PREMIERA: Mercedes S-Class Coupé, urmasul lui Mercedes CL

0

Mercedes-Benz a prezentat saptamina aceasta primele imagini si informatii oficiale despre noul sau model, Mercedes S-Class Coupé – modelul coupé al clasei S revienind astfel la denumirea de S-Class Coupé folosita la inceputul anulor \’90, dupa ce ultimele generatii au fost cunoscute sub denumirea de Mercedes CL.

Istoria modelelor Coupé de mari dimensiuni de la Mercedes-Benz dupa cel de-al doilea razboi mondial incepe din 1952, cind Mercedes a lansat legendarul sau model 300 S Coupé, considerat “o masina pentru elitele vremii“. Acesta a fost urmat in 1956 de modelul 220 S Coupé din seriaW 180, care a stirnit senzatie datorita caroseriei sale autoportante. Din 1961 pina in 1971 rolul Coupé-urilor mari in gama Mercedes a fost preluat de silueta lunga si eleganta a modelelor seria W111/W112 care au atras 29.918 clienti, acestia putand opta intr modelele cu 6 cilindri tip 220 SE Coupé si modelele tip 280 SE 3.5 Coupé cu 8 cilindri. Pe baza modelului S-Class din 1981 a fost oferita gama de modele SEC Coupé din seria C 216 care au ramas in oferta producatorului din Stuttgart pentru 10 ani, fiind vindute pin peste 74.000 exemplare. In 1992, modelul succesor (seria C 140) a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva, acesta fiind si oferit pentru prima data intr-o versiune S 600 Coupé cu un motor cu 12 cilindri si 394 CP. Este vorba de modelul pe care a debutat in premiera mondiala sistemul ESP (Electronic Stability Program) in 1995. Mai tirziu, acest coupé a fost redenumit “CL-Class”. Urmatorul model in linia de urmasi a noului S-Class Coupé, a fost prezentat in martie 1999, prezentand in premiera mondiala premiere inovatoare ca suspensia ABC (Active Body Control) si farurile bi-xenon. Predecesorul actualului Mercedes S-Class Coupé a fost lansat in 2006, si a introdus in premiera sistemul de protectie si franare PRE-SAFE precum si sistemul de iluminare Intelligent Light System cu 5 functii.

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupé Edition 1 (C 217) 2013

Dar sa ne oprim aici cu istoria si sa vedem ce ne asteapta in viitor. Noul Mercedes S-Class Coupé va fi prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva in Martie si va fi disponibil la vinzare in reteaua de dealeri in partea a doua a anului 2014. Intr-o prima etapa, modelul va fi disponibil cu o singura motorizare si anume motorul pe benzina V8 biturbo de 4.663 cmc, purtind indicativul S500 Coupé. Puterea lui S500 Coupé este de 455 CP iar cuplul motor maxim de 700 Nm. S500 Coupé va fi echipat standard cu un sistem de evacuare conceput special, cu supape controlate electronic, pentru a imbunatati experienta emotionala a conducerii sportive. Modelul S500 Coupé va fi disponibil si intr-o versiune echipata cu tractiunea integrala 4Matic.

La capitolul premiere mondiale, noul Mercedes S-Class Coupé inaugureaza o noua suspensie Magic Body Control, sub forma unei “suspensii cu ochi”, care pe linga sistemul Active Body Control (ABC) si functia de scanare a soselei (Road Surface Scan), este prevazuta cu o functie speciala anti-ruliu. Este vorba de primul astfel de sistem pentru un vehicul de serie: practic Coupé-ul se inclina in curbe precum un motociclist sau un schior, reducind acceleratia laterala asupra ocupantilor si crescand placerea de a conduce si confortul pe un drum virajat. Practic, sistemul de suspensie identifica curbele pe o distanta de 15 metri in fata masinii, folosind atit camerele de luat vederi integrate in partea de sus a parbrizului si un senzor de aceleratie transversala. Functia de reducere a ruliului poate fi selectate ca unul din cele trei moduri de conducere folosind butonul ABC si este activa la viteze intre 30 si 180 km/h.

Noul Mercedes S-Class Coupé este disponibil cu numeroase sisteme de asistenta cunoscute de la limuzina S-Class care ofera o experienta de a conduce mai confortabila si mai sigura. Sistemul “Intelligent Drive” include, printre altele, sistemul de frinare PRE-SAFE cu detectarea pietonilor, sistemul DISTRONIC PLUS with asistenta la directie si Stop&Go Pilot, sistemul BAS PLUS cu asistenta la jonctiuni, Active Lane Keeping Assist, Adaptive High-beam Assist Plus si Night View Assist Plus. Sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ofera o functie suplimentara pe linga asistentul de frinare adaptiva, care asigura evitarea coliziunilor de la o viteze de 7 km/h: daca un pericol de coliziune persista si soferul nu raspunde, sistemul poate sa actioneze singur frina la viteze de pina la 105 km/h, reducind severitatea efectelor unei coliziuni cu vehiculele mai incete sau oprite pe loc. Sistemul de asemenea frineaza ca raspuns la vehiculele stationare la viteze de pina la 50 km/h si este capabil sa previna coliziunile cu vehicului din fata la viteze de pina la 40 km/h.

