Auto review: Opel Astra 1.9 Cdti – 150 cai si 320nm, 2005, manuala 6 trepte, Cosmo 40.000km

0

Dragos , 22 ani, student

Opel Astra 1.9 Cdti – 150 cai si 320nm, 2005, manuala 6 trepte, Cosmo

Cutie de viteze ( manuala/automata – nr. de trepte) : Manuala 6 trepte

Nr. de km. la achizitionarea auto : 0
Nr. de km in acest moment : 40.000 km
Modalitate de mers (mers sportiv/normal) : normal 60%/sportiv 40%

MOTOR : Motorul este unul din principalii factori care m-au determinat sa-mi achizitionez acesata masina. Caracteristicile de putere si cuplu cat si tehnologia l-au facut la momentul achizitiei un „best buy” pentru mine. Nu a avut nici o problema, nu a consumat ulei iar per total este excelent. In oras uneori ma doare inima sa merg prin trafic umai cu treapa I dar la drum lung face toti banii -consum mic, reprize foarte bune, dupa franari ajunge la viteze de croaziera relativ mari foarte usor. Motorul este remapat de la 18.000 km cu puteri intre 185 (400nm) si 200 (430nm) de cai. Prin apasarea butonului „Sport” de pe bord motorul merge cu alte setari : acceleratia practic se comporta ca una pe cablu raspunsul fiind foarte rapid, lag-ul devine nesemnificativ iar consumul ramane in acelasi limite. Nu prea ai cum sa mergi neutru cu Sport On pentru ca masina este foarte brutala in reactii si deranjant daca mergi asa. Deci sport on -> mers sportiv.

Consum urban : 7-10%
Consum extraurban : 4-8%

TRANSMISIE : A fost o supriza neasteptata pentru mine. Nu a agatat sau nu a vrut o anumita treapta niciodata in cele 20 luni si 40.000 de km. Etajarea este foarte buna si ajuta din plin motorul in obtinerea unui condus dinamic al masinii.

SUSPENSIE : Masina are de fabrica amortizoare reglabile cu gaz prin apasarea unui buton de pe bord (Sport). Practic au o setare tare, fiind sasiu sport, si una foarte tare care aproape nu amortizeaza deloc (Cu Sport On). Desi suspensia este semi-independenta pe spate este setata foarte sportiv iar masina sta excelent pe viraje. Singurul punct negativ observat de mine fata de suspensia independenta pe spate este ca masina „topaie” mai usor la denivelari in curbe si afecteaza stabilitatea. Pe drum fara denivelari insa nu prezinta minusuri. Cu sasiu sport este setata destul de tare ceea ce poate fi pentru unii un inconvenient. Nici un fel de probleme pana acum – nimic schimbat.

FRANARE : Franele sunt excelente datorita faptului ca masina a fost dotata cu discuri mari si pe fata si pe spate. Au 308mm pe fata si 284mm pe spate. Franele sunt ajutate si de amortizoare ajustabile in timp real care in momentul franarii isi schimba taria in functie de starea drumului si greutatea pe punti pentru a echilibra masina cat mai bine si a obtine o franare cat mai eficienta.

EXTERIOR : Culoarea neagra a masinii nu mi-a pus probleme mentinandu-se pana acuma foarte bine. La momentul achizitiei designul masinii mi-a placut cel mai mult in comparatie directa cu celelalte compacte. Este dinamic si sportiv.

INTERIOR : Fara nici o problema de functionalitate . Singurul minus ca nu are spatii e depozitare pentru pahare sau sticle.

PROBLEME : Singura problema avuta a fost unitatea audio care insa a fost schimbata cu alt model care a rezolvat problema pe garantie – motivul : receptia slaba.

SERVICE : Nu stralucit dar peste multe alte service-uri ale altor marci. In cazul meu nu am aut probleme cu nici un service Opel din Bucuresti. Altii s-au mai plans dar la mine a fost bine.

CONCLUZII : Daca ar fi sa aleg din noua mi-as lua exact aceiasi masina tinand cont ca au trecut 20 luni si au aparut modele si motorizari noi in clasa compacta. Este foarte potrivita pentru ce vreau eu : performante dinamice cat mai bune la un consum decent pentru ca merg destul de mult. Daca nu ar fi problema de consum mi-as lua direct Astra OPC. Pentru mine e o placere de oricate ori plec la drum sa conduc aceasta masina.

As mai achizitiona o masina din acest brand (da/nu) : Da

Nota finala – 9/10