De pe Forum adunate: Ce inseamna experienta (sau lipsa ei) de mecanic auto

0
752

Daca ai timp, citeste epopeea de mai jos, ca sa vezi ce inseamna experienta (sau lipsa ei) de mecanic auto.

In vara, in 19 iunie, cand m-am intors din Grecia, prin Bulgaria , am lovit o groapa cu muchii ascutite care a strambat doua roti (cele originale, de 18”) de pe partea dreapta. Si evident ca si cauciucurile erau de nefolosit. Ghinion, etc.

Atunci, pe loc, am inchiriat o masina am adus familia in tara si am revenit dupa doua zile, cu cauciucurile de iarna sa aduc S-maxul acasa.

Ajuns in tara am facut un search pe piata si am cumparat patru jante RIAL si patru cauciucuri noi de 16 inch, Michelin Primacy HP. Pana acum, in vreo 400 mii de km condusi, nu am strambat nici o janta sau cauciuc, asa ca am luat tot setul de 16”, in loc de 18”. Si oricum, la bani, cu pretul pe un cauciuc de 18” am luat doua pe 16”.

Am pus rotile noi (jante + pneu) si… \’\’fericire\’\’. Cum ajungeam la 70-80km/h simteam o vibratie in toata masina.

Am mers la vulcanizare la AUTOZONE, unde am cerut sa le reechilibreze, crezand ca asta e problema –echilibrarea. Au refacut lucrarea, dar acelasi lucru.

Am fost la service Ford Neste in Bucuresti, crezand ca e ceva de la masina, in urma loviturii.
Nimic. Totul ok. Aici la Ford Neste am inlocuit rotile de la masina mea cu cele de la un mondeo altaturat, la care se lucra la motor. Cu rotile de la Mondeo, nu mai aparea vibratia… A ramas ca ar fi de vina rotile noi (janta sau pneu). Pe masina de echilibrat aratau bine, dar puse pe masina… aparea vibratia.

Am reclamat la firma de unde le-am luat, care dupa ceva parlamentari, m-au trimis pentru garantie la importator…la sibiu . Oricum au facut precizarea ca pana la acel moment nu au avut nici o problema cu jantele RIAL si nici cu Michelin.

Saptamana trecuta, am ajuns la Sibiu la importator. Aici, lumea amabila, (ca in ardeal) m-a ascultat si au inceput testele. Nestiind daca defectul e de la pneuri sau de la jante, au facut orice test posibil. Au reechilibrat rotile mele si am testat. Apoi au imperecheat jantele cu alte cauciucuri noi. Apoi cauciucurile mele cu alte jante. La orice combinatie aparea vibratia aia. Vazand ca rotile sunt ok, m-au trimis la Ford Sibiu.

Acolo au luat inca o data masina la verificat, au verificat butucii rotilor, planetarele, discurile de frana. (abatere de 7 sutimi de milimetru). Din punctul lor de vedere totul super-ok. Daca ar fi avut discuri pe stoc, mi le-ar fi schimba si pe alea.

Apoi cei de la Ford Sibiu, vazand ca masina e ok, au sunat la o firma care face placute de frana, in buc. www.ribs.ro. Discutand cu cei de la buc mi-au zis ca ar putea fi PLANEITATEA discurilor, nu ovalitatea, adica felul in care se aseaza discul pe butuc.

Azi, am mers inca o data la Ford Neste in Buc, cerand sa schimbe discurile de frana. Din fericire si din noroc am fost repartizat la alt stand decat acum doua sapt.

Baiatul care a vazut masina, auzind de problema, m-a intrebat din prima: “cand ati montat jantele noi, ati scos sigurantele discurilor de frana?”

[i]“-Ce sigurante?”

“-Astea!”[/i]

Si imi arata cate doua sigurante de tabla de 0.5 mm, cate doua la fiecare roata, prinse pe prezoane.

Si baiatul mai adauga: “-Pai si nu va aparea o trepidatie pe la 70-80km/h?”

Imi venea sa il pup.

Constructorul a pus cate doua sigurante (pe doua prezoane) la fiecare roata pentru ca atunci cand scoti roata la vulcanizare, sa nu inceapa discul sa joace in prezoane, pe butuc, sa ramana fix cat nu e roata montata. Jantele originale de ford au gaura de prezon mai mare decat diam prezonului, astfel incat “inghit” aceste sigurante. Orice alte jante decat cele originale au gaura mai mica in diam si cand le montam pe roata, practic se propteau in aceste tablite mici, in loc sa se lipeasca de discul de frana (de aceea la ford buc, cand am montat rotile de la mondeo nu mai aveam vibratia).

Si fiind doar cate doua sigurante la fiecare cinci prezoane, practic janta neoriginala nu mai statea paralela cu discul, rezemandu-se in acele doua sigurante de tabla si in trei prezoane. Si de aici rezulta neparalelismul rotii cu butucul, care la 70-80 dadea vibratia…

I-am spus sefului de atelier sa ii dea o prima baiatului asta…

Dupa cum vezi treaba asta a durat aproape trei luni, si m-a costat vreo 12 mil in plus pentru verificari, reeechilibrari, deplasare la sibiu, etc.

In situatia asta nici nu stiu pe cine sa blamez; pe cei de la vulcanizare nu am de ce, pt ca ei au montat corect roata pe masina si au echilibrat-o bine, pe cei de la ford nu pot, pt ca jantele noi nefiind piese originale, nu isi pot asuma nici o responsabilitate, pe cei de la firma care mi le-a vandut nu am de ce…

Sursa

Cam asta e cu epopeea cu rotile cele noi, abia astazi s-a rezolvat problema din 19 iunie.