TEST: Renault Fluence 2.0 16v – O iesire din banal

0

RENAULT FLUENCE 2.0 16V 140 CP PASSION


[tab: Intro]

Sportiv si totusi elegant, comun si totusi aparte, Renault Fluence Passion este o masina a contrastelor. Desi este inlocuitorul lui Megane Sedan, Fluence se diferentiaza in mod evident de versiunile hatchback si break. Totusi “noul Megane Sedan” ramane acelasi sedan compact spatios si relativ ieftin, apreciat in special pe pietele emergente.

Renault prezinta experienta la bordul lui Fluence ca “business class”. Trecand peste exagerarile tipice reclamelor, afirmatia are mai mult adevar decat as fi crezut la prima vedere. Iar in echiparea Passion cu propulsorul pe benzina de 2.0 litri, Fluence este o alternative cu adevarat interesanta pentru cei ce nu-si doresc doar “un alt Megane Sedan”.

[tab: Exterior]

Design-ul lui Fluence inspira dinamism, dar succesul modelului francez lucreaza impotriva sa in sensul ca silueta acestuia a devenit deja comuna. Dar gratie pachetului aerodinamic, editia Passion iese in evidenta si ii da celui de la volan senzatia de unicitate.

Privita din unghiurile potrivite partea frontala poate fi cu adevarat impunatoare, calandrul si blocurile optice cu design agresiv contribuind la aceasta senzatie. Profilul continua aceasta tema gratie pragurilor si a jantelor de 17 toli, dar formele fluide si silueta comuna tradeaza scopul lui Fluence si anume acela de a genera un volum de vanzari respectabil pentru constructorul francez.

Daca ne indreptam atentia asupra posteriorului observam cu usurinta prelungirea spoiler-ului ce integreaza un difuzor de aer de culoare neagra. Acesta din urma are un impact vizual semnificativ, dar are preponderent un rol cosmetic. Imaginea sportiva a zonei posterioare este intregita de ornamentul cromat al evacuarii.

[tab: Interior]

In habitaclu Fluence Passion nu se diferentiaza de modelul standard decat prin pedalierul din aluminiu si prin instrumentarul de bord cu afisaj mixt numeric si analogic, ce a fost preluat de la Megane.

Volanul are aceeasi forma devenita clasica in randul noilor modele Renault. Profilul acestuia confera o priza buna in momentele importante, iar pielea ce il imbraca este placuta la atingere. Schimbatorul de viteze este la randul sau imbracat in piele, cursele acestuia fiind relativ scurte. Timoneria cutiei de viteze este precisa, facilitand schimbarea treptelor in regim sportiv.

Din pacate echiparea Passion nu aduce si un set de scaune sport, ce ar fi modificat categoric senzatia celui de la volan in timpul abordarii virajelor si i-ar fi conferit acestuia mai multa incredere. Prin afirmatia anterioara vreau sa subliniez lipsa suportului lateral datorata scaunelor foarte putin profilate. Dar scaunele lui Fluence Passion ofera un nivel de confort peste medie, fapt pe care l-am apreciat pe parcursul a peste 700 km. In timpul testului am apreciat si pedalierul din aluminiu ce prezinta o priza foarte buna si o distantare corespunzatoare.

Sistemul de climatizare automata cu doua zone are comenzile dispuse ergonomic, fiind usor de actionat. Nu acelasi lucru poate fi spus despre comenzile sistemului de sunet, dar acest aspect nu este deranjant deoarece satelitul de comanda din spatele volanului este intuitiv si usor de folosit.

Modelul de test beneficia de sistemul de navigatie Carminat TomTom cu ecran color de 5.8 toli ce vine impreuna cu harta Europei. Acesta este destul de precis si poate fi utilizat cu succes in Romania, cu exceptia functiei de determinare a volumului de trafic oferita de TomTom. Aceasta din urma nu este disponibila in tara noastra, deoarece TomTom nu a incheiat parteneriate cu operatorii de telefonie mobila locali. Trebuie sa mentionez telecomanda de mici dimensiuni prin intermediul careia poate fi controlat sistemul de navigatie. Solutia aleasa de constructorul francez pentru Fluence nu este tocmai una reusita, deoarece utilizarea acesteia este greoaie in timpul mersului.

Experienta “business class” pe care o promite Renault se regaseste in habitaclu in ceea ce priveste spatiul oferit. Fluence isi intampina ocupantii cu spatiu suficient atat la nivelul locurilor din fata, cat si a celor posterioare. Portbagajul are un volum util de 500 de litri, suficient pentru aproape orice situatie, si beneficiaza de o plasa pentru fixarea bagajelor. Deschiderea portbagajului permite incarcarea obiectelor de mari dimensiuni, dar baza gurii de incarcare putea fi mai joasa.

