Lewis Hamilton castiga Marele Premiu al Germaniei

0
380

In ciuda dorintei publicului german ca un pilot local sa castige Marele Premiu disputat pe circuitulul Nurburgring, victoria i-a apartinut britanicului Lewis Hamilton. Mai mult, pe treapta a doua a urcat spaniolul Fernando Alonso, podiumul fiind completat de australianul Mark Webber.

Cea mai buna performanta dintre pilotii germani a intregistrat-o actualul lider al clasamentului Sebastian Vettel, lucul al patrulea, pozitie obtinuta in chiar ultimul tur de catre echipa sa de mecanici (germanul a avut parte de o oprire mai scurta decat Felipe Massa si a reusit astfel sa-l depaseasca pe acesta pe linia boxelor). Pilotul brazilian al Scuderiei Ferrari a terminat astfel pe pozitia a cincea dupa o cursa foarte buna in care nu a cedat deloc incercarilor de depasire ale lui Vettel.

 

Cea mai mare surpriza, trecuta aproape neobservata, a fost clasarea pe pozitia a sasea a lui Adrian Sutil, pilotul Force India putand fi numit “best of the rest”, pilotul cu cea mai buna clasare in afara celor 3 echipe fruntase (Red Bull, McLaren si Ferrari).

Pe locurile sapte si opt s-au clasat pilotii Mercedes GP, Nico Rosberg si respectiv Michael Schumacher. Septuplul campion mondial pusese premisele unei clasari mult mai bune, dar o greseala pe perioada de franare a curmat sperantele. Cu toate acestea pilotul Mercedes GP s-a declarat multumit de ritmul sau.

Kamui Kobayashi s-a clasat pe pozitia a noua, ultima pozitie aducatoare de puncte fiind adjudecata de Vitaly Petrov. Jenson Button putea termina in apropierea podiumului, dar din pacate o problema hidraulica l-a privat de aceasta oportunitate pe pilotul McLaren.

Putem afirma cu convingere ca am avut parte de o cursa spectaculoasa, in care depasirile au fost regula si nu exceptia. Desfasurarea si deznodamantul Marelui Premiu al Germaniei au demonstrat ca Red Bull Racing si Sebastian Vettel nu sunt imbatabili si ca McLaren si Ferrari au facut progrese semnificative.

In weekend-ul ce va urma vom urmari cu mare interes Marele Premiu al Ungariei, ce se anunta a fi foarte interesant prin prisma competitivitatii demonstrate de McLaren si Ferrari, desi tipologia diferita a circuitului face ca datele obtinute pe circuitul Nurburgring sa nu fie edificatoare.