Oficial: Un nou crossover compact Mitsubishi

2

Mitsubishi a prezentat, inainte de iminenta lansare de la Salonul Auto de la Geneva, mai multe detalii despre noul crossover compact, intitulat ASX.

Noul model moşteneşte gena sportivă Mitsubishi si oferă, in acelaşi timp, flexibilitatea şi utilitatea unui SUV, dar şi manevrabilitatea şi performanţele unui automobil de clasa compacta.

ASX va utiliza o platforma tehnica noua, intitulata Project Global. Aceasta este o evolutie a arhitecturii utilizate de actualul Lancer si va sta, in diferite versiuni de ampatament, la baza tuturor viitoarelor modele Mitsubishi.

Cu o lungime de 4.29m si un ampatament neobisnuit de mare, de 2.67m (valoare apropiata de cea a actualului Outlander), ASX va oferi un spatiu interior extrem de generos. Portbagajul are un volum util de 419 litri, iar bancheta fractionabila 60/40 se poate rabata complet, pentru a crea o suprafata de încarcare perfect plana, modularitatea interioara fiind un factor important pentru succesul excursiilor, vacantelor sau ieşirilor la cumparaturi.

Gama de motorizari va cuprinde doua propulsoare complet noi: o unitate pe benzina de 1.6 litri si un diesel de 1.8 litri. Ambele motoare sunt Euro5 si dezvolta 116, respectiv 150 de cai putere.

Toate propulsoarele vor fi cuplate standard la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte. Dieselul va putea fi comandat, ulterior, si impreuna cu recent lansata cutie automata cu doua ambreiaje, TC-SST.


Garda la sol de 195mm, mai mare cu 55mm decat media clasei compacte, se va dovedi utila pentru drumurile din \’\’jungla urbana\’\’ mioritica, in timp ce sistemul inteligent de tractiune integrala S-AWC (Super All Wheel Control), preluat de la Outlander facelift, ar trebui sa ii asigure noului crossover Mitsubishi performante cel putin onorabile in off-road. S-AWC va fi disponibil doar pe versiunea diesel a noului ASX. Trei setari diferite vor fi disponibile, 2WD (tracţiune pe puntea faţă, pentru conditii ideale de aderenta si asigurarea unui consum redus de combustibil ), 4WD (tracţiune integrală nepermanentă – in funcţie de stilul de conducere şi de calitatea suprafeţei de rulare, acest mod permite transmiterea automată a puterii şi către puntea spate, asigurand o tractiune mai buna indiferent de conditiile meteorologice sau de calitatea suprafetei de rulare ) si Lock (diferential central blocat, cuplul fiind transmis permanent si către puntea spate, ideal pentru trasee off-road sau conditii de rulare dificile), cele trei pozitii fiind selectabile prin intermediul unui controller rotativ.

ASX va fi plasat sub Outlander in gama Mitsubishi si va concura in disputatul segment al crossoverelor compacte, unde va avea de infruntat modele de succes precum Nissan Qashqai sau VW Tiguan.

Noul ASX va fi disponibil in showroom-urile Mitsubishi din toata Europa, imediat dupa lansarea oficiala din cadrul Salonului Auto de la Geneva, cel mai probabil de la sfarsitul lunii martie, insa deocamdata nu se stie exact cand va sosi si in Romania.

Discuta acest subiect pe forum!


S-AWC oferă un nivel de control detaliat, pe fiecare roată în parte, reuşind să depăşească performanţele unui sistem obişnuit – All-Wheel-Drive. Practic, sistemul S-AWC reglează puterea maşinii pe fiecare roată în parte şi ajută la asigurarea confortului şi siguranţei pasagerilor
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNoua Toyota Avensis
Articolul următorCitroen DS3 Racing

2 COMENTARII

  1. Foarte interesanta masina. Abia astept sa ajunga si in Romania. O astept de cateva luni bune. Am auzit ca va veni si cu ceva propulsoare noi dezvoltate de Mitsubishi. Deocamdata Conduc un LANCER Sport Sedan de 1,8 dupa ce am renuntat cu greu la Subaru si sunt multumit de alegera facuta. Am auzit ca se va produce pe aceeasi platforma cu Lancerul. Asa este? SST-ul l-am testat zilele trecute pe Ralliart … foarte tare!

  2. Da, motorizarile sunt complet noi si sunt Euro5, ceea ce inseamna si taxa de poluare zero.

    ASX va utiliza o platforma tehnica noua, intitulata Project Global. Aceasta este, intr-adevar, o evolutie a arhitecturii utilizate de actualul Lancer si va sta, in diferite versiuni de ampatament, la baza tuturor viitoarelor modele Mitsubishi.

    E un model cu adevarat interesant. Are sanse sa devina unul dintre cele mai de succes SUV-uri in Ro, in functie de pozitionarea acestuia pe piata.

    Va invit sa discutam despre noul crossover Mitsubishi si pe forum:
    http://www.garajul.ro/forum/index.php/topic/18117-mitsubishi-asx/

Comments are closed.