PREMIERA: Noua generatie Citroën C4 Picasso

0

Citroën a prezentat in premiera primele informatii si fotografii oficiale ale noului Citroën C4 Picasso, care urmeaza sa fie lansat în Franta, în iunie 2013. Reprezentant al conceptului tehnologic CITROËN Créative, si preluind in mare masura liniile stilistice ale conceptului Technospace, noul  Citroën C4 Picasso marcheaza o noua etapa pentru marca Citroën, printr-un design puternic, expresiv, caracterizat de liniile dinamice si farurile high-tech cu LED-uri 3D, care devin incet, incet, un must have si un stil interior generos, cu o ambianta luminoasa pusa in valoare prin materiale de calitate. Tot la capitolul interior, noul CITROËN C4 Picasso promite o experienta de calatorie pentru pasageri de înaltă clasa gratie scaunului confortabil Relax, ce îmbunatateste confortul picioarelor.

Capitolul tehnologie este reprezentat de noutati precum interfata full-touch si ecranul panoramic HD de 12”, combinate cu echipamente tehnologice proiectate pentru pentru o experienta la volan usoara si relaxata, precum sistemul 360 Vision (disponibil din a doua jumatate a anului 2013), Park Assist sau active cruise control si centuri active.

Din punct de vedere tehnic, noul  CITROËN C4 Picasso are la bază EMP2 (Efficient Modular Platform 2), noua platformă a Grupului PSA, combinind liniile exterioare compacte (lungime: 4.43m / latime: 1.83m / inaltime: 1.61 m) cu habitaclul spatios si o capacitate a portbagajului record (537 litri VDA). Greutatea este redusa cu 140 kg comparativ cu generatia anterioară, ceea ce in combinatie cu aerodinamica optimizată (CdA 0.71) si o gamă de motorizări mult mai eficiente permite o reducere substantiala a emisiilor poluante, si aici se cuvine mentionata în special versiunea e-HDi 90 Airdream, ce emite sub 98 g/km de CO2, un record pentru această categorie.  Noul CITROËN C4 Picasso va fi de asemenea primul model al marcii franceze echipat cu motorizarea BlueHDi 150 CP (disponibil din a doua jumatate a anului 2013), conformă normei Euro 6 si care integrează de asemenea modulul SCR (reductie catalitică selectivă).

13026005

La capitolul design exterior, putem spune ca noul CITROËN C4 PICASSO prezinta o noua orientare de design pentru marca Citroën, beneficiind de avantajele oferite de platforma EMP2: consola fată redusă (-70 mm), blocul motor si podeaua coborâte (între -40 mm si -50 mm la motor, si -20 mm la podea) si ecartament mărit (+82 mm în partea din fată +31 mm în spate).  Designerul Fréderic Soubirou, responsabil de noul CITROËN C4 Picasso, mentioneaza , semnătura laterală ca prim-element definitoriul al liniei de design, adica forma C din crom care întăreste personalitatea lateralelor , evidentiind în acelasi timp spatiul generos de care se bucură atât pasagerii din fată, cât si cei din spate. Noua ni se pare totusi ca linia respectiva cromata este cam mare si cam lata, mai ales considerind si finetea panourilor sculptate ale liniei laterale, sugerind dinamism si forta.

Partea frontală reprezintă dovada restilizării stilului CITROËN intr-o cheie futurista. Luminile de zi sub forma unei baghete subtiri de tip LED extind linia grilei de radiator, iar cele de ceată adaugă un plus de rafinament semnăturii deosebit de originale.

Conform designerilor francezi, stopurile spate sunt inspirate de concept car-urile Tubik, Survolt si Revolte, si integrează efectul 3D. Noua ne-au adus puternic aminte de anumite creatii Volkswagen si in special noul Volkswagen Golf 7, dar in definitiv modelele au fost dezvoltate relativ in paralel, Golf-ul beneficind de lansarea mai rapida pe piata. Noul hayon dă senzatia de spatiu si fortă, conferind o notă dinamică părrii spate si asigurind un acces facil la portbagaj.

CITROËN C4 Picasso propune o gamă de 7 culori: gri Shark, gri Aluminium, maro Hickory si negru Onyx, rosu Rubi, albastru Teles si albastru Kyanos. Jantele din aliaj cu design original sunt de asemenea disponibile în 3 dimensiuni: 16″, 17″ si 18″.

