PARIS 2010: Noul Opel GTC – Sculptură în mişcare

0
608

Opel va dezvalui in cadrul Salonului Auto de la Paris (2 – 17 octombrie) conceptul GTC Paris, o adevarata sculptura pe roti, ce exprima cea mai emotionala latura a noului limbaj de design al marcii germane.

Noul concept este urmatorul pas curajos spre definitivarea gamei Astra redesenate si va inlocui actualul GTC, una dintre cele mai indragite versiuni de caroserie ale generatiei precedente .

Cu o lungime de 4,46 metri, GTC Paris are proportiile ideale pentru o masina compacta si sportiva, insa suficient de spatioasa pentru o familie de cinci persoane.

Majoritatea masinilor ramase in istorie precum unele dintre cele mai frumoase automobile create vreodata au fost desenate din lateral. Multe pot fi schitate din doua sau trei linii ascutite.

Din profil, designerii au maximizat tensiunea limitand numarul de linii ale GTC Paris. Ele au rolul de fundatie pe baza careia reactioneaza accentele si suprafetele si apasa asupra rotilor intr-un mod foarte atletic.

Semnatura Opel sub forma de lama este introdusa in aceeasi directie folosita initial la Insignia – o linie fina, tensionata, care parcurge suprafata de sub portiere, de-a lungul lor. O a doua linie porneste de la manerul usii catre spate, subliniind prestanta dramatica a masinii prin distribuirea suprafetelor catre o taietura fina si un umar larg. A treia linie urmareste silueta capotei si se incheie in accentul fin din aluminiu care pune in valoare geamurile si ghideaza privirea la spoilerul accentuat.

Partea frontala este curata, dar plina de personalitate si include elemente caracteristice pentru Opel. Este si mai mult accentuata de intensa forma a farurilor: aceasta este foarte supla si aduce cu un ochi de vultur, functionand ca o paranteza intre rafinata emblema cromata si grila trapezoidala a radiatorului, ce ii indica caracterul sportiv. Luminile de zi cu LED reprezinta deja o semnatura a marcii si sunt subliniate de fine insertii cromate.

Partea posterioara musculoasa este accentuata de stopurile cu LED cu o grafica nocturna de “aripa” intinsa.

Tot ce este mai bun in tehnologia Opel pentru masinile compacte este dus acum la cel mai sportiv nivel cu GTC Paris. Sasiul are un design special: un arbore compus si solutia Opel pentru puntea spate, bratul Watts, ca si o noua executie, adusa la zi, pentru suspensia adaptiva mecatronica FlexRide si un diferential fata electronic. Contactul cu pamantul este asigurat de jante impresionante de 21 inch.

GTC Paris utilizeaza un motor turbo cu patru cilindri si injectie directa, de 2.0 litri, fiind dotat cu tehnologia Start/Stop, ce dovedeste ca performanta de top poate fi combinata cu eficienta maxima de combustibil. Transmisia este manuala, cu sase viteze.

“Conceptul GTC Paris este conceput pentru a fi masina de vis accesibila care poate oferi precizia si inovatia ingineriei germane, dar cu un design surprinzator. Am vrut sa exprimam cea mai emotionala latura a marcii Opel si credem ca acest vehicul creeaza un impact vizual care reintareste caracterul nostru dinamic si sportiv”, a declarat Mark Adams, Vice Presedintele de Design Opel.