TEST OCAZIE – BMW 318d – Premium Selection

0

Pe o piață de autoturisme second-hand sufocată de modele dubioase importate din vestul Europei, Premium Selection este oxigenul de care aveam nevoie. Reprezintă cea mai mare ofertă de automobile BMW sau Mini rulate, cu o vechime între 6 luni și 5 ani. Vorbim de sute de modele oferite spre vânzare prin intermediul dealerilor BMW din toată țara, exemplarele fiind verificate și în excelentă stare tehnică, cu un istoric certificat de către BMW și o garanție record de 24 de luni. Totul vine la pachet cu BMW Financial Services – oferta proprie de finanțare pe perioade de până la 5 ani de zile. 

Având în vedere slăbiciunea românilor față de brandul bavarez și faptul că seria E90 a fost anul acesta înlocuită de noul model F30,  tentația de a achiziționa un model rulat verificat și garantat de către producător este foarte mare. Pentru a vedea exact ce înseamna Premium Selection, am scos la plimbare un BMW 318d din 2011.

318d E90_exterior1E90 este a cincea generație a Seriei 3. Lansat în martie 2005, ușor revizuit in 2008 când look-ul i-a fost împrospătat, și scos din producție odată cu lansarea noii generații F30, la începutul lui 2012. Prima impresie este buna, mașina fiind practic impecabila în ciuda celor peste 20.000 km rulați în mai bine de un an de zile. E90 continua să atragă,  să pară proaspăt și sexy. Albul caroseriei ascunde micile imperfecțiuni ale vopselei iar forma blocurilor optice este încă foarte actuala. Forma de sedan clasic și designul fluid ascund mult potențial dinamic. BMW a pus la bătaie în 2005, pentru cel mai vândut BMW, cea mai bună tehnologie și cele mai bune soluții tehnice de care dispunea.

Rezultatul final a fost o limuzină de clasa medie cu adevărat sportivă, care a mers direct la sufletul pasionaților mărcii și nu numai.

Odată urcat la bord nu poți sa nu remarci poziția de condus foarte joasă și forma adâncită a podelei în dreptul pedalierului. Adăugând plaja largă de reglaj a volanului pe adâncime cât și în înălțime și poziția aproape perfectă a schimbătorului de viteze, obținem o poziție de condus excelenta. Ergonomia comenzilor în BMW 318d este tipică mărcii, pentru cei obișnuiți cu interioarele bavarezilor totul va fi la îndemâna  iar pentru neinițiați doar meniul computerului de bord poate ridica ceva probleme de acomodare. Totul se acționează ușor și este la îndemâna  Materialele sunt în general de bună calitate și asamblate cu simț de răspundere  Ceasurile de bord sunt în stil clasic BMW iar consola centrală este foarte aerisită, mai ales în lipsa displayului de la iDrive care nu se află  printre dotările mașinii noastre.

Spațiul interior este mulțumitor în spate putând călătorii în condiții bune și doi adulți chiar dacă accesul este putin mai strâmt  Portbagajul este spațios,  frumos tapițat cu mochetă buna și are un acces bun. Spatiile de depozitare sunt suficiente, cu un minus pentru cotiera dintre scaunele față care oferă spațiu doar pentru un portofel și un smartphone, tunelul median al transmisiei ocupând mult spațiu .

318d E90_exterior_cover1 Nu ai cum să nu remarci cât de bine legată este această mașină,  cât de precisă este direcția, cât de bine urmează mașina traiectoria dictată de șofer. Modelul nostru a fost configurat si cu pachetul sportiv M rezultatul fiind o suspensie mai rigida decat la modelul standard. Din cauza aluminiului folosit la construcția punții față, aceasta este zgomotoasă la trecerea peste denivelări  însă după ce te obișnuiești poți  să te bucuri de stabilitatea exemplară și o manevrabilitate de excepție. Cum totul are un preț evident că mașina nu este campioană la confort însă compromisul este ușor de asumat. Denivelările mici sunt absorbite fără probleme, doar gropile sau denivelările mari reușind să altereze parțial confortul pasagerilor. Obstacolele precum liniile de tramvai fac puntea spate sa tresalte punând în alertă si DSC-ul.

