Premiere Peugeot la Salonul de la Geneva

0
485

Peugeot continua ofensiva sa in materie de produs si de tehnologie, prezentand o serie de noutati in standul sau de la cea de-a 84 ediții a Salonului Auto de la Geneva:  este vorba de noile modele PEUGEOT 108 şi PEUGEOT 308 SW; noua motorizare pe benzină PureTech de 1.2 litri în 3 cilindri; noile motorizări Blue-HDi Diesel Hybrid (cu tehnologie de reducere a emisiilor Diesel Euro 6) şi nu în ultimul rând, conceptul 2008 Hybrid Air, precum si modelele RCZ R, 308 R şi 208 T16 Pikes Peak menite sa arate angajamentul marcii Peugeot pentru ideea de emotie in domeniul auto. Noile modele completeaza cea mai tinara gama de modele Peugeot din istoria marcii. Dar sa vedem mai in detaliu in ce constau aceste premiere Peugeot la Salonul de la Geneva.

108_1402styp007 resized

Peugeot 108 este modelul care va inlocui, incepind cu vara lui 2014 modelul mini Peugeot 107, un model important pentru marca Peugeot care a fost vindut in peste 800.000 de unitati. Modelul de segment A reprezinta un pariu important pentru Peugeot, deoarece acest segment dinamic reprezintă în acest moment peste 10% din piața Europeană. Modelul de 3.47 metri lungime, adaptat pentru oraş, va avea pe linga versiunile hatchback cu 3, respectiv 5 uși (similar cu Peugeot 107) și o versiune decapotabilă in premiere botezata 108 TOP! Noul Peugeot 108 adopta o linie de design similara cu cea a noului 308, cu linii elegante, precise, faruri complexe in interpretare high-tech si console reduse la minimum. Posibilitatile de personalizare sunt extinse, cu 8 culori pentru caroserie, dintre care două sunt exclusive pentru acest model, precum şi o gama de 3 nuanțe diferite de tapițerie pentru versiunea 108 TOP!

108_1402styp018b

Ca si recentele noutati ale marcii, reprezentate de Peugeot 2008 si noul Peugeot 308, si Peugeot 108 se raliază tendinței de pozitionare up-market a marcii, cu modelele de virf pozitionate inspre zona premium. Complexitatea design-ului exterior se continua si in interior, prin finisare si echiparea de inalt nivel, incluzand touchscreen-ul de 7”, camera video marşarier, butonul Stop/Start asociat Sistemului de Acces și Demaraj fără Cheie, aerul condiționat automat, oglinzile electrice și încălzite, funcția de aprindere automată a farurilor, conectivitatea de înalt nivel si tehnologia Mirror Screen de ultimă generație. Portbagajul este extrem de generos pentru categoria sa cu o capacitate de încărcare cuprinsă între 196 şi 750 litri. La startul vinzarilor, Peugeot 108 va oferi o gamă de patru motorizări pe benzină în 3 cilindri (1.0 e-VTi 68 CP cutie manuală în 5 trepte, 88 g/km CO2, 1.0 VTi 68 CP cutie manuală în 5 trepte 95 g/km de CO2, 1.0 VTi 68 CP cutie pilotată în 5 trepte, 97 g/km CO2 si noua motorizare Puretech 1.2 VTi 82 CP asociată cutiei de viteze manuale în 5 trepte, 99 g/km CO2).

108_1402styp016b resize

Noul break PEUGEOT 308 SW, elegant şi spațios are ambitia de a se poziționa în inima pieței pe strategicul segment C al vehiculelor compacte, care totalizeaza mai mult de o treime din piața europeană. In cadrul acestui segment, autovehiculele break reprezintă 10%. Modelul Peugeot 308 SW urmareste sa continue succesul reportat de noul Peugeot 308 hatchback, care a inregistrat deja peste 46.000 de exemplare comandate până la sfârşitul lunii ianuarie 2014, dintre care peste 40 % sunt pentru echipările superioare.

