Porsche Cayenne 2010 – V8, biturbo, 500cp si… consum mai mic cu 23%!

0
486

PORSCHE CAYENNE 2010

Cea de-a 2-a generatie Porsche Cayenne este disponibila de la 65.000 euro. Este vorba despre un model nou, care inlocuieste versiunea din 2007.


Clasa din care face parte e mare si batalia este apriga. Inamicii din transeele opuse?
Audi Q7, BMW X5, Infiniti FX, Lexus RX, Mercedes-Benz Clasa M, Volkswagen Tiuareg, Volvo XC90, printre altele. Cea mai mare noutate va fi versiunea hibrida (S Hybrid) cu un motor V6 benzina de 3.0, ce dezvolta 333 CP si unul electric de 34 kW (46 CP). In ansamblu, ele dau o putere maxima de 379 CP.

Porsche Cayenne S Hybrid porni si poate circula cu pana la 60 km/h si numai cu motorul electric, atata timp cat nu se impune o accelerare rapida. Motorul pe benzina si cel electric sunt unite de ambreiaj, care le cupleaza sau le decupleaza in functie de conditii, pentru ca primul sa nu fie folosit inutil.

In plus, modelul este disponibil si intr-o versiune diesel (V6 3.0 de 239 CP) si alte 3 variante pe benzina care corespund versiunilor Cayenne (V6 3.6 de 299 CP), Cayenne S (V8 4.8 de 400 CP) si Cayenne Turbo (V8 biturbo  4.8 de 500 CP). Acestea noi au un consum cu pana la 23% mai scazut decat cele din generatia anterioara.

Toate versiunile au tractiune integrala permanenta ( Porsche Traction Management) si o noua cutie de viteze automata in 8 trepte (Tiptronic S). Modelul Cayenne V6 de 299 CP (benzina) este de asemenea disponibil cu transmisie manuala cu 6 viteze.

Porsche nu a specificat daca vreo versiune va avea reductor, asa cum se intampla in cazul Volkswagen Touareg, un model cu care Cayenne are cateva elemente in comun.

Exista un sistem de oprire si de pornire automata a motorului (Auto Smart Stop) de exemplu in ambuteiaje si la semafor, cu toate ca Porsche nu ne-a lamurit exact daca optiunea este disponibila tuturor versiunilor – la Porsche Panamera, acest dispozitiv este unul de serie pentru toate tipurile de motor.

Cele 5 variante disponibile ale Cayenne se bucura de un raport bun performanta – consum. Se distinge prin faptul ca este unul dintre SUV-urile care consuma cel mai putin. Rezervorul de benzina are o capacitate de 100 de litri la oricare dintre versiuni.

Cayenne Diesel (239 CP) consuma 7.8 l/ 100 km . In clasa SUV-ul intre 4.7 si 5m, cu motor diesel intre 220 si 260 CP, este pe locul doi la consum minim, dupa BMW X5 xDrive30d.

Cayenne V6 de 299 CP cu cutie manuala consuma 9.9 l/ 100 km . In prezent nu exista niciun SUV cu caracteristici similare care sa consume mai putin – modelul care se apropie cel mai mult de acest consum este BMW X5 xDrive35i de 306 CP.

Cayenne S Hybrid consuma 8.2 l/ 100 km . Este SUV-ul cu motor pe benzina sau diesel ce dezvolta intre 350 si 400 CP care consuma cel mai putin.

Volkswagen Touareg Hybrid are un consum mediu aprobat identic cu cel al Cayenne S Hybrid, in timp ce Lexus RX 450h – alt SUV hibrid – consuma mai putin dar este si mai putin puternic.

Dimensiuni noul Porsche Cayenne: masoara 4.84m in lungime, 1.93m in latime si 1.70m inaltime, cu o distanta inter-axiala de 2.89m , fiind mai mare decat modelul anterior. Portbagajul are o capacitate de 670 de litri – cu 130 de litri mai mult decat modelul anterior.

Una dintre noutatile importante din cadrul habitaclului este faptul ca bancheta din spate se poate deplasa longitudinal cu 16 cm pentru a mari capacitatea portbagajului sau spatiul pentru picioare pentru pasagerii din spate. In plus, spatarele au 3 pozitii diferite de inclinare.

Echiparea de serie include optiuni multiple… climatizarea duala (era sa-mi scape bizonica!), tapiterie de piele, senzori de parcare in fata si in spate, echipament de sonorizare cu touch-screen de 7 inch, scaune din spate cu reglaj electric si jante de aliaj pe 18 inch.

Cayenne Turbo are de asemenea in dotarile de serie o suspensie adaptiva  (Porsche Active Suspension Management), faruri cu dublu xenon, incalzire in scaune, senzori de presiune in cauciucuri, navigatie, echipament sonor Bose si vopsea metalizata.

Pretul de pornire estimat pentru piata romaneasca este de 65.000 euro. Mult, putin? Depinde de buzunar, insa este clar ca daca deja criza financiara a lovit serios in preturile unui Porsche Cayenne SH, aparitia noii generatii va duce la inca o scadere semnificativa.