Sub capotă am găsit propulsorul de 2 litri care mult timp a fost o referință în rândul diesel-urilor,  oferit în diverse variante de putere de pana la 184CP pe mai multe modele BMW. Exemplarul nostru cu 143CP la 4000 rpm se mișcă natural și cursiv. Indiferent cum îl exploatezi, motorul se dovedește rafinat, puternic și plăcut în utilizare. Puterea nu este foarte mare, însă suficientă pentru a mișca repede mașina pe orice fel de traseu.

20120802_080445

Cutia de viteze automată cu 6 trepte face casă bună cu această motorizare și este încă mult peste alte cutii automate ale concurentei. Schimbă treptele rapid, fără șocuri neplăcute și este foarte adaptabilă la stilul de condus al șoferului. Un ușor lag există, mai ales dacă ne raportăm la noua cutie cu 8 trepte de pe noul F30, însă este minim și deloc deranjant. Pe lângă modul automat de funcționare, oferă posibilitatea schimbării treptelor în mod manual – pentru a exploata intens puterea motorului, sau se poate opta pentru modul D/S care schimbă treptele automat dar la un regim mai înalt de turație, totul pentru performanțe mai bune. Mașina răspunde bine la apăsarea pedalei de accelerație  depășirile din scurt neridicând niciun fel de probleme. Kickdown-ul este bun, puternic și fără întârziere, motorul fiind urcat rapid în ture pentru a obține reprize rapide.

Paradoxal consumul de carburant este un alt punct forte al acestei motorizări.  Dacă vorbim de o utilizare în regim normal putem obține un consum extraurban de 5-6 litri la 100km fără nicio problema și fără a circula cu viteza melcului. In traficul bucureștean la ore de vârf 318d a reușit sa ne consume în jur de 9 litri la 100km.  La un condus agresiv pe autostrada și DN-uri, cu vârfuri de 180-200km/h și manevre sportive, consumul ajunge și la 8-9 litri la suta de km. Pentru un diesel de 2 litri și raportat la prestațiile dinamice, aceste valori sunt încă foarte bune.

Exemplarul testat se comportă ca nou, la propriu, neexistând parcă nicio urmă de uzură după primii 20,000 km. Interiorul nu prezintă deteriorări și nici zgomote ciudate, suspensia este ca în prima zi, ținuta pe curbe este în continuare impecabilă, ruliul este aproape inexistent și direcția absolut delicioasă. Prețul mașinii în 2011 a fost de aproape 43,000 euro cu TVA inclus, lista de opționale având bifate doar Edition M Sport (6,850 euro), Servotronic (261 euro), Radio BMW Professional (219 euro) si transmisia automata în 6 trepte (2,282 euro).

La un an distanță BMW Premium Selection ofera acest exemplar rulat puțin peste 20,000 km,  la 27,852 euro! 

E90 încă reprezinta o alegere foarte buna, atât din punct de vedere tehnic cât și ca design,  mai ales când o poți achiziționa cu 24 luni garanție, istoric verificat cu rulaj real și în stare tehnica excelentă.

BMW 318d de la BMW Premium Selection este in mod clar o afacere buna.

                                      DATE TEHNICE BMW 318d
Motorizare 2.0 diesel
Cilindree (cc) 1995
Numar cilindri 4 in linie 16 supape
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 143/4000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 300/1750
Tip injectie directa de tip common-rail
Norma de poluare Euro4
Cutie de Viteze Automata 6 trepte
Pneuri 205/55 R16
Rezervor (l) 63
Portbagaj (l) 460
Viteza maxima (km/h) 210
0 – 100 km/h (sec) 9.3
Consum Urban/Extraurban/Mixt 5.7/4.1/4.5
Emisii CO2 (g/km) 119
Masa proprie (kg) 1505
Lungime x Latime x Inaltime (m) 4.54/1.82/1.43