Datele priviind vânzările de automobile în Europa pentru primele 9 luni ale acestui an, publicate de ACEA – European Automobile Manufacturer\’s Association – ne aduc în continuare vești proaste. Scăderea totală pentru acest an este de -7,6%, cea inregistrată pentru luna Septembrie fiind de -10,8%. Din 27 de țări europene, doar Marea Britanie se poate lăuda cu o creștere modestă de 4,3% față de aceeasi perioada din 2011, restul țărilor înregistrând doar rezultate negative:
Septembrie | % Variație | Ian-Sept | % Variație | |
Țară | 2012 | 2011 | 2012 | 2011 |
AUSTRIA | 27,094 | -11.9 | 266,890 | -2.4 |
BELGIA | 33,660 | -18.7 | 386,733 | -12.2 |
BULGARIA | 1,347 | -21.6 | 14,252 | -0.7 |
CIPRU | 702 | -30.0 | 8,892 | -19.4 |
CEHIA | 12,475 | -3.9 | 131,059 | +2.8 |
DANEMARCA | 13,923 | +0.5 | 128,493 | +1.0 |
ESTONIA | 1,442 | +1.8 | 13,314 | +16.7 |
FINLANDA | 7,994 | -20.9 | 88,926 | -11.2 |
FRANȚA | 137,536 | -17.9 | 1,431,509 | -13.8 |
GERMANIA | 250,082 | -10.9 | 2,358,798 | -1.8 |
GRECIA | 3,463 | -48.5 | 45,535 | -42.5 |
UNGARIA | 3,521 | +0.6 | 39,317 | +16.3 |
IRLANDA | 2,487 | -10.1 | 76,630 | -12.1 |
ITALIA | 109,178 | -25.7 | 1,090,627 | -20.5 |
LETONIA | 744 | -19.7 | 7,995 | +2.8 |
LITUANIA | 980 | -18.1 | 9,190 | -7.7 |
LUXEMBURG | 3,340 | -3.6 | 39,090 | -1.3 |
OLANDA | 32,090 | -27.7 | 428,191 | -5.7 |
POLONIA | 18,885 | -10.7 | 207,063 | +2.2 |
PORTUGALIA | 6,358 | -30.9 | 74,461 | -39.7 |
ROMANIA | 4,736 | -31.1 | 49,128 | -12.1 |
SLOVACIA | 7,329 | +46.6 | 53,845 | +7.8 |
SLOVENIA | 3,203 | -29.2 | 38,707 | -16.5 |
SPANIA | 35,146 | -36.8 | 555,362 | -11.0 |
SUEDIA | 21,937 | -17.5 | 203,711 | -10.5 |
MAREA BRITANIE | 359,612 | +8.2 | 1,620,609 | +4.3 |
TOTAL EU | 1,099,264 | -10.8 | 9,368,327 | -7.6 |
Printre producători, liderul incontestabil este tot Volkswagen Group, uimitoare fiind scăderea sa de doar -1,2% înregistrată față de primele 9 luni din 2011 – se pare ca politica platformelor comune continuă sa dea roade. VAG este urmat de PSA si Renault Group cu scăderi importante față de anul trecut: -13% și respectiv -17,7%.
O surpriză plăcută o putem observa la Toyota, care în ciuda dificultăților cauzate de criza mondială si de scandalurile rechemarilor, și-a menținut practic vânzările la aproape același nivel de anul trecut, inregistrând o scădere de doar -0,6%.
Scăderi reduse inregistrează și BMW si Mercedes, însă aici trebuie ținut cont că ambii producători au venit pe piață cu ceva modele noi in 2012.
