Noul Toyota Rav 4 (2010). Mai slab decat predecesorii lui?

0
1510

Toyota nu a reusit ce si-a propus in 2009 prin innoirea Rav-ului, asa incat reinnoieste in 2010 printr-o noua generatie de RAV4.

Toyota RAV4 din 2010 are un nou aspect exterior (in principal in partea frontala) si imbunatatiri la interior (ajustari mai bune ale pieselor si schimbari ale echipamentului).
Cel putin in pozele facute publice de Toyota, roata de rezerva nu este montata pe usa portbagajului. Modelul anterior RAV4 exista in 2 versiuni: una care avea roata de rezerva atasata astfel si alta ca nu o avea (versiunea Cross Sport).
Totusi, materialele folosite nu sunt cele mai sexy intalnite pana acum in interioarele puse la dispozitie de Toyota, am putea sa-i spunem criza sau doar… calicie. Mai mult, se pare ca Toyota inoveaza stand pe loc, curajul marcii in ceea ce priveste curajul pe care-l avea acum cativa ani a disparut.

Masina are, totusi, un habitaclu ceva mai functional, datorita faptului ca scaunele din spate se pot deplasa in fata sau in spate. De asemenea, aceste locuri se pot rabata. Daca insa ne uitam la concurenta, nu avem vreo inventie care sa ne dea cu rotile pe spate, ci lucruri normale, niciun brake-thru la nivelul anului 2010.

In momentul de fata exista 2 tipuri de navigatie (cu DVD sau cu hard disk) si o noua varianta de tapiterie de piele.

BenzinaDiesel
VersiunePutereCutie de vitezeTractiuneVersiunePutereCutie de vitezeTractiune
2.0 Valvematic 4×2158 CPManuala 6 vitezeFata2.2 D-4D 150 4×2150 CPManuala. 6 vitezeFata
2.0 Valvematic 4×4158 CPMultiDrive SIntegrala2.2 D-4D 150 4×4150 CPManuala 6 vitezeIntegrala
2.2 D-4D 150 4×4150 CPAutoDrive SIntegrala

Exista 2 variante de motor, unul pe benzina de 158 CP si altul diesel de 150 CP. Ambele sunt disponibile cu tractiune integrala sau cu tractiune fata. Gama de motoare se remarca prin consumul foarte mic de combustibil.

Cutia de viteze automata poate fi de 2 tipuri, denumite MultiDrive S si AutoDrive S, in functie de motor. RAV4 nu are reductor..

Motorul pe benzina poate fi cuplat cu MultiDrive S, care este un CVT. In afara functionarii complet automate , masina are un mod de selectare a 7 viteze cu ajutorul schimbatorului de viteze sau a comenzilor de pe volan. Exista de asemenea un buton Sport folosit pentru ca motorul sa raspunda mai energic.

Tipul de cutie de viteze denumit AutoDrive S este asociat motoarelor diesel. Este vorba despre o cutie cu un convertor hidraulic de cuplu. Are un program sport. Acestuia ii lipseste insa in functionare un program de selectare a vitezelor, el numai blocheaza treapta de viteza cea mai mare. Impreuna cu sistemul de schimb automat al vitezelor, motorul are montat un filtru pentru particule si un catalizator pentru reducerea noxelor (sistemul D-CAT).

In linie dreapta si in conditii de aderenta buna, un RAV4 cu tractiune integrala se comporta ca o masina cu tractiune fata. In functie daca patineaza sau nu rotile din fata, rotile din spate se pot cupla printr-un ambreiaj multidisc controlat electronic si pozitionat impreuna cu diferentialele din spate. In cel mai bun caz, acest sistem este capabil sa transmita rotilor din spate 45% din puterea motorului. Acest procentaj poate fi fortat apasand un comutator pozitionat pe tabloul de bord.

Sistemul de tractiune integrala, directia asistata electric (EPS) si controlul stabilitatii (VSC) sunt coordonate intre ele (Integrated Active Drive System). De exemplu, directia opune o rezistenta mai mare daca soferul incearca sa corecteze un derapaj virand volanul in directia gresita.

Overall suna bine, Toyota Rav 4 a fost masina care a demonstrat, acum ceva ani, ca aceasta clasa poate deveni un adevarat segment, cu toate ca la acel moment era doar o nisa usor ciudatica.

Asteptam preturile Toyota Rav 4 pentru Romania, pentru a putea estimat daca succesul acestei generatii se va ridica la nivelul celor anterioare.