13K2

In interior noul CITROËN C4 Picasso prezinta o ambiantă remarcabilă, cu o senzatie de spatiu amplificată de parbrizul panoramic si plafonul vitrat vast, ce umple întregul autovehicul de lumină. Ca si la generatia anterioară de autovehicule, cabina se poate lăuda cu o suprafată vitrată exceptională (5.30 m2). Progrese semnificative au fost realizate si in ceea ce priveste calitatea materialelor si atentia acordată detaliilor. Noul CITROEN C4 Picasso vine echipat cu o interfată complet digitală, foarte de intuitivă si atractivă. Plansa de bord amplă este structurată în jurul a două ecrane pozitionate în sectiunea centrală: un ecran tactil de 7” pe consola centrala a bordului si un ecran panoramic HD de 12” pozitionat sus, sub linia parbrizului. Tastatura tactilă standard de 7”, cu cele sapte taste, controlează toate functiile din interiorul autovehiculului: aerul conditionat bi-zonă, navigatia, sistemul audio, telefonul, functiile de asistentă a condusului.  Ecranul panoramic HD de 12” furnizează date esentiale, necesare condusului si poate fi configurat de către conducătorul auto în orice moment pentru a afisa atât informatiile oferite de sistemul de navigatie, cât si functiile de asistentă în timpul condusului.

Asa cum am mentionat, pentru a face fată provocării CO2, noul CITROËN C4 Picasso este cu 140 kg mai usor fată de predecesorul său. Aceasta “cura de slabire” este rezultatul utilizarii noii platforme EMP2, ce foloseste aluminiu sau elemente din aliaj de otel pentru anumite părti si un planseu spate din material compozit, ce reduce greutatea autovehiculului cu 70 kg, precum si design-ului caroseriei, care reduce cu încă 70 kg greutatea autovehiculului, gratie dimensiunilor optimizate ale exteriorului si utilizării de noi materiale, precum capota din aluminiu si haionul din material compozit.

Greutatea optimizată, completată de aerodinamica deosebită (CdA de 0.71), precum si gama optimizată de motorizări au redus semnificativ emisiile si consumul de carburant. Nivelul emisiilor a scăzut cu aproximativ 30 grame, economisind peste 1 litru la km comparativ cu generatia anterioară a modelului CITROËN C4 Picasso.

În acelasi timp, noul CITROËN C4 Picasso, este primul MPV compact echipat cu motoare cu combustie internă, ce emit mai putin de 100 g/km of CO2. Motorizarea e-HDi 90 Airdream, asociată noii cutii de viteze cu 6 rapoarte, ETG6, emite doar 98 g/km de CO2, cu un consum de 3.8 l/100 km în ciclu combinat, un record pentru categoria sa. Toate motorizarile diesel, exceptind HDi 90 cu transmisie manuala, sunt echipate cu tehnologia Stop&Start.

Motorizarea e-HDi 115 CP are un nivel remarcabil al emisiilor de CO2 de doar 104 gr asociată cutiei de viteze ETG6 (105 grame la cutia manuală) si un consum mixt de 4 l/100 km. Cutia de viteze ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 viteze), o versiune imbunatatita a transmisiei manuale robotizate fara ambreiaj a lui Citroen, ofera o performanta optimizată, putind fi asociată motorizărilor e-HDi 90 CP si e-HDi 115 CP. Cu ETG6, conducătorii auto pot trece de pe modul manual pe cel automat în orice moment, în functie de conditiile de rulare. Noua cutie integrează o functie de anti-patinare, iar cursa pedalei este optimizată pentru a reduce forta, în special pentru o demarare calmă si un plus de manevrabilitate. Schimbarea rapoartelor de viteză devine mai precisă, prin impulsul dat de conducătorul auto, pentru un plus de performantă si confort. Gama de cutii de viteze va fi completată de cutia automată în 6 rapoarte, disponibilă din prima jumătate a anului 2014.

Noul CITROËN C4 Picasso va fi primul model echipat cu motorizarea BlueHDi conform standardelor Euro 6:  Motorizarea BlueHDi 150 CP emite 110 g/km de CO2 si integrează modulul SCR (reductie catalitică selectivă), în prezent cea mai eficientă tehnologie pentru tratarea NOx (- 90%), reducând emisiile CO2 în orice situatie.