INTRO
La invitatia Trust Motors, importatorul marcii Peugeot in Romania, am avut ocazia de a participa la lansarea oficiala pentru presa auto a lui Peugeot 208 facelift si sa conducem noul model, in versiunile 1.6 BlueHDi 75 CP si 1.2 PureTech 82 CP, pe un traseu pornind din Bucuresti si pana la Conacul dintre Vii din Urlati si inapoi.
Modelele de clasa mica au reprezentat intotdeauna un pilon important al succesului lui Peugeot, pornind de la legendarul Peugeot 205. In total, producatorul din Sochaux a vandut peste 17 milioane de autovehicule de clasa mica, sa ii spunem Seria 200, reprezentata de modelele Peugeot 205, 206, 207, 207+ si 208. In 2012, la lansarea lui Peugeot 208, am avut ocazia sa testam noul model si am fost foarte incantati de acesta, apreciindu-l ca una din ofertele cele mai interesante din cadrul clasei mici.
Dupa 3 ani si peste 1 milion de exemplare vandute, Peugeot aplica un facelift usor modelului sau de clasa mica, accentul fiind pus pe zona de tehnologie (motorizari, echipari high-tech) insotit de o usoara improspatare a design-ului pentru a ii da micului leu munitie noua pentru competitia pe piata auto actuala. Schimbarile nu sunt spectaculoase pentru ca din start Peugeot 208 a fost o masina foarte reusita, insa am fost curiosi sa vedem cum arata si cum se conduce acest Peugeot 208 reloaded, multumindu-i importatorului pentru acesta oportunitate.
EXTERIOR
Restilizarea design-ului exterior este discreta pentru ca modelul lansat in 2012 a avut de la inceput un design foarte reusit. Modificarile stilistice cuprind o bara fata modificata care incorporeaza o grila mai mare, faruri redesenate si stopuri spate modificate cu LED, in design 3D. Modelele incepand cu echiparea Active, precum cele testate de noi, au parte de faruri bi-ton negru/crom cu lumini de pozitie LED. De asemenea, sunt disponibile noi design-uri pentru jantele de aliaj in cazul echiparii cu acest optional.
Tot sub aspectul noutatilor de design, sunt disponibile trei nuante noi de vopsea: nuanta de lansare a modelului 208 facelift, portocaliul din imaginile din galeria foto, botezata Power Orange si doua nuante de vopsea texturata, Ice Grey si Ice Silver, care ofera un finisaj mat si satinat si a caror aparenta de culoare difera in functie de variatia de lumina. Peugeot a reusit sa ofere aceste nuante texturate la preturi doar putin mai mari decit o vopsea metalizata (cam 200 EUR in plus) si sustine ca vopseaua in cauza este mult mai rezistenta oferind o protectie suplimentara la zgarieturile fine.
INTERIOR
In interior, modificarile sunt si mai discrete decit in cazul designului exterior. Iarasi spunem ca Peugeot nu avea multe lucruri de corectat, intrucit modelul Peugeot 208 lansat in 2012 se remarca printr-un interior aerisit, cu putine butoane, cu un ecran tactil inedit in segment si cu materiale de o calitate buna. Peugeot a imbunatatit calitatea unor materiale la nivelul bordului si a actualizat software-ul ecranului tactil iCockpit (disponibil de la nivelul de echipare Active) care acum permite prin Connect Apps si acces la internet si adauga functia Mirror Screen care permite conectarea unui smartphone.
Facelift-ul aduce si posibilitatea de a beneficia de noi echipamente tehnologice, cum ar fi sistemul de parcare semiautomat, camera de luat vederi pentru marsarier si sistemul Active City Brake, capabil sa evite coliziunile la viteze mici, în zonele urbane.
De asemenea, sunt oferite doua noi pachete de personalizare pentru interior disponibile optional incepand cu al doilea nivel de echipare, care cuprind scaune sport, difuzoare de aer cromate si ornamente colorate (in culoarea pachetului ales) pentru tapiterie, volan, plansa de bord si panouri portiere:
- Pachetul Menthol White, cu note de alb, urmarind sa ofere o ambianta eleganta si dinamica
- Pachetul Lime Yellow, cu note colorate, pentru o ambianta tinereasca si vesela.
Pozitia la volan este buna, desi in continuare cere putina insistenta gasirea unei pozitii in care sa poti vedea cadranele situate la baza bordului pe deasupra volanului de mic dimensiuni. O data ce te-ai obisnuit, caracterul de inedit al acestei pozitionari dispare.
DINAMICA
Daca la lansarea din 2012 a lui Peugeot 208, accentul in drive-testele initiale pentru presa auto a fost pus pe modelele cu motoare mai mari/mai puternice si dotari mai generoase, in cazul lansarii modelului Peugeot 208 facelift, importatorul Trust Motors a urmarit sa puna in evidenta modelele cu motoare mai mici, care sunt cele mai potrivite si cumparate pentru traficul prin oras. Astfel, am avut ocazia sa conducem doua modele Active echipate cu motorizarile diesel 1.6 BlueHDi de 75 CP si benzina aspirat 1.2 PureTech de 82 CP.
