Premieră mondială: farurile laser BMW intră în producţia de serie

0
455

Din toamna anului 2014, BMW va fi primul constructor din lume care va oferi un automobil de serie echipat cu faruri ce dispun de un concept complet nou: lumini laser. Astfel, BMW i8 va deveni primul automobil de serie din lume echipat cu tehnologia inovatoare de lumini laser. Acest aspect este inca o premiera tehnologica in palmaresul lui BMW i8, pe linga tehnologia de propulsie plug-in hybrid revoluţionară pentru un automobil sport şi pentru materialele folosite. In anii următori, şi alte modele BMW vor fi echipate cu acest sistem de lumini laser.

Faruri_laser_big_2250x1500 (1)

Farurile cu laser sunt disponibile opţional pentru BMW i8 şi asigură o luminozitate dublă, cu un fascicul de până la 600 m (comparativ cu 300 m pentru LED). În plus, noua tehnologie laser permite creşterea eficienţei energetice cu 30% în comparaţie cu luminile LED. Versiunea de BMW i8 este echipată cu faruri LED integrale. 

Practic, pe lângă cerinţele reduse de energie, farurile laser BMW luminează şoseaua cu o putere semnificativ mai mare, dar fără a încălzi zona înconjurătoare. In plus, diodele laser sunt de zece ori mai mici decât diodele luminoase convenţionale permitand reducerea spaţiului necesar pentru montare în interiorul farului precum şi a masei. Dimensiunea suprafeţei reflectorului poate fi redusă de până la zece ori în comparaţie cu farurile LED. In fapt, înălţimea reflectorului a fost redusă de la nouă centimetri (cât măsura anterior) la mai puţin de trei centimetri.

Citeva detalii tehnice pentru pasionati: lumina unui far laser este extrem de luminoasă, similară cu cea naturală din timpul zilei, un aspect perceput pozitiv de ochiul uman. Prin intermediul lentilelor speciale, diodele foarte performante emit un fascicul puternic în substanţa cu fosfor fluorescent din interiorul farului. Această substanţă transformă fasciculul într-o lumină foarte strălucitoare care este de zece ori mai intensă decât sursele convenţionale de lumină. Datorită proprietăţilor foarte intense şi aproape ideale ale fasciculului, diodele laser conferă o eficienţă şi mai mare întregului sistem asigurând un consum redus de energie. În plus, efectul de orbire este eliminat prin controlul electronic al fazei lungi cu ajutorul informaţiilor oferite de camera video frontală. Astfel, farurile laser BMW reprezintă sursa ideală de lumină pentru faza principală a unui automobil.  Raza remarcabilă de acţiune facilitează o iluminare îmbunătăţită şi o vizibilitate mai bună când se conduce noaptea. În consecinţă, farurile laser asigură o experienţă a condusului mai relaxată şi mai confortabilă şi o siguranţă îmbunătăţită în trafic.

Faruri_laser_big_2250x1500

Debutul BMW i8 va marca o serie de premiere mondiale alături de farurile cu tehnlogie laser. Tehnologia inovatoare a şasiului (similar lui BMW i3, tructură BMW LifeDrive, care combină un şasiu de aluminiu cu o caroserie realizată din fibră de carbon) acesta bazindu-se pe o garantează performanţe de maşină sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri/100 km. Pentru atingerea acestor peformanţe, BMW i8 foloseşte un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de două motoare electrice, un propulsor pe benzină de 1,5 litri şi 231 CP şi două cutii de viteză pentru o acceleraţie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în funcţie de situaţie. Gama extinsă de materiale ultrauşoare, care include, de exemplu pentru lunetă, sticlă ranforsată chimic asemeni celei folosite la telefoanele mobile, asigură o masă totală de sub 1500 kg, remarcabilă pentru un automobil plug-in hybrid.