CONTACT: Citroen DS4

0

CITROËN Romania a lansat oficial si in tara noastra mult asteptatul model DS4, al doilea reprezentant al gamei cu aspiratii premium, Distinctive Spirit – DS. . Am luat contact cu noul model in cadrul unui test oficial, avand la dispozitie motorizarile 1.6 HDi 110 CP  si 1,6l THP 200 CP.

Designul noului DS4 este un mix reusit intre elemente stilistice preluate de la ultimele modele si concepte Citroen, fiind in acelasi timp chic, sportiv si high-tech. Noul model aduce un aer proaspat in gama Citroen, beneficiind de un nivel superior de calitate a finisajelor interioare, dar si de alura inedita a unui coupe cu patru usi inaltat, o combinatie unica intre sportivitate si robustetea specificica unui SUV, totul intr-un pachet compact, de 4.27m (lungime), 1.81m (latime) & 1.53m (inaltime).

Care este prima impresie pe care mi-a facut-o noul DS4 dupa un drum pana in Delta? Motorul pe benzina de 200 cai trage oricand si oricum, aproape in orice treapta si are o plaja de turatii ce pleaca foarte de jos, ca la un diesel, dar care parca nu se mai termina, spre deosebire de versiunea HDi testata, care se plafoneaza mult mai rapid. Pana la 4000 de ture este rapida, dar liniara si confortabila. Peste 3500-4000rpm o forta impresionanta incepe sa te infiga serios in scaun… ajunsesem la 5000 de ture si valul de forta bruta nu dadea semne de oboseala. Suspensia este precisa, cu o suficienta doza de sportivitate, fara sa fie prea rigida. Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 7,9 secunde, iar viteza maxima este de 235 km/h.  Motorul diesel de 110 CP este cel mai economic propulsor al gamei DS4. Transmisia pilotata este considerata cea mai buna alegere daca iti doresti un consum redus de carburant, insa trebuie sa te obisnuiesti cu ea. Daca conduci pentru prima data asa ceva vei simti delay-ul in care masina schimba intr-o treapta superioara, defapt imita momentul in care ai fi calcat ambreiajul la o cutie manuala. Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 11,3 secunde, iar viteza maxima este de 190 km/h.

Interiorul beneficiaza de o finisare cu reale aspiratii premium. Potentialii clienti ai noului DS4 vor avea la dispozitie cinci feluri de combinatii de piele pentru scaune, inclusiv optiunea de a folosi doua culori. Modelele cu echipare superioara beneficiaza de piele Club Habana pe bord si pe fetele usilor, complerate de modelul tip “bratara de ceas” al scaunelor.

Citroen DS4 este disponibil în 3 niveluri de echipare – Chic, So Chic şi Sport Chic si cinci variante de motorizari, trei pe benzina (motorul de 1.6 litri, dezvoltat in colaborare cu BMW, in versiunea aspirata de 120cp si cele doua variante turbo, de 155cp si 200cp) si doua diesel (1.6 HDi 110cp sau 2.0 HDi 160cp). Toate motoarele sunt disponibile cu cutii de viteze manuale si automate in sase rapoarte. DS4 este dotat standard cu ABS, EBD si EBA, dar si cu ESP si controlul tractiunii. Rivalul de temut al Alfei Giulietta si, de ce nu, chiar al noului BMW Seria 1, are preturi cuprinse intre 19.890 euro si 27.890 euro, inclusiv TVA. VOM REVENI CU UN TEST COMPLET!