Fata de modelul testat in 2012, am remarcat faptul ca noul Peugeot 208 facelift in combinatie cu jantele de dimensiuni mai mici si balon al anvelopei mai mare devine o masina foarte confortabila, fara rigiditatea suspensiilor pe care am criticat-o atunci. Totusi, stabilitatea la viteze mari si in curbe pe care am laudat-o in 2012 raspunde prezent, si masina continua sa se simta la drum lung ca o masina mai mare din punct de vedere al stabilitatii pe traiectorie.
Sub aspectul motorizarilor, noutatile sunt reprezentate de generalizarea noului propulsor 1.6 BlueHDi in diverse variante de putere (75, 99 si 120 CP) in gama diesel si respectiv oferirea unei versiuni 1.2 PureTech Turbo de 110 CP in virful gamei pe benzina. Noi am testat, asa cum am mentionat si anterior, motorizarile 1.6 BlueHDi de 75 CP si 1.2 PureTech de 82 CP.
Daca motorizarea de 1.2 PureTech ne era cunoscuta din testul pe care l-am facut cu Peugeot 2008 unde ne-a impresionat foarte placut, versiunea BlueHDi 75 CP a reprezentat o noutate si ne-a impresionat placut prin nivelul de zgomot redus si consumul foarte mic. Peugeot declara un consum extraurban de numai 3.0 litri/100 km si un consum mediu de 3.5 litri/100 km pentru aceasta varianta.
De altfel, am pornit testul cu modelul echipat cu motorul 1.6 BlueHDi de 75 CP cu care am reusit sa traversam Bucurestiul din Militari pana in Baneasa la ora 9 dimineata cu un consum mediu de 6.5 litri/100 km cu doua persoane la bord si aerul conditionat pornit, fara a merge la consum. Daca propulsorul este cumpatat la consum si la zgomot, cam acelasi caracter cumpatat si asezat ar trebui sa il aiba si propretarul pentru ca desi masina e suficient de rapida in oras, la viteze mai mari acceleratiile si reprizele devin mai laborioase. Peugeot declara o viteza maxima de 171 km/h si un demaraj 0-100 km/h in 13.3 secunde. Daca e sa privim aceste performante in linie cu cele ale modelelor competitorilor din segment echipate cu motoare diesel de puteri similare, observam ca valorile respective sunt printre cele mai bune, dar obiectiv vorbind daca intentionati sa faceti multe drumuri extraurbane poate ar fi bine sa va uitati si la versiunile superioare de putere ale acestor modele (99 sau 120 CP). Cutia de viteze ni s-a parut mai placuta in folosire decit de exemplu cea de pe modelul 2008 diesel pe care l-am testat in trecut.
Dupa testul cu modelul 1.6 BlueHDi de 75 CP, am fost placut impresionati la intoarcerea de la Urlati de modelul echipat cu motorul 1.2 PureTech cu 3 cilindri de 82 CP, motor pe care l-am remarcat in trecut si pe modelul Peugeot 2008. Acesta se simte mai vioi decit dieselul de 75 CP si urca mai alert in ture, oferind practic performante mai bune decit modelul diesel testat. In plus, motorul aspirat fiind mai usor apasa mai putin pe puntea fata astfel incit masina se simte mai usoara si mai agila – deci daca nu planuiti sa faceti un numar foarte mare de kilometri pe an, benzina de 82 CP ar putea fi o alegere mai inspirata decit dieselul de baza al gamei. Ca bonus, motorul de 3 cilindri are chiar un sunet specific cind urca in ture care are o tenta sportiva si care noua ne-a placut.
BUGET
Peugeot 208 facelift Active 1.2 PureTech 82 CP are un pret de pornire de lista de 12.500 EUR cu TVA iar Peugeot 208 facelift Active 1.6 BlueHDi 75 CP are un pret de pornire de lista de 14.100 EUR cu TVA. In general nivelul de echipare intermediar Active este destul de generos, oferind ca echipamente incluse in echiparea de serie ABS si ESP (standard la orice model), airbag-uri frontale, laterale fata si cortina, detector de presiune pneuri, computer de bord, geamuri fata actionate electric, inchidere centralizata cu telecomanda, regulator si limitator viteza, aer conditionat manual, bluetooth, bancheta rabatabila 1/3-2/3, Ecran tactil (Touch-Screen) + Radio + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan + Priza Jack + USB, Faruri Bi-ton negru/crom + Lumini de zi cu LED, Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si inclazite, proiectoare fata, torpedou refrigerat. La momentul actual, Peugeot deruleaza o promotie de lasare pentru Peugeot 208 facelift care ofera un avantaj client de 3.060 EUR cu TVA inclus alcatuita din prima de casare din programul Rabla de 1.460 EUR cu TVA si o reducere comerciala de 1.600 EUR cu TVA oferita de importatorul Peugeot. Daca in varianta de lista preturile sunt printre cele mai reduse din clasa mica (printre competitorii cu preturi de lista mai mici ne putem gandi numai la Dacia Sandero, Renault Clio sau perechea coreeana Hyundai i20/Kia Rio), luand in considerare si oferta actuala putem spune ca oferta noului Peugeot 208 facelift devine una aproape de nerefuzat pentru cine cauta un model rafinat de clasa mica.
