Volkswagen Golf Trendline 1.6TDI 105CP Campion absolut

0

 

Intro

Dupa fix 40 de ani de cariera, Volkswagen Golf nu mai are nevoie de nicio prezentare, putem spune doar ca este mai in forma ca niciodata si tinteste spre sefia clasei compacte

Golf este cel mai bine vandut model Volkswagen si al doilea cel mai vandut autoturism din lume. Ajuns la a saptea generatie, Golf este in continuare un conservator in ceea ce priveste designul insa ascunde pe sub haine cea mai noua gaselnita inginereasca a celor de la VAG – noua platforma modulara MQB – care, promit ei, este cel putin senzationala si, pe langa o reducere evidenta de costuri, aduce si o flexibilitate nemaintalnita pana acum. Practic si cu cuvinte simple, aceasta platforma da mult mai multa libertate de miscare inginerilor si designerilor, putand fi utilizata pe o plaja mult mai larga de modele. Dupa experienta de drive test avuta cu Audi A3 Sportback, Skoda Octavia si Seat Leon,  ne-am dat seama ca VAG este in continuare parintele platformelor comune: cele trei masini sunt facute din acelasi material dar au  croiala diferita. Paradoxul cel mare este ca si arata foarte diferit, nu doar au temperamente diferite.

Cand ajungi number one asteptarile sunt foarte mari, presiunea concurentei este acerba si devine din ce in ce mai usor sa gresesti. Am vrut sa vedem daca Golf inca mai are de spus ultimul cuvant in clasa compacta si am luat la test Golf VII Trendline 1.6TDI 105CP cu cutie manuala in 5 trepte.

IMG_7733

Exterior

Rautaciosii spun ca Golf este neschimbat de peste 30 de ani, fanii insa adora forma si designul care au consacrat acest model, iar faptul ca la fiecare generatie nou lansata showroom-urile sunt asaltate de clienti cu cec-ul in mana spune tot. Volkswagen, chiar daca ar vrea sa faca vreo revolutie de design si tot nu ar putea, pentru ca nu ai cum sa schimbi radical ceva ce se vinde extraordinar de bine. Caroseria in doua volume, hatchback, cu motor si tractiune fata a facut senzatie in 1974 iar dimensiunile au crescut simtitor de la o generatie la alta. Singura schimbare mai consistenta, din punct de vedere al designului, consider ca a fost in 2003 odata cu lansarea lui Golf V, cand campionul clasei compacte a devenit mai corpolent, mai spatios si mai serios ca niciodata. Diferentele intre modelul din 2003 si cel de astazi nu sunt radicale chiar aproape toate elementele de caroserie sunt noi. Grupurile optice au intrat la dieta, avand astazi o forma mult mai angulara, linia laterala a primit nervuri noi, clantele au fost redesenate, capota este mai bine definita si dimensiunile foarte putin modificate. Suprafata vitrata este mare iar clanta de la portbagaj ascunde camera video pentru mersul cu spatele.

IMG_7750

Interior

Interiorul lui VW Golf 7 este exact asa cum ti-ai fi imaginat: sobru, excelent asamblat si cu materiale placute la atingere si atent alese. Chiar si in versiunea de baza Trendline se observa o mare grija pentru detalii, cum ar fi buzunarul din usile fata care este capitonat cu material textil, excelenta pozitionare a comenzilor, ceasurile de bord usor de urmarit si cu o grafica simpla, materialul moale din zona superioara a bordului si ornamentele gri mat de buna calitate. Consola centrala este usor orientata spre sofer si include sistemul multimedia cu touchscreen si blocul de comanda al sistemului Climatronic – optional, dar foarte eficient. In versiunile superioare de echipare volanul vine cu ornamente mai aratoase si poate fi imbracat in piele. Oferta de spatiu este extraordinara si pare sa fie de referinta in clasa compacta. In spate pasagerii se bucura de mult spatiu in toate directiile, dar mai ales la picioare. In fata pozitia la condus este excelenta, reglajele la scaun si volan fiind foarte  ample iar vizibilitatea este perfecta. Portbagajul este generos cu cei 380 litri si prezinta un acces amplu, foarte comod.IMG_20131119_153347

Dinamica

Motorizarile disponibile pe Golf 7 au fost toate revizuite si imbunatatite iar in cazul modelului testat vorbim de unitatea de 1.6 litri TDI si 105CP care este cuplata la o cutie de viteze manuala. Cele doar 5 trepte de viteza se dovedesc a fi suficiente pentru ca demultiplicarile au fost atent alese si cutia mentine motorul in zona de turatie optima. Se simte un foarte usor lag turbo doar atunci cand vrei sa demarezi in tromba, dar aici probabil vina o poarta electronica ce tine in frau nivelul de poluare. 105CP si 250 Nm nu par multi pe hartie, insa in viata de zi cu zi fac din Golf 7 o compacta fasneata extrem de echilibrata. Se poate circula foarte bine la turatie scazuta pentru a favoriza un consum redus dar se poate rula in viteza la turatii mai ridicate unde motorul diesel ofera maximum de performanta. Tinuta de drum este riguroasa masina fiind extrem de usor de controlat si anticipat. Directia este precisa si ofera mult feedback despre ce se intampla cu puntea fata, iar abordarea in forta a virajelor te face sa-ti dai seama cat de echilibrata este aceasta masina. Viteza maxima este usor de atins, iar confortul suspensiilor pe drumurile cariate este foarte bun, mai ales cu jantele standard de 16 inch. Pentru demaraje puternice pe autostrada poti oricand opta pentru mai puternicul 2.0 TDI de 140CP.

