch Transmission – DCT) dezvoltata in interiorul companiei.  Aceasta va asigura o schimbare lina a treptelor de viteza pentru a imbunatati confortul si va reduce consumul si emisiile de CO2.

Motorul 1.6 litri VGT turbo diesel livreaza o putere maxima de 128 CP si un cuplu maxim de 260 Nm.  Versiunile care vor incorpora tehnologia EcoDynamics, incluzand sistemul ISG (Start/Stop), cauciucuri cu rezistenta redusa la rulare si sistemul de management al alternatorului (AMS), vor atinge un nivel impresionant al consumului de doar 3.7 l/100 km si emisii de CO2 de 97 g/km.

Datorita eforturilor continue depuse de tehnicieni pentru a reduce consumul, fara a sacrifica puterea motorului, motoarele noii game cee’d au imbunatatit consumul de combustibil cu o medie de 4% fata de generatia anterioara.

Versiunea wagon a modelului Kia cee’d este prezentata astazi de designerul sef al Kia, Peter Schreyer, detaliile complete ale acestui model urmand sa fie anuntate in perioada apropiata lansarii pe piata a acestui model.

Prezentat in decembrie 2011 si prezent deja pe piata coreeana, modelul Kia Ray EV este un city car electric cu o autonomie de pana la 139 km (86 mile) pentru o singura incarcare – care dureaza doar 25 de minute folosind un sistem rapid de alimentare. Vehiculul cu lungime de 3.6 metri este dotat cu un motor electric de 50kW si un set de baterii lithium -ion polymer de 16.4 kWh.

Prezentat pentru prima data la Salonul de la Chicago si aflat acum la debutul european, aratosul concept Track’ster este de fapt un Kia Soul cu mai multa atitudine. Este desenat pentru a fi o interpretare a ceea ce oamenii cred ca ar trebui sa fie un Kia sportiv.

Kia Track’ster prezinta un motor turbo pe benzina de 2.0 litri, care produce 253 CP, putere transmisa catre toate cele patru roti printr-un sistem controlat electronic.