Peugeot prezinta noua berlina compacta 301 destinata pietelor emergente

0
853

Peugeot a dat publicitatii o serie de informatii si fotografii ale noului sau model Peugeot 301, o berlina in trei volume, de clasa compacta, destinata in principal pietelor emergente. Este daca vreti un fel de Fluence al lui Peugeot.  Conform declaratiilor producatorului francez, Peugeot 301 este proiectat si destinat pentru pietele in care conditiile de drum sunt foarte dificile si unde spatiul interior generos este un criteriu foarte important. In acest sens, Peugeot doreste ca noul 301 sa devina referinta segmentului in privinta spatiului interior, a fiabilitatii si rezistentei la uzura si la utilizarea in conditii nefavorabile.

In definirea specificatiilor masinii, inginerii marcii franceze au luat in calcul rularea pe drumuri de calitate proasta, in zone cu clima extrema(calduri foarte mari sau temperaturi foarte scazute, umiditate ridicata etc.). Prototipurile modelului 301 au fost testate extensiv, rulind zeci de mii de kilometri pe mai multe continente ale lumii. În total, prototipurile de teste au parcurs peste 4 milioane de kilometri.

Printre caracteristicile de conceptie si proiectare ale modelului 301, bazate pe experiența de peste o sută de ani în fabricarea mașinilor a lui Peugeot, putem mentiona:

  • Tren de rulare conceput pentru exploatarea în condiții dure.
  • Asamblari filetate pentru un număr foarte mare de subansambluri pentru a crește rezistenta imbinarilor în condiții de rulare cu regim de vibrații ridicate
  • Protecție sporită la praf și umiditate datorita etansarii duble a habitaclului.
  • Sistem de climatizare supra-dimensionat pentru răcire sau încălzire eficace în condiții climatice extreme.
  • Parbriz cu secțiune inferioară încălzită pentru zonele reci.

In privinta elementelor de design si de detalii  ale asamblarii, a fost luat de model Peugeot-ul 508, renumit pentru calitatea perceputa. Peugeot 301 promite un standard de calitate ridicat al asamblărilor și finisarii in general. Modelul va fi consturit la uzina de la Vigo.

Spatiul din habitaclu și volumul portbagajului au constituit două obiective majore, ele fiind legate de cerintele utilizatorilor din pietele emergente, care vor cit mai mult spatiu util la un pret de achizitie dat. 301 este conceput sa fie un autovehicul utilizat de intreaga familie, ocupat cu pasageri in mod frecvent pe bancheta din spate.  Pentru a asigura spatiul necesar, Peugeot 301 are o lungime totală de 4,44 m si un ampatamentul de 2,65 m, cel mai mare din segment.  Volumul portbagajului este de 640 litri (506 dm3 conform VDA 210).

Peugeot 301 va fi pus în vânzare pe 1 Noiembrie în Turcia, Europa Centrală și de Est, Rusia, Ucraina, Grecia, Magreb, și Orientul Mijlociu. Va fi disponibil de asemenea în câteva țări africane si pe anumite piețe din America Latina și China.

Desi comunicatul Peugeot nu mentioneaza nimic despre motorizarile lui Peugeot 301, informatiile din presa auto contureaza o oferta formata din trei motorizari fara mari pretentii la capitolul performante sau tehnologie de ultima ora, dar verificata la proba fiabilitatii si rezistentei. Este vorba despre motoarele pe benzina VTi de 1.2 şi 1.6 litri, cu 71, respectiv 115 cai putere, şi despre dieselul e-HDi de 1.6 litri şi 92 de cai putere. Versiunea diesel va fi disponibila si intr-o varianta echipata cu o cutie manuala robotizata.