308 SW

Noul PEUGEOT 308 SW pastreaza doar numele predecesorului său, urmarind sa ofere o alternativă puternică in segmentul break-urilor compacte, capabilă să satisfacă cerințele fundamentale de volum, spațiu şi modularitate si continuand abordarea radicala demarata de noul Peugeot 308 de reducere a greutății, design dinamic, butoane şi comenzi inovatoare, motorizari cu consum de carburant optimizat şi o calitate înalta a finisarii. Noua platformă EMP2 a făcut posibilă păstrarea dimensiunilor generoase (4.58m lungime), cu o spațiozitate şi un volum ridicat de încărcare (de la 610 la 1 660 cu dm VDA, printre cele mai bune de pe piață) și o greutate redusa cu 140 kg comparativ cu predecesorul său. Peugeot 308 SW preia de la versiunea hatchback Peugeot 308 pavilionul vitrat de mari dimensiuni ( 1.69 m2), sistemul de comanda PEUGEOT i-Cockpit, volanul compact tabloul de bord de tip head-up consola centrală înălțată și touchscreen-ul de 9.7 ”. Numeroase sisteme de asistență a condusului sunt disponibile ca optiuni sau echipamente standard pe versiunile superioare, precum Sistemul de Monitorizare a Unghiului Mort, Sistemul dinamic Cruise Control, Sistemul de Alertă Risc de Coliziune, Sistemul de Frânare de Urgență la Coliziune, funcția Park Assist sau farurile Full LED care echipează standard nivelurile superioare.

Aerodinamica optimizată (Cx: 0.28) şi greutatea redusă completează cele două motorizări turbo pe benzină de 1.2 litri şi 1.6 litri capabile să dezvolte între 130 şi 155 CP şi cele patru versiuni de motorizări diesel 1.6 şi 2.0 HDi Diesel, ce dezvoltă între 92 şi 150 CP. O mare parte dintre ele respectă deja noua norma standard de depoluare Euro 6, asigurând noului PEUGEOT 308 SW un nivel al emisiilor extrem de scăzut. Noul propulsor turbo pe benzină PureTech e-THP 130 CP în 3-cilindri de 1.2 litri inregistreaza un nivel al emisiilor de CO2 sub 109 g/km, în timp ce noua versiune Blue HDi 1.6litri 120 CP asociată cutiei de viteze manuale în 6 trepte consumă doar 3.2 l/100km (ciclu combinat) echivalând cu 85 g/km emisii CO2 – un nivel record pentru segmentul său. D

De altfel, din punct de vedere al emisiilor medii la nivelul gamei sale de modele, Peugeot ocupă un loc bine meritat pe podiumul Europei, numărându-se printre cele mai curate mărci, cu 115.2 g/km comparativ cu 121.6 g/km în 2012. La acest rezultat contribuie si noul motor PureTech cu 3 cilindri si 1.2 litri e-THP de 130 CP introdus pe noul PEUGEOT 308 e-THP 1.2. Motorul beneficiaza de un sistem de injectie directa si turboalimentare, asociate unei cutii de viteze manuale în 6 rapoarte. Sistemul de injecție directă de înaltă presiune (200 bar) şi noua generație turbo asigură un raspuns prompt la cele mai mici turatyii. Cu un cuplu maxim de 230 Nm dezvoltat la o turatie de 1750 rpm, motorizarea oferă cel mai bun raport turație mică/cuplu maxim de pe piață.

