PREMIERA: BMW Seria 4 – primele poze si informatii oficiale cu urmasul Seriei 3 Coupé

0
6530

BMW a prezentat in sfirsit primele fotografii si informatii oficiale cu noul BMW Seria 4, nume de cod F32. Este vorba de urmasul Seriei 3 Coupé, prezentat dupa o indelunga asteptare si o joaca continua cu fotografii spioni instalati in jurul circuitului de la Nurburging si nu numai. Nu putem spune ca avem parte de prea multe surprize, linia generala fiind cea anticipata de Conceptul prezentat la Salonul de la Detroit, fara insa acele detalii extravagante precum farurile integral led sau deflectorul din spoilerul spate, detalii care si-ar fi avut loc mai greu pe un model de serie, cel putin deocamdata.

Oarecum in contrast cu evolutia prin continuitate cu care ne-a obisnuit, BMW face o mutare radicala la nivelul denumirii, acesta fiind primul model Coupé de clasa medie al producatorului care se prezinta sub denumirea de BMW Seria 4, in loc de traditionala denumire BMW Seria 3 Coupé. Motive ar fi mai multe, pornind de la dorinta de a reflecta diferenta de denumire implementata deja la clasa mare (Seria cu numar par reprezentind limuzina si touring-ul, iar cea cu numar par urmator fiind reprezentanta modelelor coupé si cabriolet) si ajungind la intentia de a replica strategia celor de la Audi cu perechile A4/A5, si respectiv A6/A7, insa motivul adevarat este altul, si anume dorinta de a pozitiona modelele coupé si cabrio mai sus in gama, ceea ce ar permite practicarea unui tarif mai ridicat pentru versiunile avind o cifra de serie mai mare. Asa cum am mai spus si cu ocazia prezentarii conceptului, avind in vedere elementele de design specifice, exclusive si traditia deschisa de coupé-urile din BMW Seria 6 si BMW Seria 8, aceasta largire a nomenclatorului creat de BMW are suficienta legitimitate, mai ales ca Seria 4 va avea si un model de tip coupé cu 4 usi, Gran Coupé, dupa modelul Seriei 6.

Avant-Première : BMW révèle enfin la Série 4
BMW Seria 4 devine asadar o adevarata gama distincta, si isi marcheaza diferenta stilistica, mai mult ca niciodata. Design-ul noului model este realizat de norvegianul Ivar Selvaag, venit recent in echipa de design BMW dupa o perioada in echipa de stil avansat Peugeot (unde a lucrat la design-ul modelelor concept HX1 si Onyx). El este autorul noii semnaturi stilistice a botului noii Serii 3, cu narile duble tridimensionale, care se extind in continutate cu linia farurilor, principiu ce va fi gradual declinat pe toate noile modele BMW.
Daca in fotografii Seria 4 da impresia de a fi doar o evolutie a  Seriei 3 Coupé, in realitate proportiile sunt semnificativ modificate. Fata de fosta Serie 3 Coupé (E92), Seria 4 este mai joasa cu 1,6 cm, mai larga cu 4,3 cm, mai apropiata de sol, avind cel mai jos centru de greutate dintre toate modelele gamei actuale BMW (sub 50 cm – chiar mai jos si de cit roadster-ul BMW Z4!), iar ampatamentul sau creste cu 5 centimetri fata de fosta , ceea ce aduce consecinte pozitive asupra spatiului pentru pasagerii din spate dar si la nivelul amprentei la sol mai largi si a tinutei de drum, care se anunta a fi si mai buna decit cea deja excelenta de la limuzina Seria 3, de la care este preluata suspensia spate cu 5 brate . Lungimea generala de 4,64 metri difera foarte putin fata de generatia precedenta Seria 3 Coupé (+2,6 cm) dar permite creare unei linii a acoperisului mai curbata catre partea din spate, cu un geam lateral spate mai alungit si o capota a portbagajului sensibil mai scurta. Nici un element de caroserie nu este comun cu limuzina Seria 3. BMW se mindreste cu o preocupare speciala pentru aerodinamica, indeosebi prin implementarea unor “perdele de aer”care sa reduca turbulentele in partea din fata, si un sasiu carenat in unele parti ale sale.
Avant-Première : BMW révèle enfin la Série 4
Seria 4 va fi prezentata in septembrie cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt si va fi comercializata in octombrie cu 3 motorizari initiale, si anume BMW 428i echipat cu motorul de 2 litri turbo benzina de 245 CP, BMW 435i echipat cu motorul cu sase cilindri in linie pe benzina de 306  CP) si BMW 420d echipat cu binecunoscutul 2 litri turbo-diesel de 184 CP, ca singura oferta initiala diesel. Din punct de vedere al cutiilor de viteze, se va putea opta intre o cutie manuala standard cu 6 trepte de viteza sau cutia automata Steptronic cu 8 trepte oferita optional. Modelele pe benzina vor putea beneficia de transmisia integrala xDrive, caz in care cutia automata este oferita standard.
Ulterior, in noiembrie, vor aparea noi versiuni de motorizare si anume BMW 420i cu motorul 2 litri turbo benzina de 184 CP, BMW 430d cu sase cilindri in linie diesel de 258 CP (disponibil doar cu cutie automata) si BMW 435d xDrive, cu motorul cu sase cilindri in linie diesel echipat cu doua turbine care produce 313 CP, ce va fi disponibil doar cu tractiune integrala xDrive si cutie automata. Tractiunea integrala xDrive va fi disponibila ca optiune si pentru BMW 420i si 420d. In linie cu pozitionarea “posh” a Seriei 4, nu vor fi oferite modele mai mici in gama, deci nu va fi vorba sa vedem vreun 416i, 418i sau 418d.
BMW anunta ca noua Serie 4 va fi mai usoara cu intre 20 si 45 kg fata de modelul similar al fostei Seria 3 Coupé, o cifra destul dee modesta in valoare absoluta, dar BMW pune in evidenta dotarea sistematica cu sistemul Start-Stop, a sistemului de recuperare a energiei la frinare si a modului Eco Pro care actioneaza asupra gestiunii motorului, a aceleratiei dar si a functionarii climatizarii. Aceste preocupari ecologice vor fi extinse si la viitorul model sportiv, BMW M4, care va renunta la motorul V8 aspirat al actualului BMW M3 pentru a reveni la un 6 cilindri in linie, de data asta turbo, care va oferi o putere similara.
Avant-Première : BMW révèle enfin la Série 4
In privinta liniilor de echipare si finisare, Seria 4 va adopta oferta lansata pe Seria 3, si anume posibilitatea de a opta pentru liniile de echipare Sport, Modern, Luxury si M-Sport, fiecare avind detalii de design specifice, mai ales la nivelul spoilerului fata. Interiorul este preluat de la noua Serie 3, cu posibilitatati de personalizare similare si cu panoplia de echipamente de tehnologie cunoscute si unele noutati la capitolul optionale hi-tech, cum ar fi afisajul “head up display” in culori, temponatul inteligent cu functie de oprire, care functioneaza in ambuteliaje, un sistem de mentinere a traseului in coloana, posibilitatea de a opta pentru faruri full LED al caror fascicul se adapteaza automat pentru a nu orbi masinile care vin din sens opus etc.