După o investiție de 800 milioane de euro, cu noua platformă inteligentă MQB, Seat a lansat la sfârșitul săptămânii trecute în producție noul Seat Leon. Noul model este deosebit de important pentru producătorul spaniol, clasa compactă reprezentând 38% din vânzările de automobile din Europa.
Inaugurarea noii linii de producție a presupus 1600 de noi angajați, acest număr urmând să crească odata cu începerea producției pentru celelalte variante de caroserie.
Dr. Andreas Tostmann, Vice-Președinte Executiv pentru producție la Martorell declară că ”odată cu noul Leon am crescut productivitatea cu 10% și am devenit mai flexibili, astfel asigurându-ne un cost redus de producție. Ibiza și Leon reprezintă chintesența SEAT!”
Ajuns la a 4-a generatie, Leon a fost produs în peste 1,8 milioane de exemplare din 1998 până astăzi, modelul recent înlocuit fiind practic un facelift al generației mk2. Platformele și motorizările preluate din cadrul Grupului au fost o excelentă garanție a calității ți, în timp, s-a dovedit a fi o rețetă de succes și pentru alte modele.
Leon s-a dorit a fi marca sportivă a grupului VAG, urmărindu-se obținerea unui design cât mai dinamic, cu accent puternic pe liniile fluide dar și o parte frontală mai agresivă. Noua generație poate nu mai este atât de spectaculoasă ca generația mk2 lansată în 2005, însă promite un comportament rutier mai bun și o calitate ridicată.