Mercedes C220 Bluetec – Rafinament

0
798

INTRO

Mercedes C-Klasse a fost introdus pe piata in 1993 ca un inlocuitor la celebrul Mercedes 190 si era, la acea vreme, cel mai mic model Mercedes. Povestea de succes a fost dusa mai departe de 3 generatii, in 2014 la Salonul Auto de la Detroit producatorul din Stuttgart lansand a 4-a generatie  (W205).

De la primul teaser m-am convins ca acesta este cel mai spectaculos C-Klasse produs vreodata de Mercedes si asta nu pentru ca ar semana izbitor de mult cu perla coroanei S-Klasse, ci pentru ca este de fapt o reinterpretare la scara redusa a acestui model de varf. Rareori un producator de top reuseste sa mixeze elemente de stil preluate de la modelele superioare si sa nu lase impresia de ieftin. Mai usoara, mai luxoasa si mai ales mai rafinata, noua clasa C se recomanda ca cel mai de temut adversar direct al lui Audi A4 si BMW Seria 3.

Am vrut sa vedem cat de buna poate fi noua generatie C-Klasse si am pornit la test cu un C220 Bluetec de 170CP cu transmisie automata in 7 trepte.

IMG_2632

EXTERIOR

Mercedes C-Klasse arata atat de bine incat indraznesc sa spun ca daca ar fi fost lansat inaintea lui S-Klasse, nava amirala ne-ar fi parut extrem de banala la exterior. Partea frontala este puternic definita mai ales prin aspectul agresiv al spoilerului si forma spectaculoasa a blocurilor optice cu iluminare inteligenta pe tehnologie LED. In zona din spate insa inspiratia s-a cam terminat si s-a facut un copy-paste reusit de la S-Klasse. Din fericire proportiile au fost reglate bine si impactul vizual este in continuare puternic. In definitiv nu are niciun rost sa te vaiti ca spatele lui C-Klasse seamana cu masina pe care o au toti sefii de stat, S-Klasse. Linia laterala este o dovada clara de echilibru si eleganta, iar privita din profil aceasta masina are un aer maiestuos generat probail de linia usor cazuta a spatelui care apoi se inchide cu un spoiler destul de sportiv. Partea cea mai frumoasa este ca toata aceasta eleganta si tot acest rafinament stilistic este exprimat prin forme foarte moderne, C-Klasse fiind extrem de cool.

IMG_2614

INTERIOR

Dupa ce exuberanta generata de designul exterior se mai domoleste, C-Klasse iti ofera o surpriza placuta si la interior unde regasim acelasi aer proaspat respirat la exterior. Formele sunt complet noi, armonioase, iar desenul plansei de bord este indraznet. Anumite materiale sunt parca ceva mai slabe calitativ fata de generatia precedenta, iar decorul piano-black de pe consola centrala se umple de amprente si este vulnerabil la zgarieturi, insa cand intri in detalii iti dai seama ca ergonomia este foarte buna, accesul la comenzi este facil iar oferta de spatiu este extrem de generoasa. Pozitia la volan este aproape perfecta, suficient de joasa pentru a oferi feelingul sportiv dorit de unii, iar vizibilitatea este suficienta. Sistemul multimedia este dominat de displayul generos cu o rezolutie excelenta pozitionat in mijlocul plansei de bord si comandat de la un touchpad situat in dreptul cotierei centrale. Cam toate comenzile sunt acum mai usor de accesat, mai la indemana, iar logica de operare este cat se poate de simpla. Cutia de viteze este comandata de la o maneta din spatele volanului astfel fiind degajat foarte mult spatiu in zona consolei centrale. Aerul baroc degajat de acest nou interior este pur si simplu irezistibil, materialele sunt cu adevarat premium iar designul mai modern ca niciodata. Posibilitatile de personalizare sunt multiple, iar acum Mercedes iti permite sa combini un pachet exterior sport cu un interior mai elegant.

IMG_2641

DINAMICA

Noua Clasa C este cu 100Kg mai usoara decat generatia precedenta, transmisia este in continuare pe rotile din spate iar indicativul 220 ascunde acelasi dieselul de 2.1 litri si 170CP cunoscut de pe vechea generatie. Combinat cu un pachet sport si cu sistemul Agility care modifica modul de raspuns al acceleratiei si al cutiei de viteze , C220 este clar o evolutie in materie de dinamica fata de vechea generatie. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7.7 secunde iar reprizele sunt excelente cu toate ca in anumite situatii cei 170 CP par insuficienti. Suspensiile sunt mult mai ferme decat te-ai fi asteptat de la un Mercedes insa confortul nu a fost deloc sacrificat, C-Klasse avand in continuare o tinuta suverana la drum intins. Cutia de viteze automata cu convertizor de cuplu si 7 trepte a fost serios optimizata, raspunul fiind acum mai rapid si mai lin decat in trecut. Zona de cuplu este eficient exploatata. In mod clar C220 nu ofera acel zvac nabadaios regasit la Seria 3, insa vei fi surprins cat de repede poate merge acest Mercedes si cu cata naturalete abordeaza in forta drumurile virajate. Puntea spate se comporta impecabil chiar si atunci cand aderenta este precara, electronica facandu-si datoria pe nesimtite. O premiera pentru Clasa C este disponibilitate suspensiei pneumatice (optionala), pe care insa nu am avut-o pe masina testata. Am ramas insa surprinsi de cat de rafinata a ajuns sa fie aceasta motorizare diesel si de feedbackul placut al directiei.