Tot in directia sustinerii reducerii emisiilor, PEUGEOT prezintă la Geneva noua tehnologie de reducere a emisiilor BlueHDi Diesel ce echipează deja o mare parte din versiunile PEUGEOT 308, 308 SW şi 508. Asociind în premieră SCR (Reducerea Catalitică Selectivă) cu filtrul de particule cu aditivare, tehnologia permite reducerea noxelor emise de motorizările Diesel cu până la 90%, un consum şi un nivel al emisiilor CO2 optimizat, eliminând cu 99.9 % particulele. Tehnologia BlueHDi este deja conformă normei de depoluare Euro 6 şi urmează să echipeze treptat toate motorizările Diesel ale Mărcii. Rezultatul foarte bun in materie de emisii de CO2 la nivelul gamei este obtinut si datorita modelelor 3008 Hybrid4, 508 RXH şi 508 Hybrid4. Cele trei modele Hybrid4 au atras deja peste 36,000 clienți. Cu o putere combinată de 200 CP dezvoltată de motorizările Diesel de 2.0 cu filtru de particule şi un motor electric poziționat în spate, modelele Hybrid4 propun 4 moduri  de functionare (automatic, ZEV, sport şi 4WD) şi emisii CO2 pornind de la 85 g/km.

Cu noul model 2008 Hybrid Air, Peugeot aduce o tehnologie inovatoare bazata pe combinarea functionarii unui motor pe benzina cu un sistem de propulsie bazat pe aer comprimat, urmarind atingerea obiectivului de a reduce consumul de carburant la doar 2.0 litri/100 km. Astfel, sistemul de propulsie bazat pe aer comprimat va asista sau chiar va inlocui motorizarea pe benzina in etapele cu consum mare de energie: demararea si accelerarea.

Tehnologia foloseste anumite componente noi in domeniul industriei auto, dar testate la nivel larg in alte sectoare precum aeronautica. Hybrid Air contine:
– un rezervor cu aer presurizat, fixat dedesubtul caroseriei in tunelul central;
– un rezervor de presiune scazuta gazduit pe traversa de suspensie spate, ce functioneaza ca un vas de expansiune;
– o unitate hidraulica ce contine un motor si o pompa, gazduite sub capota, pe transmisie.

Unul dintre principalele avantaje ale tehnologiei Hybrid Air este acela ca este compatibila cu platforma existenta. Prin urmare spatiul pentru pasageri, modularitatea si dimensiunea rezervorului de carburant raman neschimbate. Sistemul permite rularea in oras pe modul Air (ZEV) 80% din timp, fara a consuma nici un litru de carburant, ceea ce conduce la o reducere de peste 40 % a consumului de carburant in regim urban.

In sfirsit dar nu in cele din urma, la standul Peugeot din cadrul Salonului Auto de la Geneva, vizitatorii au prilejul de a admira o serie de vehicule reprezentative pentru expertiza mărcii în materie de design şi senzații la volan. Exclusivistul Peugeot RCZ R, o versiune restilizată a emblematicului coupe sport RCZ, care a atras deja admirația a peste 57.000 entuziaşti, a devenit de la lansarea de la începutul anului, cel mai puternic vehicul de serie din istoria mărcii, fiind propulsat de noua motorizare de 1.6 litri 270 CP – un record de putere litrica pe segmentul său, aceasta este conformă normei Euro 6 cu un nivel al emisiilor de doar 145 g/km, poziționând astfel RCZ-ul R la un nivel excepțional de performanță şi eficiență combinate cu o tinuta de drum sportiva foarte buna grație suspensiei specifice asociate diferențialului cu alunecare limitată. Este de asteptat ca motorizarea lui RCZ R sa se regaseasca si pe o viitoare versiune sportiva a lui Peugeot 308, prefigurata de conceptul 308 R.

308 R

Aceste modele sportive sunt austinute si de performantele sportive realizate in 2013 de Peugeot Sport, cu versiunile de curse ale lui Peugeot 208 (pozitionat pe podiumul segmentului B hatchback în Europa). Fără îndoială, publicul elvețian si nu numai va putea sa admire versiunea 208 T16 Pikes Peak care marcheaza 25 ani de la prima victorie a lui Ari Vatanen în faimoasa cursă americană la bordul 405 T 16. La bordul legendarului 208 T 16 Pikes Peak, ultima versiune 208, (V6 bi-turbo de 3.2l litri, 875 Cp pentru 875 kilograme, atingând suta de kilometri în 1.8 secunde) Sebastien Loeb a doborit in 2013 recordul pe 20 km de urcare în 8 minute 13.378 secunde.