Raliul Dakar – MINI in frunte, Peugeot revine in competitie direct in modul cursa

0

Ediţia 2015 a Raliului Dakar a început duminica la Buenos Aires, fiind marcata de debutul bun al echipajelor MINI (protagoniste si ale editiilor anterioare) dar si de revenirea marcii Peugeot in competitie.

Orlando Terranova (Argentina) si navigatorul sau Bernardo Graue (Argentina), aflati la comenzile unui MINI ALL4 Racing, au castigat prima etapa, desfasurata pe o distanta 833 de kilometri de la Buenos Aires (Argentina) la Villa Carlos Paz (Argentina). Startul etapei a fost în delta fluviului Rio de la Plata, chiar la marginea oraşului Buenos Aires. Initial, etapa fusese castigata de  Nasser Al-Attiyah (Qatar) si Mathieu Baumel (Franta), echipajul unui alt MINI ALL4 Racing, dar acestia au fost ulterior penalizati cu doua minute si au coborat pana pe locul al saptelea al clasamentului general.

Echipajul MINI care a castigat editia de anul trecut a Raliului Dakar, format din Joan “Nani” Roma (Spania) si Michel Périn (Franta),  s-a oprit după zece kilometri de la începerea etapei cu probleme tehnice fiind tractat pana la bivuac de un camion de asistenta.

P90171153-highRes

După luni de munca grea, incluzând aici şi testele riguroase din decembrie efectuate in Maroc, Peugeot revine cu trei masini de curse Peugeot 2008 DKR in Raliul Dakar 2015, gata să concureze pe cei 9000 de km de teren periculos, care alcătuiesc cel mai dur raliu din lume si luand locul practic lasat liber prin retragerea lui Volkswagen din aceasta competitie.

Peugeot are o istorie importanta în Raliul Dakar, pe care l-a câstigat de patru ori consecutiv intre 1987-1990, in perioada in care competitia se desfasura pe continentul african si era caracterizata de aventuri precum furturi de masini, stabilirea invingatorilor prin aruncarea banului sau echipaje ratacite prin desert.

Obiectivul echipei Peugeot a fost setarea cit mai buna masinilor lui Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz şi Cyril Despres/Gilles Picard pentru cursa. Planurile iniţiale ale echipei pentru testele finale au fost îngreunate de ploile torentiale din capitala Argentinei. Locatia initiala pentru ultimele teste a fost un traseu off-road de 30 de km în afara Buenos Airesului, dar echipa a gasit traseul inundat si au cautat rapid o alternativa, fiind nevoiti sa faca testele pe asfalt.

 “A fost pentru prima data la Dakar cand aceste teste s-au facut pe asfalt, dar a fost singura optiune avand în vedere ploile recente.” – a spus fostul campion Carlos Sainz. “Am reusit sa gasim o solutie sa testam masinile si ma bucur că totul a mers foarte bine.”

Celalalta mare vedeta a echipei Peugeot, Stephane Peterhansel a câştigat Dakarul de 11 ori si a dat dovada de stapânire de sine sub presiune pentru a-si supune masina la teste, înainte de a o preda autorităţilor cursei pentru verificarile dinaintea acesteia.

3

Prin alinierea unor echipaje ai caror membri totalizeaza 17 victorii in raliul Dakar, Peugeot demonstreaza o mare dorinta de a obtine performanta suprema la clasa auto cu modelul Peugeot 2008 DKR, chiar daca masina are o specificatie tehnica mai aparte, fiind dotata doar cu tractiune spate, în conditiile în care tractiunea integrala este considerata esentiala pentru victorie. Tractiunea spate are trei avantaje bune. Ai roti mai mari si o cursa mai buna pentru suspensii, de 460 mm în loc de 250 mm. Masina poate fi mai usoara, iar al treilea avantaj este că masina poate avea un sistem pentru umflarea şi dezumflarea pneurilor în timpul rulării, explică Bruno Famin, şeful Peugeot.

Şeful echipei, Bruno Famin, s-a simţit încurajat să vadă întreaga echipă de piloţi, co-piloţi, mecanici şi ingineri punând la cale această provocare şi încheind toate sarcinile stabilite în zilele dinaintea primei probe.  “Acum suntem în faţa primei probe. Şi vom lua fiecare etapă una după cealaltă” a spus Bruno. Aceasta abordare pas-cu-pas s-a reflectat intr-un debut prudent, dar promitator.

La startul raliului s-au inscris si trei echipaje care concureaza pe modele Renault Duster, unul dintre acestea clasindu-se pe locul 5 dupa prima etapa. De asemenea, exista doi concurenti romani la clasa moto unde, dupa o absenta de doi ani, Mani Gyenes şi Marcel Butuza concuereaza cu motociclete KTM 450 Rally.

Raliul Dakar 2015 a început pe 4 ianuarie şi se va termina în 17 ianuarie, dupa 9000 km parcursi prin 3 tări.

Clasament general dupa prima etapa (Top 5)

  1. Terranova/Graue (MINI ALL4 Racing) 1h13:12
  2. Gordon/Campbell (Hummer/Chevrolet) 1h13:54
  3. De Villiers/Von Zitzewitz (Toyota) 1h14:02
  4. Holowczyc/Panseri (MINI ALL4 Racing) 1h14:06
  5. Spataro/Lozada (Renault Duster) 1h14:08

Raliul Dakar 2015 – Rezumat Ziua 1