IMG_2635

BUGET

Toate lucrurile bune au un pret ridicat, iar noul C-Klasse nu face exceptiie fiind departe de a fi un chilipir. Pretul atat de lista cat si cel final, dupa ce adaugi ceva optionale, va fi intotdeauna putin mai ridicat decat la BMW dar comparabil cu Audi. Overall Mercedes C-Klasse este in continuare o optiune scumpa insa ecartul fata de concurenta parca nu mai este atat de mare ca in trecut. Lista de optionale este foarte lunga, asa cum sta bine unui model premium, insa alegerea optiunilor este destul de simpla. De nelipsit ar fi farurile inteligente cu LED, sistemul de navigatie Garmin (sau optiunea mai scumpa Command), un pachet de design exterior precum Avantgarde, un pachet de design interior si bineinteles toata suita de sisteme de asistenta activa. Punem o vopsea metalizata, pastram tapiteria mixta piele cu textil si ajungem undeva la 51.000 euro, TVA inclus

Surpriza si mai placuta o avem la consum, unde dieselul de 170 CP se dovedeste extrem de eficient. Condus la drum lung in regim relaxat si respectand limitele legale indica pe computerul de bord 5 litri/100km. Daca grabim putin ritmul si atacam ceva autostrada plus niste viraje in forta pe Paraul Rece media atinge o valoare de 6 litri la 100km parcursi. Valorile urbane sunt si ele foarte mici, in Bucuresti la ora de varf media fiind 8 litri. Deloc rau pentru clasa medie, aproape la fel de bine la Seria 3  si mult mai bine decat Audi A4.

IMG_2901

VERDICT

4 out of 5 stars (2)

A 4-a generatie Mercedes C-Klasse este in mod clar fermecatoare din punct de vedere al design-ului. Niciunul din modelele precedente nu a atras atat de multe priviri si nu a imbinat intr-un mod atat de omogen clasicul cu modernul. Tehnologia care se afla sub caroseria superba este de ultima ora, la fel ca si S-Klasse, Clasa C fiind o vitrina tehnologica. Sistemele active de asistenta sunt deosebit de eficiente si pot fi bifate contra unui cost decent. Lista de optionale este extrem de lunga, mai ales din cauza multiplelor combinatii de design interior/exterior disponibile. Pachetul AMG arata senzational chiar daca, pe alocuri, parca s-a folosit prea mult plastic cu aspect de crom, insa calitatea interiorului este de top. Ergonomia a fost imbunatatita, spatiul este suficient iar pozitia de condus este joasa si sportiva. Dinamica este foarte buna, C-Klasse miscandu-se natural in aproape orice situatie, iar motorizarea diesel de 170 CP asigura reprize rapide. Tinuta de drum este exemplara, putin mai ferma decat pe generatiile precedente insa suficient de confortabila inclusiv cu roti cu talon mic. Daca cauti sportivitate desavarsita va trebui sa te orientezi catre alt brand sau sa plusezi catre versiunile AMG ultra-sportive. C-Klasse este rapid, eficient, economic insa foarte foarte rafinat si lipsit de agresivitatea specifica concurentului numarul 1 – BMW Seria 3. Putem spune ca C-Klasse este in clasa sa cea mai rafinata optiune.

PLUS - garajul.ro design interior/exterior, sisteme asistenta, calitate fabricatie

MINUS garajul.ro pret ridicat, fiscalitate ridicata datorita cilindreei peste 2 litri

DATE TEHNICE

Mercedes C220 BlueTEC Automat
Motorizare 2.2 BlueTEC
Cilindree (cc) 2.143
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Raport compresie16,2:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn170 CP/3.000-4.200
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 400 Nm/1.400-2.800
Carburant motorina
Norma de poluare EURO 6
Cutie de Viteze aut. 7 trepte (7G-Tronic Plus)
Rezervor (l) 41 (optional 66)
Portbagaj (l) min. 480
Viteza maxima (km/h)233
0 – 100 km/h (sec) 7.8
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 8.5
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 5.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 7.0
Consum Urban oficial (l/100km) 5,5
Consum Extraurban oficial (l/100km) 3,9
Consum Mixt oficial (l/100km) 4,5
Emisii CO2 (g/km) 117-109
Masa proprie (kg) 1.570
Lungime x Latime x Inaltime (mm) 4.686/1.810/1.442

GALERIE FOTO