Fiat Abarth 500C

0
401

Abarth 500C este versiunea decapotabila a modelului Abarth 500. Se bazeaza pe modelul Fiat 500C, cu acoperis de material textil, care se poate plia deasupra portbagajului (banuiesc faptul ca modelul va primi numele popular de Fiat 500 Cabrio, Fiat 500CC sau, mai simplu, 500 Cabrio).

Are un motor de 1.4 16v T-Jet ce dezvolta 140 CP – cu 5 CP mai mult decat modelul Abarth 500. Diferenta dintre modele provine din faptul ca pentru Abarth 500C nu va fi disponibil in prima faza si pachetul de imbunatatiri, care printre altele, creste puterea motorului, cu toate ca Abarth a confirmat faptul ca lucreaza la dezvoltarea acestui pachet.

Modelul cel mai asemanator cu Abarth 500C este Mini Cabrio Cooper (122 CP), care de asemenea are plafonul de panza. Insa o alternativa cu plafon de metal este Peugeot 207 CC – versiunea 1.6 THP de 150 CP. Toate 3 au 4 locuri, insa locurile din spate sunt destinate in principal copiilor sau adultilor pe trasee scurte. Modelul Renault Wind de exemplu are numai 2 locuri si un plafon rigid.

Exista si alte decapotabile care prin marimea lor si prin conceptul sportiv dupa care au fost create, sunt asemanatoare modelului Abarth  500C. Dintre aceste amintesc Lotus Elise sau PGO Cevennes. Acestea sunt insa mult mai scumpe, fiind disponibile incepand cu 40.000 euro. Abarth 500C va avea cel mai probabil un pret similar modelului Abarth 500 (18.000 – 19.000 euro).

Motorul de 1.4 16v T-Jet, ce dezvolta 140 CP, al lui Abarth 500C este supra-alimentat printr-un turbocompresor (IHI RHF3-P).

Motorul are o functie overboost care se porneste actionand butonul Sport, situat in consola centrala, care modifica presiunea turbo si timpul de raspuns al accelaratiei, printre alte elemente.

Modelului i s-a asociat o cutie de viteze noua automata (Abarth Competition). Este vorba de un tip de transmisie structural similara unei cutii manuale, cu singura diferenta ca are inclus mecanismul pentru ca schimbul de viteze sa se realizeze in mod automat. Exista 2 tipuri de functionare: Auto si Manual. In cel de-al doilea tip de functionare, soferul poate schimba viteza in mod manual, cu ajutorul comenzilor din spatele volanului. Pentru cei obisnuiti sau familiarizati cu Alfa Romeo sistemul este cunoscut ca SeleSpeed (cutie de viteze manuala cu ambreiaj robotizat).

Nu e cea mai sportiva varianta posibila (va dati seama ce reusita ar fi fost livrarea masinii cu o cutie CVT?), dar este cunoscuta ca fiind ceva mai sportiva decat o automata normala (aici nu vorbim de clasele sportive mult mai scumpe, dotate cu cutii de viteze automate de mare performanta).

Are inclus un indicator pentru schimbul de viteze (GSI) in tabelul de instrumente care ii recomanda soferului momentul optim de a creste sau de a scadea o treapta de viteza. Are 2 moduri de functionare: Normal si Sport. Primul mod este gandit pentru un consum redus de carburant, in timp ce in cel de-al 2-lea mod se obtin performantele cele mai mari.

Fiat Abarth 500C video:

Accelereaza de la 0 la 100 Km/h in 8.1 secunde si atinge o viteza maxima de 205 km/h. Consuma 6.5 l/ 100 km. Este mai rapida si consuma mai putin decat Mini Cabrio Cooper si Peugeot 207 CC. Peugeot Cevennes atinge 100 km intr-un timp mai scurt decat oricare dintre cele 3, dar este si modelul care consuma cel mai mult carburant dintre toate.

Suspensia este identica cu cea a modelului Abarth 500 – independent de tipul McPherson la axa frontala si semi-independent la axa posterioara. Echipamentul de franare este compus din discuri de 284 mm la rotile din fata si de 240 mm la cele din spate.

La fel ca si 500C, are plafon de panza ce poate fi actionat in mod electric. Acesta poate fi ales dintr-o gama de 2 culori: negru si gri titaniu. Interesant este ca luneta este realizata din sticla, cu toate ca ar fi putut fi facuta din plexi-glass, solutie si mai ieftina si economica din punct de vedere al greutatii (intr-adevar, exista clienti care se vaita de faptul ca plexi-glass-ul se matuieste prea usor).

Diferenta fata de alte decapotabile de dimensiuni asemanatoare, cum ar fi de exemplu Peugeot 207 CC sau Nissan Micra C+C, barele laterale ce sprijina plafonul sunt fixe, ceea ce presupune ca este posibil sa se plieze numai tavanul (plafonul). Modelul Citroen C3 Pluriel se decapoteaza in mod asemanator cu 500C, insa ofera si posibilitatea demontarii totale a ramelor laterale ale plafonului.

Echipamentul de siguranta include 7 airbag-uri (unul dintre acestea pentru genunchii soferului), controlul stabilitatii, controlul tractiunii si asistenta la pornire.

Se diferentiaza de Fiat 500C prin cateva elemente exterioare, cum ar fi eleronul din spate, cauciucurile pe 17 inch cu design specific, plasticele laterale din partea de jos a caroseriei sau barele de protectie – cea din fata cu o admisie a aerului de marime mai mare si cu design de fagure de miere si cea din spate cu un difuzor si o evacuare dubla.

Caroseria poate fi aleasa in culorile clasice ale modelului Abarth, cum ar fi albul, rosul si doua variante bicolore: alb-negru sau 2 tonuri diferite de gri. In cazul variantei bicolore, intotdeauna exista o linie care separa cele 2 parti ale caroseriei, pentru a diferentia clar cele 2 culori.

Masina e reusita, si daca luam in calcul succesul lui Fiat 500C putem presupune ca va fi, in limitele clasei ei, o reusita.