Septembrie – vânzari in Uniunea Europeana (27 țări) | |||||
% | % | Unități | % Variație | ||
\’12 | \’11 | \’12 | \’11 | 12/11 | |
TOATE MARCILE | 1,099,264 | 1,232,840 | -10.8 | ||
VW Group | 23.8 | 23.1 | 261,874 | 284,549 | -8.0 |
VOLKSWAGEN | 11.9 | 12.3 | 130,983 | 151,994 | -13.8 |
AUDI | 5.7 | 5.1 | 63,173 | 62,314 | +1.4 |
SEAT | 2.0 | 2.1 | 21,489 | 25,787 | -16.7 |
SKODA | 3.8 | 3.6 | 42,314 | 44,236 | -4.3 |
Altele | 0.4 | 0.0 | 3,915 | 218 | +1695.9 |
PSA Group | 10.9 | 10.5 | 119,482 | 129,991 | -8.1 |
PEUGEOT | 6.1 | 5.7 | 66,803 | 70,711 | -5.5 |
CITROEN | 4.8 | 4.8 | 52,679 | 59,280 | -11.1 |
RENAULT Group | 7.0 | 8.8 | 76,572 | 108,633 | -29.5 |
RENAULT | 5.6 | 7.4 | 61,257 | 90,743 | -32.5 |
DACIA | 1.4 | 1.5 | 15,315 | 17,890 | -14.4 |
GM Group | 8.5 | 9.1 | 93,716 | 111,888 | -16.2 |
OPEL/VAUXHALL | 7.5 | 7.9 | 82,035 | 97,227 | -15.6 |
CHEVROLET | 1.1 | 1.2 | 11,665 | 14,623 | -20.2 |
GM (US) | 0.0 | 0.0 | 16 | 38 | -57.9 |
FORD | 8.2 | 8.6 | 90,363 | 106,180 | -14.9 |
FIAT Group | 6.0 | 6.6 | 65,925 | 80,864 | -18.5 |
FIAT | 4.5 | 4.8 | 49,498 | 58,562 | -15.5 |
LANCIA/CHRYSLER | 0.7 | 0.7 | 7,372 | 8,951 | -17.6 |
ALFA ROMEO | 0.6 | 0.9 | 6,767 | 10,487 | -35.5 |
JEEP | 0.2 | 0.2 | 2,027 | 2,556 | -20.7 |
Altele | 0.0 | 0.0 | 261 | 308 | -15.3 |
BMW Group | 7.4 | 6.3 | 80,915 | 77,497 | +4.4 |
BMW | 5.8 | 4.7 | 63,532 | 57,486 | +10.5 |
MINI | 1.6 | 1.6 | 17,383 | 20,011 | -13.1 |
DAIMLER | 5.4 | 5.2 | 59,125 | 63,492 | -6.9 |
MERCEDES | 4.9 | 4.7 | 53,757 | 57,463 | -6.4 |
SMART | 0.5 | 0.5 | 5,368 | 6,029 | -11.0 |
TOYOTA Group | 4.5 | 4.0 | 49,712 | 49,313 | +0.8 |
TOYOTA | 4.3 | 3.8 | 47,040 | 46,240 | +1.7 |
LEXUS | 0.2 | 0.2 | 2,672 | 3,073 | -13.0 |
NISSAN | 3.9 | 4.1 | 42,926 | 49,983 | -14.1 |
HYUNDAI | 3.5 | 3.0 | 38,679 | 37,217 | +3.9 |
KIA | 3.1 | 2.7 | 33,907 | 32,805 | +3.4 |
VOLVO CAR CORP. | 1.7 | 1.8 | 18,777 | 22,736 | -17.4 |
SUZUKI | 1.3 | 1.4 | 14,575 | 16,884 | -13.7 |
HONDA | 1.7 | 1.4 | 18,569 | 17,596 | +5.5 |
JAGUAR LAND ROVER Group | 1.5 | 1.2 | 16,080 | 14,207 | +13.2 |
LAND ROVER | 1.1 | 0.8 | 12,292 | 9,998 | +22.9 |
JAGUAR | 0.3 | 0.3 | 3,788 | 4,209 | -10.0 |
MAZDA | 1.1 | 1.3 | 11,932 | 15,857 | -24.8 |
MITSUBISHI | 0.5 | 0.7 | 5,386 | 8,459 | -36.3 |
ALTELE | 0.1 | 0.4 | 749 | 4,689 | -84.0 |
Ianuarie-Septembrie vânzari EU (27 țări) | |||||
