Programul Mercedes-Benz – Fuel Duel, de acum si in Romania

0
544

Începând cu luna mai 2015, Mercedes-Benz Trucks a demarat si in România programul Fuel Duel, un proiect international prin care proprietarii de flote de camioane pentru transport, altele decât cele marca Mercedes-Benz, au ocazia sa testeze modelul Mercedes-Benz Actros, în comparatie cu un model din flota proprie.

Programul Fuel Duel își propune să demonstreze modul în care se poate obtine cel mai bun cost de exploatare cu Actros. Alegerea acestui model se datorează rezultatelor remarcabile obținute din punct de vedere eficienta în exploatare prin consum de combustibil și AdBlue, fiabilitate şi conducere dinamică.

Mercedes-Benz Fuel Duel (2)

În România, trei camioane Actros sunt disponibile pentru competitiile FuelDuel: două modele Actros 1845 LS și un model Actros 1842 LS.

Am ales pentru Fuel Duel o configuraţie comună camioanelor pentru transport de lungă distanţă, pe care noi o întâlnim în cererile clienţilor noştri din România, respectiv motor de 13 litri, două rezervoare, cabina Streamspace 2,5m lăţime cu podea plana si două paturi în cabină. Sunt disponibile două variante de puteri, respectiv 450 CP şi 420 CP, pentru aplicatii diferite în acest tip de transport. Toate cele trei camioane din programul Fuel Duel sunt dotate cu FleetBoard şi Predictive Powertrain Control, cele două sisteme cu ajutorul cărora camioanele pot obtine cel mai bun consum de combustibil. Mai mult, pe întreg parcursul « duelului », consultanţii Mercedes-Benz Driver Training sunt în permanentă legatură cu soferii, oferindu-le sfaturi pentru reducerea consumului, dar şi a gradului de uzură al camioanelor”, a declarat Boris Billich, CEO & Președinte Mercedes-Benz România.

Competențele modelului Actros sunt monitorizate de sistemul FleetBoard, acesta furnizând informații despre localizarea și traseul vehiculului prin conexiune în timp real prin satelit, analiza performanțelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenantă, centralizarea vitezelor și a timpului de condus.

Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseşte hărti digitale şi GPS-ul în combinaţie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidentă atât pentru distanţe lungi, cât şi pentru distanţe mici de drum. Este un sistem de care am auzit pana acum la automobile, fiind inaugurat de modelele Rolls-Royce si extins apoi de BMW la alte modele din gama sa.

Programul Fuel Duel este dedicat proprietarilor de flote de camioane pentru transport international și este structurat în cinci etape: predarea vehiculului, prima etapă de testare, evaluare intermediară, a doua etapă de testare, evaluare finala. La intrarea în programul Fuel Duel, proprietarii de flotă comunica modelul de camion pe care îl vor compara cu Mercedes-Benz Actros și traseul pe care urmează să îl parcurga, furnizând datele oficiale de consum pentru camionul concurent. Predarea vehiculului se face cu suportul Driver Trainerilor Mercedes-Benz, perioada de testare a camioanelor Fuel Duel fiind de 17 zile calendaristice (perioada poate fi extinsa, în anumite situatii, la 22 zile).

Mercedes-Benz Fuel Duel (1)

La finalul fiecărei săptămâni de testare se realizează un raport de monitorizare a rezultatelor, urmărindu-se performantele FleetBoard și dinamica condițiilor de exploatare normale. La încheierea perioadei de testare se prezinta rezultatele obținute și are loc o întâlnire finala cu proprietarul de flotă pentru analizarea concluziilor.

În România, Mercedes-Benz Actros a câștigat deja mai multe competiții Fuel Duel, cu diferente de consum de pana la 1.3l /100km, fata de modelele concurente.

Printre companiile care au acceptat provocarea Fuel Duel se numară și Routier European Transport (RET), cu sediul în județul Cluj. „Înainte de duel am avut așteptări mari de la Actros, având în vedere că aveam un feedback obiectiv despre camion, de la un posesor de Actros. Consumul de combustibil înregistrat de Actros a fost chiar mai bun decât mă așteptam, cu atât mai mult cu cât mașina încă nu avea kilometri parcurși pentru a rula motorul în condiții optime”, a declarat dl. Bogdan Retegan, Managing Partner în cadrul Routier European Transport.

Primul aspect constatat de RET a fost consumul foarte mic de AdBlue, comparativ cu modelul competitor. În cadrul duelului, Actros – încărcat aproape de limita maximă legală admisa – a înregistrat un consum de combustibil de 25.8 l/100 km, cu 0.4 l/100 km mai mult decât camionul concurent, însă dl. Retegan a explicat această diferenta prin faptul ca viteza de deplasare la Actros a fost mai mare de 85 km/h pentru mai mult de 55% din distanța parcursă, dar și prin faptul că Actros a parcurs un traseu mai lung cu aproximativ 500 km în Romania, fata de celălalt camion. De asemenea, dl. Retegan s-a declarat foarte mulțumit de consumul înregistrat de Actros în condițiile date.

Totodată, reprezentanții companiei au apreciat aportul adus de Driver Trainerii Mercedes-Benz la corectarea modului de conducere al soferului, înregistrându-se astfel o scădere semnificativa a consumului de carburant de la o săptămâna la alta.

Derulat în 19 tari din Europa, în cadrul programului Fuel Duel au avut loc până în prezent 1.331 de dueluri, care au generat peste 6,3 milioane de kilometri parcurși și un avantaj de consum pentru Mercedes-Benz Actros de 10.2%. Peste 90% dintre dueluri au fost câștigate de modelul Mercedes-Benz Actros, acesta confruntându-se cu mărci ca Volvo, DAF, Scania, MAN, Renault sau Iveco.

Actros Euro VI este camionul care a confirmat pe deplin nivelul de eficienta, de neegalat în momentul de fata. De asemenea, Actros a depăşit cu succes barierele legate de trecerea la Euro VI, dovedindu-şi avantajele incontestabile în materie de consum de combustibil și fiabilitate, fapt care se confirmă, atât la nivel european, cât și în România, prin volumele ridicate de vânzări realizate încă din primul an de la lansare.