IMG_20131119_154039

Buget

Pentru un VW Golf VII trebuie sa scoti din buzunar aproape 19.000 euro cu TVA pentru versiunea 1.6TDI 105CP in echiparea de baza Trendline. Partea buna este ca si fara prea multe gadgeturi, Golf arata foarte bine si calitatea se simte. La cifra de mai sus noi am mai adauga Climatronic, cotiera fata, volan in piele si o vopsea metalizata, pentru a rotunji pretul la 20.000 euro. Pentru orice altceva recomandam sa treci la versiunea de echipare Comfortline care incepe de la 19.900 euro dar cumprinde deja o serie de dotari standard precum cruise control si proiectoare ceata. Daca cu pretul de achizitie usor ridicat iti va fi greu sa te obisnuiesti, te vei acomoda rapid cu consumul extrem de redus de motorina al acestui model, si vei intelege ca menirea acestui 1.6TDI este de a consuma putin. In traficul imposibil de la orele de varf nu am depasit 8 litri/100km, in conditii de trafic lejer putand obtine lejer 6 litri la 100 km. La drum intins, fara a aborda un stil de condus eco, media de consum este de 5 litri/100km. Rularea in regim alert pe autostrada mai ridica putin aceasta medie, insa recuperezi rapid pe drumurile nationale unde media scade fara prea mare efort la valori in jur de 4 litri / 100km.

IMG_7735

Verdict 

5-Stars

Dupa sapte generatii si 40 de ani, Golf ramane cea mai buna compacta, si, inafara de designul poate prea cuminte (unii ar spune plictisitor) nu ai ce sa-i reprosezi. Calitatea asamblarii este exemplara, materialele folosite la interior sunt de foarte buna calitate chiar si in cazul liniilor de echipare de baza, ergonomia este excelenta, iar motorizarea diesel testata de noi surprinde prin elasticitate, rafinament si un consum foarte redus de carburant, in conditiile in care performantele sunt bune. Platforma MQB pare sa fie o mare reusita, comportamentul modelelor care o folosesc fiind destul de diferit. Tinuta de drum este exemplara, mult peste posibilitatile motorizarii testate de noi, iar confortul pe drumurile denivelate este foarte bun. Posibilitatile de configurare sunt multiple iar daca esti generos cu echipamentele optionale poti obtine chiar echivalentul unui model premium. Motorizarile sunt pe alese, de la economicele 1.2TSI si 1.6TDI pana la 2.0TDI de 184CP si/sau versiunile sport GTI (230CP) si R (300CP).

PLUS - garajul.ro calitatea fabricatiei, spatiu interior, performante

MINUS garajul.ro design cuminte, pret ridicat

Opinie Stefan Frangulea – Director Editorial

Golf 7 ramine referinta clasei compacte in ciuda concurentei tot mai acerbe, inclusiv cea interna, din cadrul grupului VAG. Fata de Audi A3 si Seat Leon, care folosesc aceeasi platforma, Golf-ul prezinta o personalitate mai asezata, mai orientata spre confort, pastrind insa o doza suficienta de dinamism, generata si de greutatea redusa a aplicatiei pentru clasa compacta a platformei MQB. Modelul german ramine deopotriva suficient de temperat in preturi pentru a fi accesibil si atractiv unei game cit mai largi de client cit si suficient de elegant, de rafinat si de “posh” incit sa atraga si cumparatori interesati de vehicule premium, fiind un fel de premium de tip “good value for money“. In cazul versiunii diesel de putin peste 100 CP, Golf isi permite chiar aroganta de a se multumi cu un nivel de putere mai mic decit majoritatea competitorilor si o cutie cu doar 5 trepte – desi motorul este suficient, o versiune in 6 trepte cu 120 CP pare sa fie necesara in gama pentru a acoperi ecartul mare pina la 2.0 TDI de 150 CP. Am fi preferat de asemenea un design mai putin evolutiv si putin mai curajos, mai inovativ, atit interior cit si exterior. In final, Golf 7 ramine oferta ideala in clasa compacta pentru cine este interesat de o masina robusta, cu tehnologie incercata, si cu o valoare de revinzare buna. Cine e mai atent la pret si vrea un model putin mai sportiv, fara sa dea prea mare atentie valorii de revinzare si imaginii de brand si acceptind un interior finisat putin mai slab, poate face o afacere buna alegind Seat-ul Leon,

Date Tehnice

VW Golf VII 1.6TDI
Motorizare  1.6TDI
Cilindree (cc)  1.598
Numar cilindri  4
Numar supape  16
Putere maxima (CP DIN) tr/mn  105 CP/3.000-4.000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn  250 Nm/1.500-2.750
Carburant  motorina
Norma de poluare  EURO 5
Cutie de Viteze  manuala/5 trepte
Rezervor (l)  50
Portbagaj (l) min.  380
Viteza maxima (km/h)  192
0 – 100 km/h (sec)  10.7
Consum Urban Garajul.ro (l/100km)  8
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km)  5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km)  6
Emisii CO2 (g/km)  99
Masa proprie (kg)  1.295
Lungime x Latime x Inaltime (mm)  4.255/1.799/1.452

 

Galerie foto