Incepand cu 29 ianuarie 2015, garantia oferita de Peugeot pentru vehiculele de persoane a fost extinsa la 4 ani sau 100.000 km. Garantia antiperforare este de 12 ani iar cea pentru vopsea de 3 ani.
Consumul oficial anuntat de Peugeot pentru Peugeot 208 FL Active 1.6 BlueHDi 75 CP este de 4.2 litri/100 km in parcurs urban, 3 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 3.5 litri/100 km iar pentru Peugeot 208 FL Active 1.2 PureTech 82 CP este de 5.5 litri/100 km in parcurs urban, 3.9 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 4.5 litri.100 km. In realitate, noi am obtinut pe un traseu urban un consum de 6.5 litri/100 km cu modelul 1.6 BlueHDi 75 CP iar pe un traseu extraurban similar am obtinut cu ambele motorizari, atit cea pe benzina cit si cea diesel un consum mediu de 5.7 litri/100 km. Pe autostrada la viteza stabiilizata de 130 km/h consumul se stabilizeaza la un nivel putin sub 6 litri/100 km. Asadar fara a atinge nivelurile din consumurile oficiale, micul leu este econom cu buzunarul atit in versiunea pe benzina cit si in cea diesel. Performantele bune de consum sunt asigurate si de excelentul sistem Start-Stop, in continuare printre cele mai bune de pe piata.
VERDICT
Peugeot 208 Facelift consolideaza rezultatul de 4 stele din totalul de 5 disponibile obtinut la testul initial din 2012. Modelele cu motorizari mai mici se dovedesc si ele foarte interesante, rafinate, economice si placute in conducere, cu un plus pentru vivacitatea propulsorului pe benzina de 1.2 litri si 82 CP. Restilizarea oferita de Peugeot unuia din modelele sale far este fara indoiala reusita, care va contribui la succesului modelului pe piata. Peugeot 208 este o oferta pe care ar trebui sa o ia in calcul orice cumparator potential al unui model de clasa mica, mai cu seama daca este interesat de un plus de rafinament si eleganta. Poate exista modele mai eficiente in termeni seci, poate exista oferte mai ieftine dar micul leu are un charm al sau aparte a carui putere de atractie nu este de subestimat.
rafimanent in functionare, interior spatios, design foarte reusit cu posibilitati de personalizare, consum redus
performante modeste (in special 1.6 BlueHDi 75 CP), ergonomie perfectibila in unele aspecte, cutii doar cu 5 trepte (exceptand modelul diesel de 120 CP).
DATE TEHNICE
Model | Peugeot 208 1.2 PureTech | Peugeot 208 1.6 BlueHDi |
Motorizare | 1.2 PureTech | 1.6 HDi FAP |
Cilindree (cc) | 1.199 | 1.560 |
Numar cilindri | 3 | 4 |
Numar supape | 12 | 16 |
Raport de compresie | 11:1 | 16:1 |
Putere maxima (CP DIN) tr/mn | 82/5.750 | 75/3.500 |
Cuplu maxim (Nm) tr/mn | 118/2.750 | 230/1.750 |
Carburant | benzina | motorina |
Norma de poluare | EURO 6 | EURO 6 |
Cutie de Viteze | manuala 5 trepte | manuala 5 trepte |
Rezervor (l) | 50 | 50 |
Portbagaj (l) min. | 311 | 311 |
Viteza maxima (km/h) | 175 | 171 |
0 – 100 km/h (sec) | 12,2 | 13,3 |
Consum Urban oficial | 5,5l/100km | 4,2l/100km |
Consum Extraurban oficial | 3,9l/100km | 3.0l/100km |
Consum Mixt oficial | 4,5l/100km | 3,5l/100km |
Consum Urban Garajul.ro | 7,3l/100km | 6,5l/100km |
Consum Extraurban Garajul.ro | 5,7l/100km | 5,7l/100km |
Consum Mixt Garajul.ro | 6,5l/100km | 6,1l/100km |
Emisii CO2 (g/km) | 104 | 90 |
Masa proprie (kg) | 975 | 1.075 |
Lungime x Latime x Inaltime (cm) | 3973x1829x1460 | 3973x1829x1460 |
GALERIE FOTO
no images were found