% | Unități | % Variație | |||
\’12 | \’11 | \’12 | \’11 | 12/11 | |
TOATE MARCILE | 9,368,327 | 10,134,123 | -7.6 | ||
VW Group | 24.7 | 23.1 | 2,311,410 | 2,339,391 | -1.2 |
VOLKSWAGEN | 12.8 | 12.3 | 1,196,261 | 1,244,246 | -3.9 |
AUDI | 5.6 | 5.0 | 526,402 | 502,361 | +4.8 |
SEAT | 2.1 | 2.3 | 193,737 | 232,219 | -16.6 |
SKODA | 3.8 | 3.5 | 359,462 | 359,019 | +0.1 |
Altele | 0.4 | 0.0 | 35,548 | 1,546 | +2199.4 |
PSA Group | 12.0 | 12.7 | 1,120,538 | 1,287,370 | -13.0 |
PEUGEOT | 6.5 | 6.9 | 604,935 | 700,654 | -13.7 |
CITROEN | 5.5 | 5.8 | 515,603 | 586,716 | -12.1 |
RENAULT Group | 8.4 | 9.5 | 790,324 | 960,864 | -17.7 |
RENAULT | 6.6 | 7.7 | 615,075 | 780,983 | -21.2 |
DACIA | 1.9 | 1.8 | 175,249 | 179,881 | -2.6 |
GM Group | 8.3 | 8.8 | 779,235 | 890,717 | -12.5 |
OPEL/VAUXHALL | 6.9 | 7.5 | 642,586 | 759,316 | -15.4 |
CHEVROLET | 1.5 | 1.3 | 136,416 | 131,033 | +4.1 |
GM (US) | 0.0 | 0.0 | 233 | 368 | -36.7 |
FORD | 7.6 | 8.1 | 716,482 | 819,903 | -12.6 |
FIAT Group | 6.5 | 7.3 | 609,264 | 736,306 | -17.3 |
FIAT | 4.7 | 5.3 | 443,852 | 534,993 | -17.0 |
LANCIA/CHRYSLER | 0.8 | 0.8 | 73,515 | 77,998 | -5.7 |
ALFA ROMEO | 0.7 | 1.0 | 69,675 | 101,940 | -31.7 |
JEEP | 0.2 | 0.2 | 19,209 | 16,344 | +17.5 |
Altele | 0.0 | 0.0 | 3,013 | 5,031 | -40.1 |
BMW Group | 6.2 | 5.8 | 579,097 | 591,865 | -2.2 |
BMW | 4.9 | 4.6 | 463,055 | 469,306 | -1.3 |
MINI | 1.2 | 1.2 | 116,042 | 122,559 | -5.3 |
DAIMLER | 5.1 | 4.9 | 481,564 | 497,541 | -3.2 |
MERCEDES | 4.6 | 4.3 | 428,411 | 437,480 | -2.1 |
SMART | 0.6 | 0.6 | 53,153 | 60,061 | -11.5 |
TOYOTA Group | 4.2 | 3.9 | 395,576 | 397,990 | -0.6 |
TOYOTA | 4.0 | 3.7 | 375,180 | 379,155 | -1.0 |
LEXUS | 0.2 | 0.2 | 20,396 | 18,835 | +8.3 |
NISSAN | 3.5 | 3.4 | 328,265 | 348,104 | -5.7 |
HYUNDAI | 3.4 | 2.9 | 317,393 | 290,462 | +9.3 |
KIA | 2.7 | 2.1 | 250,892 | 209,025 | +20.0 |
VOLVO CAR CORP. | 1.7 | 1.8 | 157,021 | 179,050 | -12.3 |
SUZUKI | 1.2 | 1.3 | 115,020 | 129,149 | -10.9 |
HONDA | 1.1 | 1.1 | 105,645 | 110,002 | -4.0 |
JAGUAR LAND ROVER Group | 1.0 | 0.7 | 92,763 | 70,818 | +31.0 |
LAND ROVER | 0.8 | 0.5 | 74,564 | 53,063 | +40.5 |
JAGUAR | 0.2 | 0.2 | 18,199 | 17,755 | +2.5 |
MAZDA | 1.0 | 1.0 | 92,412 | 106,166 | -13.0 |
MITSUBISHI | 0.6 | 0.8 | 53,445 | 80,742 | -33.8 |
ALTELE | 0.8 | 0.9 | 71,981 | 88,658 | -18.8 |