[tab: Dinamica]

Tenta sportiva a exteriorului nu se regaseste in comportamentul dinamic al lui Fluence Passion, dar tinuta de drum a acestuia nu dezamageste. Ma asteptam ca suspensia sa fie mai moale si ruliul mai pronuntat, dar sedanul constructorului francez te face sa te simti suficient de sigur in abordarea virajelor incat sa poti mentine un ritm decent.

Caracterul subvirator se face simtit destul de tarziu, iar sistemul ESP intervine sigur si destul de prompt. Atunci cand masina supravireaza interventia sistemului de control al stabilitati se lasa putin asteptata, ceea ce permite usoare derapaje in conditii de asfalt umed.

Fluence nu dezamageste nici in ceea ce priveste confortul, suspensia filtrand atat denivelarile mici cat si cele ample. Totusi comportamentul acesteia este perfectibil. Asadar Fluence Passion ofera un compromis decent intre tinuta de drum si confort.

Propulsorul pe benzina de 2.0 litri dezvolta o putere maxima de 140 CP la 6.000 rpm si un cuplu motor maxim de 195 Nm la 3.750 rpm . Aceste valori se traduc printr-un sprint de la 0 la 100 km/h realizat in 10 secunde si o viteza maxima de 195 km/h. Motorul aspirat da dovada de elasticitate, dar pentru a obtine performante satisfacatoare alurii sportive trebuie tinut in partea superioara a paletei de turatii. Fluence Passion 2.0 16v poate rula cu usurinta la viteze de croaziera pe autostrada, fara a-i fi straine drumurile virajate.

Propulsorul L4 de 2.0 litri este unul dintre ultimii exponenti ai motoarelor aspirate de cilindree medie, downsizing-ul fiind o prioritate pentru toti constructorii auto in conditiile inaspririi normelor de poluare. Astfel cei care vor achizitiona un Fluence Passion cu motor pe benzina, vor experimenta o filosofie pe cale de disparitie.

[tab: Consum]

Asteptarile de la un propulsor pe benzina de 2.0 litri in ceea ce priveste consumul nu pot fi tocmai optimiste. Unitatea prezenta sub capota lui Renault Fluence confirma acest lucru, dar consumul mediu de aproximativ 8.6 litri/100 km nu ar trebui sa sperie potentialii clienti.  Valoarea declarata de producator este de 7.7 litri/100 km, astfel ca valoarea reala se apropie suficient de mult de cea din fisa tehnica.

Renault anunta un consum extraurban de 6.1 litri/100 km. Pe parcusul testului Fluence a dat impresia ca se poate apropia de aceasta valoare, dar la un stil de condus usor sportiv am reusit sa obtin doar 7.8 litri/100 km.

[tab: Buget]

Renault Fluence Passion 2.0 16V 140 CP are un pret de baza de 16.950 de euro cu TVA gratie unei reduceri de 2.400 de euro oferite in prezent de constructorul francez. Versiunea diesel 1.5 dCi 110 CP costa 18.050 de euro cu TVA, cu 1.100 de euro mai mult decat modelul testat.

Lista de optionale pentru echiparea Passion un este una stufoasa. Astfel clientii pot opta pentru faruri cu Xenon cu inaltime adaptabila si sistem de spalare pentru 600 de euro cu TVA, sistemul de navigatie Carminat TomTom costand 590 de euro cu TVA. In afara de acestea mai exista doar 4 optionale: senzorii de parcare spate (260 de euro cu TVA), scaunul pasagerului cu reglaj pe inaltime (50 de euro cu TVA), scaunele fata incalzite (150 de euro cu TVA) si oglinda retrovizoare interioara electrocrom (50 de euro cu TVA).

Daca adaugam la pachetul de dotari generos si cei 3 ani de garantie plus o extensie de 1 an acordata gratuit obtinem un pachet atractiv pentru cei in cautarea unui sedan compact polivalent.

[tab: Verdict]

Renault Fluence Passion este un sedan compact ce iese din banalitate si reuseste sa fie mai mult decat un model de buget. Poate ca eticheta de business class ce i-a fost pusa nu este meritata pe deplin, dar confortul oferit si performantele dinamice mai mult decat decente pentru categoria sa de pret fac din modelul francez o alternativa viabila pentru o familie tanara sau ca masina de companie.

Trebuie sa recunosc ca am plecat la drum cu ideea ca propulsorul pe benzina aspirat de 2.0 litri nu ar trebui sa mai fie prezent in gama disponibila actual. Dar cele cateva sute de km petrecuti la volanul lui Fluence Passion mi-au demonstrat ca m-am inselat. Poate ca am ramas cu aceasta impresie si prin prisma nostalgiei, dar cert este ca inca ne putem bucura de motoare aspirate de cilindree medie. Totusi Fluence Passion mi-a lasat senzatia de teaser, prin prisma faptului ca look-ul adoptat la exterior un are acoperire totala in performantele dinamice oferite.