Noua generatie Logan va fi lansata de Dacia in toamna anului viitor, in cadrul Salonului Auto de la Paris, urmand sa fie in showroom-uri pana la finalul lui 2012, a declarat directorul de design Renault, Laurens van den Acker, intr-un interviu acordat publicatiei 0-100.ro.
Logan 2 va adopta un stil mai dinamic, cu o parte frontala agresiva si proportii atent studiate, aerul utilitar al modelului actual fiind abandonat. Lungimea va creste pana la aproximativ 4,4 metri, fata de circa 4,25 m in prezent, noul Logan urmand sa fie mai apropiat de clasa C, decat de clasa B.
“Vom pastra atuurile marcii: pretul acceptabil, robustetea masinilor, spatiul, iar ideea principala pentru noi este ca Logan trebuie sa mentina aceste valori dar sa-i aiba o perceptie de calitate si imagine de masina mai moderna, mai sofisticata. Va avea o parte frontala care inspira mai multa putere.
Vrem ca Renault si Dacia sa fie complementare fiindca sunt doua si vrem sa fim siguri ca atragem clienti, dar nu acelasi tip de clienti pentru fiecare marca, in ideea de a evita canibalizarea. Sa facem din Renault o marca latina, iar Dacia sa ramana germanica este o idee buna.”, a declarat Acker pentru 0-100.ro.
Sub capota viitorului Logan va fi prezenta o noua generatie de motoare turbo pe benzina, de 0,9 si 1,2 litri, cu puteri cuprinse intre 90 si 115 cai putere. Aceste noi propulsoare cu trei si patru cilindri poarta numele de cod H4 si H5 si vor fi produse la Mioveni incepand de anul viitor, inlocuind actualele propulsoare aspirate pe benzina, 1,6 litri MPI (85 Cai Putere) si 1,6 litri 16 valve (105 Cai Putere). Noile motorizari nu vor fi destinate doar viitoarelor modele Dacia, ci vor echipa si mai multe modele ale marcii Renault, printre care si viitorul Clio.