Noul MINI John Cooper Works a debutat în România în cadrul evenimentului MINI John Cooper Works Academy. Desfasurat în perioada 28-30 mai, aceasta a oferit posibilitatea pentru peste 150 de clienti potentiali sa descopere calitatile dinamice remarcabile ale noului model. Evenimentul a avut loc in premieră pe Autodromul Titi Aur, un cadru perfect pentru a dezlantui toti cei 231 CP ai MINI John Cooper Works.
Noul model combina performantele optimizate pentru circuit si o traditie bogata in spatele a doua branduri renumite în lumea auto (MINI si John Cooper Works), totul impachetat in calitatea premium şi posibilitatile unice de personalizare ale noii generatii MINI.
Modelul marchează debutul celui mai puternic motor care a echipat vreodata un model de serie al marcii premium din Marea Britanie – un propulsor pe benzină, 2,0 litri, patru cilindri, dezvoltat pe baza celei mai noi generaţii MINI TwinPower Turbo. Puterea a crescut la 170 kW/231 CP (cu 10 % mai mult decat modelul precedent) si este sustinuta de o acustica sportiva de exceptie datorita designului specific al pistoanelor, turbocompresorului şi sistemului de evacuare. Cuplul motor maxim este de 320 Nm ceea ce inseamna un plus de 23 % fata de modelul precedent. In plus, aceste performante nu exclud si o eficienta remarcabila, cu un consum mediu mixt conform EU de 6,7 l/100 km şi emisii CO2 de 155 g/km. Performantele de eficienta in consum sunt si mai impresionante în combinaţie cu transmisia automată, caz in care valprile de consum si emisii au fost reduse cu aproximativ 20% fata de modelul precedent, la 5,7 l/100 km şi 133 g/km în ciclul de testare EU.
Noul MINI John Cooper Works este disponibil o transmisie manuala, cu sase trepte, sau, opţional, se poate comanda o transmisie sport Steptronic cu sase trepte furnizata de Aisin si optimizata de inginerii firmei din Marea Britanie. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,3 secunde (cu 0,2 secunde mai putin fata de versiunea precedenta) in versiunea cu transmisie manuala, respectiv 6,1 secunde (-0,6 secunde) in versiunea cu transmisie automata, în timp ce repriza 80–120 km/h a fost şi aceasta îmbunatatita la 5,6 secunde (-0,6 secunde).
Tehnologie suspensiei a fost optimizată pentru caracteristicile de putere şi performanţă ale motorului şi pentru livrarea unor performanţe optime pe circuit. Sistem sport de frâne Brembo este nou dezvoltat şi este pus în evidenţă de jante din aliaj uşor, de 17 inci, cu design John Cooper Works Race Spoke.
Pentru prima dată este disponibilă o servodirectie gestionată electromecanic cu Servotronic, precum şi posibilitatea comandarii optional a amortizoarele adaptive (Dynamic Damper Control), ceea ce asigură o experienta cu un nivel ridicat al confortului pentru un astfel de model sportiv.
În echiparea standard este oferit Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilitatii) ce include Dynamic Traction Control (DTC / control dinamic al tractiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic al diferenţialului blocant) şi Performance Control (un mod sportiv al DSC).
Design exterior este optimizat aerodinamic şi pentru a amplifica imaginea sportiva: bara fata specifica modelului, cu prize largi de aer pentru racire, care ocupă spatiul alocat proiectoarelor de ceată la MINI Hatch (3 usi); design distinctiv al pragurilor usilor şi al barei spate; spoiler spate John Cooper Works.
Apariţie inconfundabilă este asigurată şi prin elementele de design specifice modelului MINI John Cooper Works: faruri LED cu semnalizatoare de culoare alba, contururi distinctive ale pasajelor roţilor, grila a radiatorului John Cooper Works, elementul de design care integrează semnalizatoarele laterale si hayon cu inscriptie John Cooper Works, sistem sport de evacuare distinctiv şi culoare noua Rebel Green pentru caroserie, disponibila exclusiv pentru noul MINI John Cooper Works.
Interiorul are ambianta caracteristica unui automobil sport: scaune sport John Cooper Works exclusivie cu tapiterie Dinamica şi cu tetiere integrate, praguri John Cooper Works, volan John Cooper Works cu butoane multifuncţionale şi clapete de schimbare a vitezelor în combinaţie cu transmisia sport Steptronic cu şase trepte, levier John Cooper Works al schimbătorului sau selectorului de viteze, afişaje în cockpit, monitor central de informatii şi cheie în design specific modelului, pedale şi suport pentru piciorul conducătorului din oţel inoxidabil, tapiterie antracit a plafonului, precum si pachetul Driving Excitement disponibil standard.
Structură a caroseriei a fost optimizată ca masa şi pentru siguranţa pasivă. Automobilul cântareste tot atât cât precedentul model la acelaşi nivel de dotari, chiar daca motorul a crescut în clindree de la 1.6 la 2 litri (contrar tendintelor de downsizing cvasigeneralizate la momentul actual). Echipamentele standard de siguranta includ airbaguri frontale si laterale, airbaguri cortina laterale, centuri de siguranta cu prindere în trei puncte pentru toate locurile, cu pretensionare si limitator de forta in fata, sistem ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii în spate (si, optional, pentru locul pasagerului din fata), control al presiunii în anvelope şi capota fata partial activa pentru protecţie optimizată a pietonilor în caz de impact.
Caracterului unic al noului MINI John Cooper Works este accentuat prin dotarile specifice modelului şi accesoriilor John Cooper Works Tuning: MINI Head-Up Display optional, cu continut adaptat pentru model; acoperis si capace ale oglinzilor retrovizoare în nuanţă Chili Red; jante John Cooper Works din aliaj usor, de 18 inci; benzi John Cooper Works pentru capota şi componente armonizate perfect pentru exterior şi interior din linia de design John Cooper Works Pro, disponibilă în cadrul programului MINI Accesorii Originale.
Cu ocazia scurtului contact pe care l-am avut in cadrul evenimentului MINI John Cooper Works Academy cu noul MINI John Cooper Works, asteptand cu interes un viitor test mai detaliat, am constatat pe langa calitatile intrinseci ale noii generatii MINI, compromisul excelent al tinutei de drum cu suspensia adaptiva (dinamica pe pista autodromului si confortabila la nevoie pe drumurile cu denivelari), sound-ul excelent al motorului in pilotaj sportiv precum si un caracter al sasiului mult mai prietenos fata de un sofer mai putin experimentat, in sensul ca transferul rapid de mase al fostei generatii se face acum mult mai gradual si previzibil.
Date tehnice:
MINI John Cooper Works: motor pe benzina, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, control complet variabil al supapelor, control variabil al arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 170 kW/231 CP între 5.200 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm între 1.250 şi 4.800 rpm, acceleraţie (0-100 km/h): 6,3 secunde (transmisie automata: 6,1 secunde), viteză maximă: 246 km/h (246 km/h), consum mediu mixt conform ciclului de testare EU: 6,7 l/100 km (5,7 l/100 km), emisii CO2 conform ciclului de testare EU: 155 g/km (133 g/km), standard de emisii: EU6.
Dimensiuni exterioare:
Lungime: 3.874 milimetri
Lăţime: 1.727 milimetri
Înălţime: 1.414 milimetri
Ampatament: 2.495 milimetri