Dacia Logan 1.5dCi MCV – Spatiu pentru toata lumea

0
1041

INTRO

Renault a dovedit in decursul ultimilor 10 ani ca relatia sa cu Dacia este una cat se poate de serioasa, succesul international al gamei Logan si al lui Duster fiind dovada clara ca Renault are o viziune foarte  buna asupra conceptului value vs money si stie sa construiasca modele exceptionale cu un pret extrem de abordabil.

Dupa aparitia lui Dokker si a lui Lodgy in gama Dacia, versiunea break a lui Logan a putut reveni la valorile consacrate ale unui break adevarat ne mai fiind nevoie ca acest model sa tina loc si de van si de vehicul comercial. Altfel spus cele doua portiere din spate au lasat locul unui hayon de mari dimensiuni mult mai placut ochiului si mai usor de folosit, iar designul a fost evident dezvoltat plecand de la generatia a doua a lui Logan. Punand accent in continuare pe spatiu interior generos, motorizari eficiente si un pret imbatabil, noul Logan MCV arata mai bine si promite sa devina un succes in special pe piata vest-europeana unde break-urile sunt la mare cautare.

Am testat Dacia Logan MCV cu motorizare 1.5dCi 90 CP si nivel de echipare Laureate.

EXTERIOR

IMG_7794Liniile simple ale primei generatii Logan din 2004 au fost lasate deoparte si acum putem spune ca gama Logan a ajuns la maturitate atat din punct de vedere al versiunilor oferite cat si al aspectului exterior. Chiar daca proportiile au ramas, in mare, aceleasi, multe detalii importante au fost revizuite. Blocurile optice, atat din fata cat si din spate, au un design complet nou, cu geam clar si o forma placuta care, impreuna cu bara fata redesenata, creeaza o noua imagine de marca pentru Dacia.  Partea frontala este acum mai inalta, linia laterala este dominata de forme simple, rotunjite, iar masina pare mult mai bine echilibrata din punct de vedere stilistic. Au fost schimbate si clantele portierelor iar suprafetele vitrate au ramas la fel de generoase. S-a renuntat la elementele de plastic cromate, forma excelenta a oglinzilor retrovizoare de la generatia precedenta a fost pastrata, iar elementele de caroserie par mult mai bine asamblate, lufturile la noul Logan MCV fiind mult mai mici. S-a pastrat solutia rotilor de 15 inch, din aliaj pentru versiunea Laureate. Partea din spate este mai echilibrata decat in trecut, poate doar manerul negru mult prea mare facand usor nota discordanta, insa se asorteaza cu capacul de la busonul de alimentare – si el la fel de mare.

INTERIOR

IMG_20131121_154446

Interiorul lui Logan MCV este preluat in intregime de la versiunea berlina, singura diferenta fiind in partea din spate unde portbagajul incapator si geamurile laterale generoase amplifica si mai mult senzatia de spatiu pentru pasagerii din spate. In fata spatiul este suficient atat la nivelul capului cat si la picioare iar linia mai inalta a plansei de bord te fac cumva sa ai impresia ca si pozitia de condus este ceva mai coborata decat in trecut. Scaunele din Logan MCV prezinta o tapiterie noua, inchisa la culoare si foarte foarte moale ceea ce ajuta la un confort mai ridicat dar ne ridica semne de intrebare asupra rezistentei in timp. Pe mijlocul consolei centrale troneaza sistemul Media Nav pe care l-am laudat de fiecare data cand am avut ocazia si iata ca la aproape 2 ani de la lansare lui pe modelele Dacia, este in continuare cel mai abordabil sistem multimedia cu touchscreen de pe piata. Comenzile geamurilor electrice este in continuare pe consola centrala. Surpriza cea mai mare este pilotul automat cu limitator de viteza, care este optional pe Laureate impreuna cu Pack Securite (400 euro) ce mai contine si senzori de parcare spate si volan imbracat in piele. Materialele folosite la interior nu sunt chiar cele mai bune din clasa dar sunt clar superioare generatiei precedente, par foarte durabile iar asamblarea este facuta cu grija.

