PREMIERA: BMW M6 Gran Coupé

0

BMW M a avut un calendar destul de aglomerat in 2012, prezentindu-ne pe parcursul anului noul BMW M6 in versiuni Coupé si Cabriolet pentru ca la sfârșitul anului, sa prezinte in avanpremiera a treia varianta de caroserie pentru M6 si anume BMW M6 Gran Coupé. Inceputul lui 2012 ne aduce primele informatii si fotografii oficiale cu acesta varianta “coupe-cu-patru-usi” a lui BMW M6, prezentata de BMW M ca fiind combinatia supremă între performante deosebite si lux.

BMW M6 Gran Coupé

Cel mai nou membru al familiei M6 reuneste caracteristicile de performantă M traditionale cu doze suplimentare de lux si atractie estetică. Motorul V8 de înaltă turatie cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă 412 kW/560 CP, este acelasi propulsor cunoscut de la BMW M5 si BMW M6 Coupé si Cabriolet si propulsează BMW M6 Gran Coupé de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, pentru a atinge o viteză maximă de 250 km/h (305 km/h dacă este comandat pachetul optional M Driver prin care se renunța la limitarea de viteza). Pachetul tehnologic include două turbocompresoare twin-scroll, galerie de evacuare în cross pentru cele două rânduri de cilindri, injectie directă pe benzină High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC si control variabil continuu al axului cu came Double-Vanos. Propulsorul de 4.395 cmc are cuplul maxim de 680 Nm, disponibil pe un interval al turatiilor cuprins între 1.500 si 5.750 rpm, în timp ce puterea maximă este dezvoltată între 6.000 si 7.000 rpm. Turatia maximă a motorului este de 7.200 rpm. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 9,9 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 232 g/km.

Transferul puterii se realizează, ca si la BMW M5 si BMW M6 Coupé si Cabriolet, prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu sapte trepte si Drivelogic. Pilotul are la dispozitie si functia Launch Control pentru acceleratie maximă, Low Speed Assistance pentru un plus de confort si functia Auto Start-Stop pentru reducerea consumului de carburant.

În cazul unei accelerări dinamice la iesirea din viraje, precum si pe drumuri dificile sau în condiții meteo extreme, diferențialul M activ cu patinare limitata de pe puntea spate, controlat electronic, conlucrează cu sistemul   Dynamic Stability Control (DSC) și distribuie puterea motorului între cele două roti pentru maximizarea tracțiunii.

Ca si in cazul suratelor sale BMW M5 si BMW M6 Coupé si Cabriolet, BMW M6 Gran Coupé dispune ca echipare standard  de versiunea M a sistemului Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) și direcția asistată mecanic si cu raport variabil, cu functie M Servotronic. Exista posibilitatea de a se comanda optional un sistem de frânare cu frâne M din carbon si ceramică.

Posibilitatile de reglare a setarilor in functie de preferintele personale ale pilotului sunt si ele similare cu cele de la BMW M5 si BMW M6 Coupé si Cabriolet. Pe consola centrală de la BMW M6 Gran Coupé,  în jurul schimbătorului de viteze, se află butoanele cu ajutorul cărora sunt configurate sistemul de propulsie si sasiul, modul DSC, caracteristicile de performantă ale motorului, setarile Dynamic Damper Control, reactiile M Servotronic si programul de schimbare M DCT Drivelogic. Setarile preferate pot fi memorate cu unul dintre cele două butoane M Drive de pe volanul multifunctional.

Acoperisul lui BMW M6 Gran Coupé este din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP – tehnologia folosita pentru capota si scaunele scoica ale editiei limitate BMW M3 CRT si perfectionata continuu pentru viitoarele BMW i3 si i8), pentru a obtine un centru de greutate mai coborit fata de BMW M5. Fata de BMW M6 Coupé, spatiul interior mai marepermite celor doi pasageri din spate să se bucure de un confort sporit la bordul BMW M6 Gran Coupé, iar pentru călătorii scurte este disponibil si un al treilea loc în spate. Spătarul banchetei poate fi divizat si rabatat în raport 40:60 pentru a extinde capacitatea portbagajului de la 460 la 1.265 de litri. Din lateral, primul coupé cu patru usi din istoria BMW M GmbH se distinge clar de BMW M6 Coupé datorită usilor spate si ampatamentului mai lung cu 113 milimetri, de care beneficiaza pasagerii din spate.

BMW M6 Gran Coupé

Dotarea standard a modelului BMW M6 Gran Coupé include tapițerie cu piele Merino, cu conținut extins, jante M de 20 de țoli, din aliaj ușor, piele, scaune încălzite pentru conducător și pasagerul din dreapta, oglinzi retrovizoare (interioară și exterioare) cu efect automat anti-orbire, sistem de alarmă și radio BMW Professional cu difuzoare Hi-Fi. Ca alternativă la aerul condiționat cu reglaj pe două zone este disponibil un sistem cu patru zone cu panou de control la locurile din spate. Pe lista de opționale  figurează scaune M multifuncționale, scaune spate încălzite, Comfort Access, volan încălzit, funcție Soft Close Automatic pentru uși, jaluzele operate electric, noua generație a sistemului de navigație Professional și sistem de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.

BMW M6 Gran Coupé dispune de o varietate de funcții BMW ConnectedDrive, precum BMW M Head-Up Display, Park Distance Control (control al distantei de parcare), cameră pentru mers înapoi, High Beam Assistant (asistare a fazei lungi), Speed Limit Info (informare cu privire la limita de viteză), Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Surround View si BMW Night Vision cu recunoaștere a pietonilor. Clienții îsi pot integra terminalele Apple iPhone sau alte terminale smartphone si pot utiliza serviciile bazate pe internet când sunt la bord.

Prețul pentru noul BMW M6 Gran Coupé în Germania este cu 4.800 EUR (inclusiv TVA) mai mare decât cel al lui BMW M6 Coupé și cu 25.500 EUR (inclusiv TVA) mai mare decât cel al lui BMW M5. In privința diferențelor intre BMW M5 și BMW M6 Coupé, cei de la Car and Driver și-au exprimat opinia în cadrul unui interesant comparativ. Astfel, fara a nega performantele cu totul impresionante ale lui BMW M5, BMW M6 Coupé s-a dovedit a fi putin mai sportiv si mai dinamic, fiind mai ușor (1925 kg fata de 1945 kg pentru M5) si mai putin supus efectelor inertiei. BMW M6 Gran Coupé atinge o greutate de 1950 kg, mai mare decât BMW M5 (1945 kg) și are dimensiuni mai mari decât acesta, asa ca rămâne de văzut cum se va comporta din punct de vedere dinamic și dacă linia speciala și exclusivista va justifica în fata clienților diferența de preț fata de BMW M5.