Ca si in cazul limuzinei S-Class, sistemul PRE-SAFE de protectie a pasagerilor a fost extins prin includerea lui PRE-SAFE PLUS, care poate recunoaste o coliziune iminenta cu vehiculul din fata si poate preveni traficul din spatele masinii prin aprinderea luminilor de avarie la o frecventa intermitenta marita. Daca pericolul coliziunii persista, sistemul poate de asemenea sa aplice frina de mina pe vehicolul in stationare minimizind riscul de ranire la nivelul coloanei si a gitului reducind saltul inainte cauzat de un impact din partea din spate.

Numeroase echipamente optionale sunt disponibile pentru a transforma interiorul li Mercedes S-Class Coupé intr-un loc extrem de luxos si confortabil. De exemplu, pachetul AIR-BALANCE incluzind componentele “fragrancing” si “ionisation” este disponbil, precum si consola centrala incalzita ca pare a pachetului Warmth Comfort. In cazul in care vehiculul este echipat cu sistemul optional Seat Confort, scaunele din fata  sunt prevazute cu functia de masaj ENERGIZING bazata pe principiul pietrelor fierbinti. In cooperare cu specialistii in sisteme audio de virf Burmester, doua sisteme speciale de top au fost dezvoltate, si anume sistemul de sunet surround Burmester si sistemul de sunet surround 3D High-End Burmester.

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupé Edition 1 (C 217) 2013

La capitolul design, noul Mercedes S-Class Coupé intruchipeaza ultimele tendinte de design ale gamei Mercedes-Benz interpretate intr-o cheie cu accent pe puritatea liniei, senzualitate si eleganta. Scopul final al designerilor a fost acela de a crea contururi clare si suprafete armonioasa care sa reflecte orientarea high-tech a modelului dar si sa exprime emotie si atractie. Interventiile cu linii de design suplimentare pe forma initiala sunt minimale. Rezutatul este foarte placut, elegant dar si dinamic, chiar daca unii vor spune ca partea din fata seamana cu noul C-Class in versiune AMG sau partea din spate aminteste de Renault Laguna Coupé. Oricum, design-ul are meritul de a face ca masina sa para mai compacta decit este in realitate –  avind un ampatament de 2.94 m, Coupé-ul are 5.03 m lungime, 1.90 m latime si o inaltime de 1.41 m.

Farurile cu full-LED echipate cu “sprincenele” devenite iconice, pe post de daytime running lights confera o prestanta deosebita si distinctiva. In combinatie cu sistemul de iluminare cu LED Intelligent Light System, disponibil standard, noul Mercedes S-Class Coupé  are niste faruri unicat, prevazute cu 47 de cristale Swarovski: 17 cristale angulare care formeaza luminile daytime running lamps in forma de flacara iar 30 de cristale rotunde formeaza indicatorul de schimbare a directiei.  Infatisarea specifica coupé-urilor Mercedes este intregita de portierele fara rama la geamuri.

Mercedes S-Class Coupé este echipat cu un plafon panoramic care cuprinde doua treimi din intregul acoperis; cu o suprafata de 1.32 m2, este cu aproape 150 % mai mare decit pe modelul precedent. Sistemul MAGIC SKY CONTROL permite schimbarea transparentei acoprerisului, la apasarea unui buton, de la luminos la complet intunecat. Cind este luminos, acoperisul e aproape complet transparent si permite o experienta de tip aer liber chiar si in vremea cea mai rece. Cind este intunecat, transmiterea luminii (procentul de lumina din exterior permisa sa patrunda in interior) este redusa la mai putin de 1 % permitand astfel reducerea incalzirii autovehiculului. In plus, este posibila acoperirea integrala a habitaclului printr-o jaluzea culisanta.

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupé Edition 1 (C 217) 2013

In interiorul noului Mercedes S-Class Coupé regasim tabloul de bord si elementele de design inaugurate de S-Class limuzina, insa cu detalii de finisare, design si materiale specifice care sa desavirseasca ideea de “modern luxury“. Astfel, plansa de bord este pusa in evidenta cu stil de o linie ambientala luminoasa. Noul Coupé beneficiaza de un nou model de volan, Noul Coupé beneficiaza de un nou model de volan, “Super Sport” care impresioneaza prin bratele sale galvsanizate care creaza o impresie de profunzime pentru volan. Toate cotierele si capacele spatiilor de depozitare sunt acoperite cu piele fina. Aeratoarele, comutatoarele, bratele care aduc centurile de siguranta spre sofer si pasagerul din fata si trimurile de pe bord sunt finisate intr-o nuanta “Silver Shadow” argintata prin galvanizare, creind o impresie tri-dimensionala a acestora. Touchpad-ul optional poate fi operat folosind scrierea literelor cu degetele pe suprafata acestora. Scaunele spate sunt concepute ca scaune individuale. Optional, se poate comanda tapiteria scaunelor in piele Nappa cu design Exclusive, avind un model in forma de diamant pe spatare si sezut. Noile culori de interior cum ar fi bengal red, saddle brown si porcelain permit o mai mare individualizare a interiorului, ca si iluminarea ambientala a interiorulului cu 7 tipuri diferite de ambiante.

Ca si la noul Mercedes C-Class, sistemul head-up display este disponibil optional, aducind informatiile importante in cimpul vizual al soferului, proiectate pe parbriz pentru a fi vizualizate fara distragerea atentiei de la situatiile din trafic. Sistemul prezinta informatiile privind viteza vehiculului, limitele de viteza, instructiunile de navigatie si mesajele sistemelor de asistare a soferului in conducere.