DINAMICA

IMG_7850

Motorizarea 1.5dCi de 90 CP  este momentan cea mai puternica din cele disponibile pe gama Logan si este o alegere excelenta pentru MCV avand in vedere ca un break are mari sanse sa circule mult mai incarcat decat o berlina. Fata de generatia precedenta motorul 1.5dCi a fost puternic revizuit si, cu toate ca s-a pastrat in continuare cutia de viteze cu 5 trepte, Logan este acum mai economic si mai putin zgomotos decat in trecut. S-a lucrat serios si la insonorizare insa faptul ca acuma motorul lucreaza in ture mai putine ajuta mult la confortul acustic, mai ales in regim de autostrada.  Cei 90 CP sunt suficienti pentru orice deplasare, reprizele fiind chiar bune. Depasirile din scurt pe drumurile nationale aglomerate nu ridica niciun fel de probleme iar cuplul generos la turatie mica ajuta foarte mult si pe traseele virajate. Tinuta de drum este in continuare orientata clar spre confort insa la limita Logan MCV se dovedeste destul de stabil si de previzibil. Franele sunt in continuare cu tamburi pe spate insa se comporta mai bine decat in trecut. Viteze de croaziera ridicate pe autostrada pot fi sustinute fara probleme insa  demarajele sunt modeste odata ce depasesti 130km/h. Insa pe drumurile nationale, retrogradand in treapta a 4-a sau chiar si a 3-a, se pot obtine reprize destul de bune.

BUGET

IMG_7850

Dacia Logan MCV este o oferta imbatabila in clasa break-urilor subcompacte, cu un pret de 12.700 euro cu TVA pentru 1.5dCi de 90 CP in versiune de top Laureate. Din lista de optionale nu poti sa nu bifezi sistemul Media Nav (300 euro), Pack Securite (400 euro – include senzori de parcare, volan in piele si tempomat) si pana la urma n-ar fi de evitat nici Pack Look (350 euro – include jante aliaj si geamuri electrice spate). De mentionat ca Logan MCV vine cu ABS si ESP in dotare standard si are garantie 3 ani. Pe langa pretul foarte convenabil, Logan MCV uimeste si printrun consum de motorina foarte prietenos. In aglomeratia urbana de la orele de varf Logan MCV a consumat in medie doar 6.5 litri/100km in conditiile in care masina nu a fost deloc neglijata si in permanenta cu AC pornit. La drum intins, cu un stil de condus normal, media de consum s-a invartit in jurul valorii de 4.5 litri/100km. Doar mersul mult si in mare graba pe autostrada poate ridica media de consum pe la 5.5 litri/100km.

VERDICT

4 out of 5 stars (2)

IMG_7882

Dacia Logan este in mod clar un succes din toate punctele de vedere iar versiunea break MCV nu putea fi altfel. Acum putem intradevar vorbi despre un break adevarat, spatiu generos atat pentru pasageri cat si pentru bagaje, un hayon de dimensiuni mari pentru un acces facil, un interior puternic revizuit cu un sistem multimedia exceptional, motorizare diesel suficient de puternica si foarte foarte economica, totul la un pret imbatabil. Materialele la interior nu sunt chiar cele mai placute la atingere insa sunt durabile si bine asamblate iar scaunele sunt mult prea moi insa garda la sol generoasa, costurile mici de exploatare si garantia de 3 ani sunt marile atuuri ale lui Logan MCV.

PLUS - garajul.ro pret, spatiu interior, consumMINUS garajul.ro calitate interior, ruliu

DATE TEHNICE

DACIA LOGAN MCV
Motorizare 1.5dCi
Cilindree (cc) 1.461
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 90 CP/3.750
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 220 Nm/1.750
Carburant motorina
Norma de poluare EURO 5
Cutie de Viteze manuala 5 trepte
Rezervor (l) 50
Portbagaj (l) min. 573
Viteza maxima (km/h) 167
0 – 100 km/h (sec) 13.0
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 6.5
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 4.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 5
Emisii CO2 (g/km) 95
Masa proprie (kg) 1.165
Lungime x Latime x Inaltime (mm) 4.494/1.733/1.518

 

GALERIE FOTO