TEST: Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI Automat

0

INTRO

Peugeot are ceva povesti frumoase in clasa medie, modelul 406 lansat in 1996 fiind un adevarat succes, iar succesorul sau, 407 nu s-a lasat deloc mai prejos si a facut furori in 2004 cu al sau design avangardist. Numerotatia a fost putin data peste cap in 2010 cand Peugeot a prezentat noul model 508 drept inlocuitor pentru 407 si 607.  Cu toate ca a primit ceva premii in Spania si Germania noul model de clasa medie nu a fost atat de mediatizat, in mare parte din cauza design-ului mult mai cuminte decat al generatiei 407.

Peugeot 508 a primit recent un facelift, mult asteptat de fanii marcii, care pune mai bine in evidenta calitatile acestui sedan de familie. Am vrut sa vedem cat de matur este acest model si am testat 508 2.0 BlueHDI 180 CP Automat in versiunea de echipare GT si cu transmisie automata in 6 trepte.

EXTERIOR

Peugeot 508 iti atrage privirea prin masivitatea formelor si proportiile echilibrate. Vorbim de o masina de clasa medie lunga de 4,8 metri iar Peugeot nu a avut nicio intentie sa ascunda un gabarit consistent, astfel ca noul 508 inspira siguranta si te duce cu gandul la un interior confortabil si spatios. Partea frontala a fost redesenata si este mult mai in linie cu restul modelelor Peugeot. Grupurile optice au primit si ele un design nou fiind acum mult mai expresive decat la modelul precedent. Jantele din aliaj care vin in standard pe echiparea GT Line sunt cel putin superbe iar paleta de culori exterioare dintre care sa poti alege, destul de acoperitoare. Cand privesc noul 508 din fata sau din profil am sincer impresia ca daca ar fi arata asa de la bun inceput ar fi facut ravagii in clasa medie dominata de VW Passat.

IMG_2242

INTERIOR

La interioare Peugeot intotdeauna a stat bine, poate nu a fost la fel de avangardist ca Citroen, insa au reusit intotdeauna sa deseneze interioare placute si echilibrate. Noul Peugeot 508 nu aduce prea multe modificari fata de modelul pre-facelift, insa putem remarca displayul cu touchscreen al sistemului multimedia ce vine si cu o grafica actualizata si un meniu intuitiv. In rest ergonomia in 508 este in continuare buna, comenzile climatizarii sunt la indemana si au functii interesante iar conectivitatea este ok (bluetooth si USB la indemana). Te va intriga putin pozitia de condus, sau cel putin pana te obisnuiesti vei avea impresia ca se sta prea sus. De vina este insa linia joasa a plansei de bord si dupa primele zeci de kilometrii rulati cu Peugeot 508 vei incepe chiar sa indragesti loculile din fata. Spatiul in spate este mai mult decat suficient iar portbagajul, cu toate ca are o gura de incarcare oarecum incomoda, este incapator.

IMG_2226

DINAMICA

Motorizarile diesel de la Peugeot au fost intotdeauna printre cele mai bune dieseluri de pe piata, indiferent ca vorbim de micul 1.4 HDI de 68 CP sau de binecunoscutul 2.0 HDI de 136CP prezent ani de zile la rand pe 407 si nu numai. Nu prea ai ce face, 180 CP raman 180 CP chiar daca vorbim de clasa medie. Peugeot 508 accelereaza cu forta si demareaza foarte decis aproape indiferent de situatie. Cutia de viteze automata reuseste sa exploateze excelent cei 400 Nm si cei 180 CP misca limuzina de clasa medie cu naturalete. Demarajele sunt bune indiferent de treapta de viteza, cutia automata reusind mai mereu sa intuiasca treapta optima si momentul cel mai bun pentru a retrograda. Suspensiile sunt reglate  bland, ca pentru o excelenta masina de familie, insa sunt suficient de ferme pentru a asigura o tinuta de drum sigura si rapida. Rotile sunt cu talon mic nu afecteaza confortul nici macar pe denivelarile scurte din oras, din contra ajuta mult tinuta de drum riguroasa.

IMG_2165

BUGET

Peugeot 508 in echiparea de varf GT cu motorizarea diesel de 2 litri 180 CP si transmisie automata in 6 trepte poate fi considerat chiar un chilipir daca prinzi un discount interesant, cum Peugeot ne-a obisnuit in ultima vreme. Incepem insa socoteala de la circa 32.000 euro cu TVA inclus la care nu prea mai putem adauga decat o vopsea metalizata, trapa si eventual un sistem audio HIFI ca sa atingem 34.400 euro pret de lista. Pentru acesti bani, deloc putini, primiti insa un automobil de clasa medie cu dotari arhi-complete: climatizare automata, tapiterie mixta, faruri full-LED cu proiectoare de ceata, jante aliaj superbe pe 18 inch, volan multifunctional in piele Nappa, sistem multimedia cu touchscreen si navigatie, head-up display si multe multe altele. Sa nu uitam ca discutam de o motorizare diesel de varf, puternica, asecondata de o confortabila transmisie automata. In plus Peugeot 508 2.0 BlueHDI are grija si de portofel, consumul de motorina fiind mai mult decat rezonabil. La un mers alert prin oras noi am obtinut 8 litri / 100 km iar la drum intins, fara a menaja masina, cu trasee montane si ceva autostrada media a fost 6 litri / 100 km. La un traseu extraurban normal, fara exagerari, consumul scade in jurul valorii de 5 litri fara niciun efort.

IMG_2172

VERDICT

4-out-of-5-stars-2-300x69

Noul Peugeot 508 este o masina extrem de reusita din toate punctele de vedere, revizuirile la nivelul designului exterior fiind foarte inspirate. Platforma tehnica este o reusita, performantele dinamice bune si rafinamentul motorului transformand berlina medie intr-o optiune extrem de echilibrata. Pretul de achizitie avantajos si lista lunga de dotari standard regasite in cazul versiunii de varf sunt alte bile albe in favoarea acestui Peugeot. Si nu in ultimul rand, Peugeot 508 arata mai bine ca niciodata.

PLUS - garajul.ro  consum redus, tinuta de drum, spatiu interior generos

MINUS garajul.ro pozitie la volan inalta, ergonomie consola centrala

IMG_2178

DATE TEHNICE

Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI Automat
Motorizare  2.0 diesel
Cilindree (cc)  1.99
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Raport compresie  16,5:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  180 CP/3.750
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  400 Nm/2.000
Carburant  motorina
Norma de poluare  EURO 6
Cutie de Viteze aut. 6 trepte
Rezervor (l)  72
Portbagaj (l) min.  473
Viteza maxima (km/h) 230
0 – 100 km/h (sec)  8.5
Consum Urban Garajul.ro (l/100km)  8
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km)  6.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km)  7
Masa proprie (kg) 1.540
Emisii CO2 (g/km) 114
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.830/2068/1.540
 Pret lista model testat  circa 34.000 euro TVA inclus

GALERIE FOTO