PREMIERA: TOYOTA VERSO – de familie

0

Toyota Verso –  bazat pe ultima generatie Auris – loveste piata destul de diversificata a monovolumelor europene. Se recomanda a fi o solutie versatila cu 7 locuri,  afiseaza un design proaspat si dimensiuni compacte ca si generatia pe care o inlocuieste.

Are 4,46 metri lungime si un ampatament de 2,78 m identic cu cel al generatiei lansate in 2009, insa promite mai mult spatiu interior pentru pasageri, in mare parte si datorita sistemului Easy Flat ce permite configurarea interiorului in 32 de moduri posibile si glisarea banchetei spate pe o lungime de 19,5 cm. Cu toate scaunele montate, portbagajul ofera 155 litri. Volumul creste la 440 litri prin simpla rabatare a celui de-al 3-lea rand de locuri.

toyota-verso-2013-garajul-ro-ext-5

Designul exterior se inscrie in noua filosofie Toyota, partea frontala inrudindu-se puternic cu donatoarea platformei tehnice, noua Auris. Proportiile sunt echilibrate, linia laterala fiind surprinzator de placuta. Spatele este mai cuminte, amintind de generatia precedenta si de Corolla Verso. Grupurile optice sofisticate ofera un look modern, in linie cu actualele tendinte. Suprafetele vitrate sunt generoase si elegant desenate, totul fiind in echilibru perfect. Noua caroserie este mai rigida decat generatia precedenta, suspensiile au fost revizuite iar servodirectia electrica a fost revizuita pentru a obtine mai multa precizie si mai mult feedback de la trenul de rulare.

toyota-verso-2013-garajul-ro-dashboardInteriorul vine cu mici actualizari ergonomice, cu materiale de buna calitate si o asamblare precisa. Totul pare la indemana iar spatiile de depozitare promit a fi foarte generoase. Plansa de bord este destul de adanca si parbrizul destul de inclinat, senzatia de spatiu fiind astfel amplificata. Soferul are o vizibilitate excelenta asupra ceasurilor de bord pozitionate central si orientate catre acesta iar comenzile de pe consola centrala sunt usor accesibile. Schimbatorul de viteze este in continuare plasat imediat sub comenzile sistemului de climatizare, fiind foarte la indemana in orice situatie.

Motorizarile oferite pentru Verso sunt atat pe benzina cat si diesel si sunt cunoscute fanilor marcii de pe celelalte modele. Se poate opta pentru 1.6 si 1.8 pe benzina cu 132 si respectiv 147CP, ultimul putand fi cuplat si la transmisia automata cu variatie continua denumita Multidrive, si pentru cunoscutul 2.2 diesel de 150CP care in timp si-a dovedit calitatile si fiabilitatea in timp si care poate fi configurat si cu transmisie automata in 6 trepte. Pentru cei care doresc o fiscalitate mai redusa si un consum minim, Toyota ofera si  motorizarea diesel de 2 litri si 124CP ce se mandreste cu un consum mediu de doar 4,9 litri la 100 km.