Numărul de comenzi primite pentru noul Golf VII, ajuns în showroomuri în luna noiembrie, au depăşit chiar şi cele mai optimiste scenarii. Peste 100.000 de clienţi s-au înscris deja pe listele de aşteptare. Pentru a satisface cererea uriaşă, Volkswagen va creşte cadenţa de producţie a uzinei din Wolfsburg.
Programul uzual de lucru va fi suplimentat până la finele lunii martie cu trei schimburi noi, în fiecare sâmbătă, un efort ce va permite asamblarea unui număr suplimentar de 2.000 de maşini.
Modelul german domină topul vânzărilor europene din 2002, anul trecut VW livrând 485.742 unităţi. Potrivit primelor estimări, Golf rămâne lider absolut de vânzări şi în 2013, în ciuda declinului tot mai accentuat al pieţei şi al scăderii de 11% din 2012. În decembrie, doar 22.698 de europeni au cumpărat un Golf, cu 32% mai puţini decât în decembrie 2011. Şi pe piaţa germană livrările au scăzut cu 23%, minus îngrijorător dacă ţinem cont de declinul de 16% al pieţei, per ansamblu. Chiar şi în aceste condiţii, Volkswagen îşi propune să vândă cel puţin 500.000 de Golf-uri doar în Europa şi 700.000 la nivel global, până la finele acestui an.
Golf nu este, însă, singurul model VW ce se bucură de succes. Şi producţia micului Polo va beneficia de atenţia cuvenită, grupul german anunţând investiţii de 785 de milioane de euro, în următorii cinci ani, pentru extinderea uzinei de la Pamplona, Spania. Fondurile vor fi folosite pentru modernizarea şi pregătirea liniilor de producţie pentru următoarea generaţie a modelului de clasă mică. Fabrica spaniolă este una dintre cele mai mari facilităţi de producţie VW din Europa. Peste 300.000 sunt asamblate în fiecare an, de un staff format din aproximativ 4.600 de angajaţi.
Volkswagen este al treilea producător auto important ce anunţă investiţii majore în Spania. Renault va creşte numărul angajaţilor de pe plan local cu 1.600 de muncitori, în timp ce Ford urmează să mute la Valencia producţia modelelor asamblate în uzina belgiană de la Genk, după închiderea acesteia.