Pretul de pornire estimat pentru piata romaneasca este de 65.000 euro. Mult, putin? Depinde de buzunar, insa este clar ca daca deja criza financiara a lovit serios in preturile unui Porsche Cayenne SH, aparitia noii generatii va duce la inca o scadere semnificativa.

PORSCHE CAYENNE

Cea de-a 2-a generatie Porsche Cayenne este disponibila de la 65.000. euro. Este vorba despre un model nou, care inlocuieste versiunea din 2007


Clasa din care face parte e mare si batalia este apriga. Inamicii din transeele opuse?
Audi Q7, BMW X5, Infiniti FX, Lexus RX, Mercedes-Benz Clasa M, Volkswagen Tiuareg, Volvo XC90, printre altele. Cea mai mare noutate va fi versiunea hibrida (S Hybrid) cu un motor V6 benzina de 3.0, ce dezvolta 333 CP si unul electric de 34 kW (46 CP). In ansamblu, ele dau o putere maxima de 379 CP.

Porsche Cayenne S Hybrid porni si poate circula cu pana la 60 km/h si numai cu motorul electric, atata timp cat nu se impune o accelerare rapida. Motorul pe benzina si cel electric sunt unite de ambreiaj, care le cupleaza sau le decupleaza in functie de conditii, pentru ca primul sa nu fie folosit inutil.

In plus, modelul este disponibil si intr-o versiune diesel (V6 3.0 de 239 CP) si alte 3 variante pe benzina care corespund versiunilor Cayenne (V6 3.6 de 299 CP), Cayenne S (V8 4.8 de 400 CP) si Cayenne Turbo (V8 biturbo  4.8 de 500 CP). Acestea noi au un consum cu
pana la 23% mai scazut decat cele din generatia anterioara.
Toate versiunile au tractiune integrala permanenta (Porsche Traction Management) si o noua cutie de viteze automata in 8 trepte (Tiptronic S). Modelul Cayenne V6 de 299 CP (benzina) este de asemenea disponibil cu transmisie manuala cu 6 viteze.

Porsche nu a specificat daca vreo versiune va avea reductor, asa cum se intampla in cazul Volkswagen Touareg, un model cu care Cayenne are cateva elemente in comun.

Exista un sistem de oprire si de pornire automata a motorului (Auto Smart Stop) de exemplu in ambuteiaje si la semafor, cu toate ca Porsche nu ne-a lamurit exact daca optiunea este disponibila tuturor versiunilor – la Porsche Panamera, acest dispozitiv este unul de serie pentru toate tipurile de motor.

Cele 5 variante disponibile ale Cayenne se bucura de un raport bun performanta – consum. Se distinge prin faptul ca este unul dintre SUV-urile care consuma cel mai putin. Rezervorul de benzina are o capacitate de 100 de litri la oricare dintre versiuni.

Cayenne Diesel (239 CP) consuma 7.8 l/ 100 km . In clasa SUV-ul intre 4.7 si 5m, cu motor diesel intre 220 si 260 CP, este pe locul doi la consum minim, dupa BMW X5 xDrive30d.

Cayenne V6 de 299 CP cu cutie manuala consuma 9.9 l/ 100 km . In prezent nu exista niciun SUV cu caracteristici similare care sa consume mai putin – modelul care se apropie cel mai mult de acest consum este BMW X5 xDrive35i de 306 CP.

Cayenne S Hybrid consuma 8.2 l/ 100 km . Este SUV-ul cu motor pe benzina sau diesel ce dezvolta intre 350 si 400 CP care consuma cel mai putin.

Volkswagen Touareg Hybrid are un consum mediu aprobat identic cu cel al Cayenne S Hybrid, in timp ce Lexus RX 450h – alt SUV hibrid – consuma mai putin dar este si mai putin puternic.

Dimensiuni noul Porsche Cayenne: masoara 4.84m in lungime, 1.93m in latime si 1.70m inaltime, cu o distanta inter-axiala de 2.89m , fiind mai mare decat modelul anterior. Portbagajul are o capacitate de 670 de litri – cu 130 de litri mai mult decat modelul anterior.

Una dintre noutatile importante din cadrul habitaclului este faptul ca bancheta din spate se poate deplasa longitudinal cu 16 cm pentru a mari capacitatea portbagajului sau spatiul pentru picioare pentru pasagerii din spate. In plus, spatarele au 3 pozitii diferite de inclinare.

Echiparea de serie include optiuni multiple… (era sa-mi scape bizonica!), tapiterie de piele, senzori de parcare in fata si in spate, echipament de sonorizare cu touch-screen de 7 inch, scaune din spate cu reglaj electric si jante de aliaj pe 18 inch.
climatizarea duala
Cayenne Turbo are de asemenea in dotarile de serie o suspensie adaptiva  (Porsche Active Suspension Management), faruri cu dublu xenon, incalzire in scaune, senzori de presiune in cauciucuri, navigatie, echipament sonor Bose si vopsea metalizata.